Keskustelut Metsänhoito Jatkuva kasvatus käytännössä. Vastaa aiheeseen: Jatkuva kasvatus käytännössä.

Vastaa aiheeseen: Jatkuva kasvatus käytännössä.

Keskustelut Metsänhoito Jatkuva kasvatus käytännössä. Vastaa aiheeseen: Jatkuva kasvatus käytännössä.

juha.m.leppanen juha.m.leppanen

Onneksi meistä jokainen saa uskoa ihan niihin uskomuksiin mihin kukin itse haluaa. Minä en vaadi ketään noudattamaan omaa esimerkkiäni metsätalouden harjoittamisessa, tai koeta saada ketään uskomaan jonkin asian olevan toista parempi. Tähänkin keskusteluun liittämäni korkolaskuesimerkki osoittaa faktan tavoin, miten sijoitetun pääoman korkoa korolle ilmiö tuottaa. En koeta pakottaa, enkä edes kehota, ketään tekemään metsissään avohakkuita ja sen jälkeen sijoittamaan rahojaan yhtään mihinkään. Jokainen tehköön kuten haluaa. Mutta sadut, kertomukset ja faktojen pakoilu kertomalla tarinoita ja verhoamalla asia jonninjoutavien horinoiden taakse, eivät kuulu vakavastiotettavaan faktoihin perustuvaan keskusteluun. Minä en horinoihin jaksa kommentoida, kuten ei lukemani perusteella jaksa enää kovin moni muukaan tälle foorumille aktiivisestikaan osallistuva kirjoittaja. Jatkuva kasvatus on paikallaan, mikäli metsänkasvattaja niin haluaa metsiään kasvattaa, mutta tosiasioiden vääristely on syytä jättää pois. Tämä oli viimeinen kommenttini tähän ketjuun.