Keskustelut Tekniikka 550 xp(g) vs. 560?

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 46)
  • 550 xp(g) vs. 560?

    Onko porukoilla kokemusta 560 xp(g):stä? Foorumeja kun lukee, tuo uus 550 MKII ei vakuuta, taitaa olla paljon pikkuvikaa ym lapsentauteja. Onko tuosta kaliiberia isommasta kokemuksia?

  • petep

    Jätkä olet aina sanonut että Huskulla menee kaksi vuotta kun  tullaan uudella mallilla markkinoille että ”lastentaudit” on saatu pois . Ei nyt välttämättä aina ole edes lastentauteja  mutta jotain tautia se on kun sahat on jumissa ja laakerit pettää . Toki nyt voidaan sanoa että ei ole uusi malli ,mutta kovin lähtivät siitä liikkeelle että kaikki on Mark 2 -mallissa paremmin ja kestävyyteen satsattu .

    Mutta kyllähän sitä sattuu kaikenlaista laitteissa jotka käy ja kukkuu.

    Jätkä

    Ei kai kukaan palstalainen hanki Huskun uutuutta heti sen tultua markkinoille – artoa lukuunottamatta, mutta hänhän saa sellaisen jo ennenkuin se tulee myyntiinkään, eikä omistaja-sahurin sahauksia lasketa.

    Malli on kuitenkin ollut jo markkinoilla vuosia, eikä se, että palstalle on ilmaantunut kolme sahailijaa, joilla on ongelmia, merkitse maailmanloppua. – Onko ne ongelmat sahassa vai sahaajassa, emme tiedä, mutta jos siinä on Suomen ongelma-Huskut, niin aika vähällä on sukupolvi vaihtunut.

    Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten…

    arto arto

    Ei Mark 2 Ole ollut markkinoilla vuosia ilmesty edeltävänä vuotena. Sahaa ei voi verrata vanhaan 550. Siinä niin paljon eroa. Totta kivahan se uutuus on aina voi sitten valittaa jos huomaa jotain vikaa.

    Jätkä

    ” Siinä on niin paljon eroa”. Tiivistäppä arto ne merkittävät erot ilman myyntimiehen valheita, niin saamme oikein porukalla nauraa vaikka ABC:n kahviossa.

    Minun käsitykseni mukaan tekniset erot ovat suuruusluokkaa nolla! Edes painon puolella ei ole tapahtunut myönteistä kehitystä, lähinnä kai takautumaa…

    petep
    arto arto

    Taitaa abc porukkaa naurattaa jos jätkät väittää samaksi sahaksi kuin entinen 550  vinkkinä vaan Elä nolaa itseäsi.

    Jätkä

    Tekniset tiedon ovat samat, kaasutin on eri. Olisiko Huskun tiedottajilla sitten menneet eri sahojen arvot sekaisin muiden kanssa. Tietojen mukaan kone on sama, sen jumiintumisesta ja laakerivioista täällä on itketty.  Jos niitä kammen ympärille keskittyviä vikoja on paljon, niin kyllä on alihankkija Kiinassa pissinyt Huskun porukkaa silmään.
    TEKNISET TIEDOT 550 XP® Mark II / 550 XP® G Mark II

    • Low Vib®
    • Air Injection®
    • X-Torq®
    • AutoTune™
    • Lämmitettävät kahvat ja kaasutin (vain 550 XP® G Mark II)
    • Sylinteritilavuus 50,1 cm³
    • Teho 3,0 kW
    • Ketjunnopeus 133 % moottorin maksimitehosta 26,1 m/s
    • Suositeltu terälevyn pituus 33-50 cm
    • Paino 5,3/5,5 kg (ilman terävarustusta)

    Sakkeus

    Juuri niin. Jos sahoja myydään tuhansia, kymmeniätuhansia, satojatuhansia tai miljoonia niin kyllä sinne aina joku maanantaikappale sattuu, se on ihan sama kaikissa tuotteissa mitä valmistetaan. Laskeppa petep siitä prosentti.

    Mun omasta kylmäkahvasesta loppu jäätymisongelmat kokonaan kun porasin reiän väliseinään. Enimmillään oli n. 20 pakkasta kun sahasin sillä. Taisipa joku olevinaan viisas vielä mainita ettei kylmäkahvainen edes talvikäyttöön sovi eikä niitä pitäisi edes Suomessa myydä, vaan hyvinhän tuo toimii niinkuin edeltäjäsäkin.

    Kukapa tänne nettiin tulis kyselemään sahastaan jos se pelaa kuin unelma. Yleensä ongelmiin tullaan hakemaan ratkaisua. Näiden keskustelupalstojen perusteella on aika hankala mitään johtopäätöksiä tehdä paljonko on maanantaikappaleita ja toimivia sahoja.

    Pavekka

    Niitä on myös suunitteluvikoja jonka ongelmat koskee koko mallisarjaa. Ne voi olla tarkoituksellisiakin tai salattu niin ettei niitä virheiksi tunnisteta.

    arto arto

    Siinä vanhan 550xp tekniset tiedot  Voi verrata Mark 2                                                                                  Sylinteritilavuus
    50.1 cm    Teho
    2.8 kW

    Maksimiteho/rpm
    10200 r/min    Tyhjäkäyntinopeus
    2800 r/min

    Sytytystulppa
    NGK CMR6H
    Sytytystulpan kärkiväli
    0.5 mm
    Maksimivääntö
    2.8 Nm
    Polttoaineenkulutus
    446 g/kWh
    Polttoaineenkulutus
    1.25 kg/h

    Pakokaasupäästöt (CO2 EU )
    790 g/kWh
    Varustus
    Terälevyn pituus
    13″
    TeräketjuSP33G
    Kärkipyörän tyyppi
    Vetokehä 7-H, irrallinen
    Pien Suositeltu terälevyn pituus, vähintään–enintään
    13-20 in

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 46)