Kommentit (18)

  1. Tien päihin kelirikkolaput niin eivät aja rikki.

  2. Ei ne kelirikkolaput auta. Painorajoitus auttaa enempi

  3. pöllinen

    Ely keskus vastaa tien hoidosta ja varoituslappusista.
    Eikä sinne auta soitella, ajavat kuitenkin, niin että kura lentää.

  4. metsä-masa

    Jos tie on ollut aurattuna talven ajan ja runko on jäässä, silloin siinä on ajokeliä vielä viikoiksi, varsinkin jos ajoaikaan sää on pakkasen puolella. Hyvin monesti ko. tietä säikähdetään ennen aikojaan kun pinnasta alkaa polanne sohjoontua.

    Hankalampi tilanne on jos tieaukaistaan vähän ennen savottaa, silloin jo yhden iltapäivän aurinko ja kuormattuna-ajo pilaa tien rungon.

  5. Eikös ne tiet käyttöä varten olekaan tehty?

  6. Se on muuten rospuutto.

  7. Meiltä ainakin konetta ei leimikolle viedä jos tiellä on painorajoitus. Yksikään urakoitsija ei ota sitä riksiä että ajaa ylikuormilla painorajoitetulla tiellä. Riittää kun joku asukas soittaa poliisille niin muuta ei tarvii. Ei edes tarvii kuin ottaa rekisteri ylös niin homma hoituu sillä. Ei tarvita edes autoa tiellä kun sakko tulee eikä ole pieni.

  8. Epäilenpä. Ei kenellekään ainakaan soitosta voi vielä sakkoa laittaa.

  9. Koivukuitu ajetaan varmasti vasta kesällä kuivaan aikaan. Mikäs kiire niillä olisi. Nehän säilyy sellukelpoisena aivan toisin kun havupuu.

  10. Yöpakkaset auttaa vielä mutta kun ne loppuu niin tiet pehmenee nopeasti, kelirikkomerkkejä näkyy monin paikoin, painorajoituksia en ole vielä nähnyt, nekin tulossa.. Näiltä kohteilta puut pitäisi ajaa yöllä tai heti aamusta pois..

  11. Niin ei varmaankaan soitosta pelkästään sakkolappu postiin lähde. Mutta kyllä se ilmiannoksi riittää vallesmannille, joka hoitaa sitten loput.

  12. Hyvät tavat ! Eihän Kukaan tahallaan riko teitä! Teiden hyvä kunto on kaikkien toimijoiden asia – tienhoitoon ja pitoon tarjolla Ammattiapua jos Huippaa!

  13. Jees h-valta, ei se koivukuitu tienvarressa parane. Yhtälailla saannot tippuu siinäkin sellunkeitossa

  14. Visakallo

    Poliisin normaali liikennevalvonta on ainakin täällä Päijät-Hämeessä lähes loppunut, kun ennen se oli jokseenkin säännöllistä. Miten mahtaa olla muualla? Miten pienempien teiden ylikuorma- ym. asiat nykyisin menee? Jos nyt poliisin onnistuu näkemään, ovat he silloin huumekauppiaiden ja -käyttäjien perässä selvittämässä henkeen ja terveyteen kohdistuneita rikoksia.

  15. Meillä poliisit ajaa parin viikon välein ohi mutta olen pyörähtänyt aina pihakuusen taakse .

  16. metsä-masa

    Kevättä kohti mennään, mitä pöllisen kuvaamalle tielle kuuluu nyt noin viikkoa myöhemmin ?

    – onko varastoa tyhjennetty ja mitä se on vaikuttanut
    tien pintakerrokseen

  17. pöllinen

    Puut on ajamatta!
    Tie alkaa jo keskikohdastaan pursuta., paikkapaikoin.
    Eivät edes lumivalleja ajaneet tien reunoista.(tie ei pääse kuivumaan..?jotenka rospuuttoa piisaa.
    Räntää ja vettä sataa juuri nytkin.
    Ei ne täällä Pohjois-Pohjanmaallakaan noi yöpakkaset paljoa helpota tilannetta. (enään tähän aikaan vuodesta).

  18. metsä-masa

    Ne tiet jotka on olleet läpi talven auki jatkuu Pohjois-Karjalan pohjoisosissa vielä hyvät puunajomahdollisuudet kun yöpakkaset on olleet apuna kuivattamassa teitä.

    Ajettavaa kyllä riittääkin, koska talvi oli suotuisa talvileimikoille, tuotokset hakkuukoneilla kasvoi suotuisista keleistä johtuen.

    Autokuljetus määrät lisääntyivät ja lauhaviikko rajoitti ajoja iltapäivällä, silloin voi syntyä niitä riski kuormien siirtoja päivällä. Yleensä keväällä on kuljetuskalustokin täydessä ympärivuorokauden käytössä ja sittenkään ei aivan joka tielle ehditä hyvän sään aikaan.

    Hyvän firman toiminta tapoihin kuuluukin sitten huolehtia niistä tien vaurioista ja lanaamisista, jos niitä on syntynyt. Täällä päin tieasiat on yleisesti ottaen kunnossa, jälkimainingit hoitaa parhaiten sahurit !

Puukauppa Puukauppa

Kuvat