Keskustelut Tekniikka 242XPG

Esillä 5 vastausta, 11 - 15 (kaikkiaan 15)
  • 242XPG

    Iltaa palstan saha spesialistit.

    Vanha 242 rupes temppuilemaan. Mistähän tätä lähtisi purkamaan??

    Oireita on, ei tahdo lämpimänä pitää käyntiä ja yleensä joutuu useamman kerran nyppimään ennen kuin lähtee uudelleen käyntiin ja silloinkin vielä nypittävä ”liipasin pohjassa”.. Voimaa mitä tuossa nyt yleensäkin on, on kunhan saa kierroksille.

    Onkos tuo nyt niitä pahamaineisen kampilaakerin vuodon oireita?

    Tulppa on pikkusen mustassa mutta ei mitään hälyyttävää ja molemmat suodattimet on putsattu.

    Kierrosherkkyys jos sitä tuossa on ollutkaan niin on myös kateissa, ollut jo hetken.

    Mitähän tuohon pitää laittaa uutta. Ja mistähän noita laakereita saa?

     

     

  • tumppi_2

    Kiitoksia arvioista. Tuota kaasutin hommaa hieman myös aavistelin.

    Purkaminen ja kasaaminen ei liene iso murhe, jokusen saksan sahan pistänyt atomeiksi ja saanut vielä todistettavasti toimimaankin. Noin pieni laakeri ei ole lujassa jos kiertokankipaketin saa käteen asti jos remontti sinne asti menee.

    Stillit on siitä helpompia että saksassa on monta hyvää varaosakauppaa mistä saa netistä näppäilemällä palikat kotiin. Ruottin serkun kanssa ei ole ihan noin yksinkertainen. Ei sillä vaikka ei ikinä korjaantuisi, tunnearvo saha enemmän. Varsinaiset käyttöpelit on 201cm ja 261cm. Mutta olishan tolla huskilla mukava joskus pöristellä rankoja kasaan.

    Walbro siinä on, mutta noita malleja tuntuu olevan riittämiin.

    Onkohan saatavilla jotain palvelua mistä sarjanumeron perusteella näkisi mikä kaasari ja mikä malli?

     

    arto arto

    Varaosat | Jonsered, Husqvarna, Briggs & Stratton, Klippo, Polaris » Kone Nygård (konenygard.fi)         Tuolta löytyy vuosiluvun mukaan se löytyy sarjanumerosta.

    Jätkä

    Pavekka. Kerron sinulle salaisuuden: Kampiakselilla on urakuulalaakerit, paino sanalla URA. Ulosvetäjän sitä varten voi tehdä kätevä itsekin, jos oivaltaa kupletin juonen. Otetaan kaksi kpl teräspulttia, joiden paksuus on sama kuin petilaakerin kuulien läpimitta. Hiotaan pultin kärjet pallonmuotoisiksi, mutta poskista litteäksi. Kaula niin ohueksi, että se on hieman ohuempi kuin sisä- ja ulkokoolin väli.

    Lyödään pultit stefan läpi niin, että ne pallukat menevät kuulahäkin sisälle. Käännetään pultteja 90 astetta. Hiotaan ja porataan yhdyskappale, jossa on keskellä ulosvetäjän karaa varten kierteet. Rälläköidään yhdyskappaleen päihin tilat teräspulttien kantojen alle, huomioidaan karan pyörimissuunta. Karan kärki tulee olla teroitettu niin, että se pysyy akselin päässä olevassa kytkimenlaakerin rasvausreiässä. pyöritetään karaa myötäpäivää, kunnes laakeri ja stefa nousevat akselia pitkin ulos.

    Minulta voit aina kysyä, jos tulee jotain epäselvää vastaan – näissä asioissa.

    Pavekka

    😊 kiitos vinkistä. Kerro miten kävi kun yritit omilla ohjeillasi.

    Jätkä

    Minun ei tarvitse. Jos pitäisi repiä laakeri irti, menisin entiselle työpaikalleni ja käyttäisin ulosvetäjää, joka siellä varmasti on, ellei joku ole varastanut sitä.

Esillä 5 vastausta, 11 - 15 (kaikkiaan 15)