Mainos

Oikea Tähtiasiakas

Ärinää. Loskakeli ja auton jarrut oikuttelevat. Äristessä tulee lapsuuden koulumatka mieleeni. Rystyset valkoisena sai puristaa venyvää vaijerijarrun kahvaa, jarrupalat vain liukuivat vanteella.

Tuli vedettyä ihan kunnon lipat. Suoraan tangon yli, kun vauhti ei topannut ja lopulta onnistuin täydessä paniikissa survomaan jalkateräni etupyörän pinnojen väliin. Kova pää ja hyvä tuuri auttoivat, selvisin vain asfaltti-ihottumalla. Nyt autoni jarrupoljin vain painuu pohjaan ja vauhti hidastuu hitaasti…liian HI-TAAS-TI! Vuosikymmenten takainen pyöräilyepisodi tulvahtaa jostain alitajunnan sopukoista mieleeni.

Valmiina kuulemaan tuomioni loppuelämän kestävästä köyhyydestä pirautan paikalliseen merkkihuoltoon. On tarve purnata ja purkautua. Korjaamon tuttu kaveri, Veli-Matti, kuuntelee ja ymmärtää. Saan asiallisia ohjeita ja myötätuntoa. Kuulemma korjaamolla on kova kiire, mutta Vellun mukaan heiltä löytyy aikaa näin tärkeässä asiassa. Ilokseni pajalta saa kulkupelin lainaksi. Hyvä homma, palvelu pelaa ja asteittain mieli paranee.

Kohta olen jo tien päällä, sillä tänään on työtapaaminen Lahdessa. Pian voin unohtaa nämä aikamiesten autokilpailut ja keskittyä päivän palaveriin. Jotenkin omatkin työt sujuvat ainakin hetken aikaa paremmin, kun näkee läheltä miten oman alansa ammattilaiset ottavat hommat haltuun.

Ammattilainen saa asiat sujumaan itsestään

Merkkikorjaamon Veli-Matti on palkkansa ansainnut. Hän hoitaa asiakastyön ammattitaidolla ja henkilökohtaisesti juuri minulle. Enpä näin hyvää palvelua ole saanut sitten syksyisen puukaupan, mietin itsekseni. Yhteydenotto netin kautta ja kohta juttelimme Stora Enson metsäasiantuntija Teemun kanssa puhelimessa metsäasioista. Teemu hoiti ja selvitti puolestani mitä metsätilallani kaukana pohjoisessa pitäisi tehdä. Pian sähköpostissani odotti valokuvia ja arviot korjuun puumääristä metsästäni. Puukauppapäätös oli helppo tehdä.

Vähän naureskelin, kun minulle kerrottiin kaupan tehdessäni saavan titteliksi Hopeatähtiasiakas. On siinä komea nimi keksitty tavalliselle jätkälle. Teemun mukaan jokainen asiakas on Stora Ensolle Tähtiasiakas ja jalometallit astuvat kuvaan, mitä enemmän kauppaa teemme. Kuin itsekseen, olimme sopineet hakkuutavat ja tehneet Teemun kanssa puukaupan. Samalla tuli tehtyä sopimus taimikonhoidostakin. Kuulemma nyt olisi korkea aika heilutella raivaussahaa perämetsän männyntaimikoissa. Hieno juttu, eipähän ole suurta hinkua lähteä Lapin reissulle tuon takia. Mieluummin ajelen perheen kanssa tunturiin ja annan metsurin hoitaa raivaukset.

Eikä siitä ole kuin kuukausi, kun tälläkin kertaa olen tien päällä. Motomies soitti. Niin hän taisi itsensä esitellä, nimi kun meni sillä kertaa ohi korvien. Motomies kertoi, että he kohta aloittelevat hakkuuta siellä minun palstallani.

Päivän parin homma kuulemma, vaikka itse mielessäni olin ajatellut urakan olevan paljon suuremman. Vellultakin oli näköjään just tullut tekstiviesti. Oma autoni on saatu taas ajokuntoon ja odottelee liikkeen pihassa pestynä. On se hieno tunne, kun tietää asioiden rullaavan, vaikka nyt tämä vitostien ruuhka ei rullaa oikein mihinkään. Ei se Stora Enson nimitys tälle fiilikselle ollut ehkä sittenkään hassumpi. Tähtiasiakas. Totta vie, tässä tulee aivan Tähtiasiakasmainen hyvä olo. Tämän helpommin ei metsiään voi hoitaa.

Sinustakin Tähtiasiakas? www.storaensometsa.fi/asiakasedut

 

Mainos

Kommentit

Ei vielä kommentteja.