Keskustelut Tekniikka HILUXMetsurille kysymys

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 113)
  • HILUXMetsurille kysymys

    Ajatko Hiluxilla vai ”kehutko” muuten vain?
    Jos ajat, niin onko Hilussasi käsikäyttöiset napalukot edessä, vai uudemmat jatkuvalla etuvedon kytkennällä?
    Siis onko vuosimalli 2005 nuorempi vai vanhempi?

    Mites käy jos ajat loivaa tienpenkkaa ja jäät ristiriipuntaan takavedolla? Saako nelivedon päälle ja matkaa jatketaan kuin hauki rantamatalasta?
    Entäpä jos auto uppoaa akseleitaan myöten kelirikkotielle takavedolla?
    Kytkeytyykö etusten veto heti, vai vasta kun autoa saa nytkäytettyä eteen päin?

    Kysyy nm. ”Ristiriipuntaan etuvedolla jäänyt”.
    Tai ehkäpä voisi sanoa ”Hiluxi harkinnassa”.

  • abietis

    Joo mutta kun sen Miseryn kuskaus on niin vaikeeta.

    Eikän niitä sahojakaan enää tarvita kun sitä puutavaraa ei enää saa käyttää.

    6 m3 6 m3

    Luitko lehden artikkelin? Mize on nyt rekisteröitävä, ennen saanut vetää työkoneena.
    Omatarve sahattujen puitten kanssa oli porsaanreikiä.
    Sahuri jos menee asiakkaalle sahaamaan, ei tarvitse CE- hyväksyntää.
    Jos puut vie sahattavaksi, merkintä pitää olla.

    Ulkomuistista vetäisin, pitää tarkistaa artikkelista.

    jees h-valta

    Ei nyt kuusmotti kerkiä ”vetouistelemaan” hiluttimia rantavesistä. Nyt on työ ”satalasissa” ja kahdessa tuurissa. Ykkönen kylillä ja kakkonen metsässä.

    6 m3 6 m3

    Ei pal naarata? Ei se onni sorsa ookkaan, katseli vaan sorsapoikuetta ojanpenkalta. Oliskohan siina noutavan koiran ainesta. Mutta suollsa se meni kevytta pintaliitoa. Huonosti on asiat sullakin, mina sentaan paasin leipatyohon lepaamaan lomaltani.

    Rane

    Tuo on jo kallista.

    jees h-valta

    Jatkoiksi en malta olla huomauttamatta tuosta japsien kestävyysvajeesta.
    Kun olen yhden tutun matut ja hilut nähnyt kuinka monta se tuhoaa siinä ajassa kun minulla on menossa toinen jenkki. Puhun nyt vanhojen autojen loppuuntappamisiästä. Onko niin taloudellista ostaa parin-kolmen vuoden välein japsi kun samalla rahalla ja jopa edullisemmin saa piiiiitkään kestävän jenkin.
    Eikä ne japsitkaan niin pieniruokaisia oikeassa käytössä ole.
    Sitten se murheellinen puoli että et saa ilmastointia, et juuri mitään muutakaan traktorista parempaan verrannollista. Jo jousituksessa ja sälinöissä aivan huikea ero.
    Ja kun jenkki tulee tiettyyn ikään se ei juuri enää arvoaan alenna kun se pysyy ulkokuosissaan. Tästä hyvä esim. oli tuo hirvikolarini jossa vakuutusyhtiö korjasi -91:n letukan yli 3500 euron remontilla. Ei lunastanut vaikka niin ilmanmuuta oletin.

    6 m3 6 m3

    Ei ole kallis ollut kerta vakuutusyhtiöllä on ollut varaa maksaa.

    Vai ettei japskeilla myyntiarvoa, jo kolme yhteydenottoa tullut että möisitkö.

    Aikamoisen ilkeää on istua nahkasohvalle pihkaisissa, hikisissä ja märissä vaatteissa.
    Ilmastointi, vanhoissa jenkeissä. tulihan noita aikanaan sepitettyä.
    Osat kivenalla, korvaavat hakusalla. sovittele ja teetä siinä sitten letkuja ja kompuran jalustoja.
    Ihan kiva on ilmastointi Onnissakin, puhallus ohjaamoon ja takasivuikkunat auki.
    Ei tarvitse tuskailla pykineitten letkujen ja tukkeutuneitten kuivaajien kanssa, ei tarvitse etsiä että mikäs drop-in aine se nyt sitten kävikään minkäkin kompuraöljyn kanssa.

    Pellit on kunnossa omassani, runko ehjä ja Jessen huoli siitä että onko rautaa pitämässä vetokoukkua paikallaan, on aiheeton.
    Huoleton peli vielä vuosia vuodesta -89 alkaen.

    Norsu menee synnyin kotiin kuolemaan. Sitä samaa sanottiin Ladasta vielä kymmenen vuotta sitten.
    Minne menee Jenkki?

    jees h-valta

    -91:n penkki kyllä on aivan mukava plyyshi-istuin mutta kieltämättä nuoremmissa melkein kaikissa on nahat. Kyllä tällä kylällä löytyy varaosat ja erikoistunut jenkkireeraamokin. Car-Resto pystyy rakentamaan vaikka pelkästä aihiosta aivan mimmotten hullumyllyn tahansa. On tiedossa yksi kuuskytlukuinen johon ahdettiin konehuone täyteen uustekniikkaa tuplaturboineen sun muine kommervenkkeineen. Saattoi aihio olla jo 50-luvultakin.
    Ja Kartok osaa paineistaa ilmastoinnin. Tämä nyt tällainen pikamainoskin samalla. Edellinen S-10:ni meni pohjoiseen joidenkin välikäsien kautta. Se oli -86 vm:n ja aivan päältä nätti peli sekin. Kadutti kun en laittanut täyssaneeraukseen. Oli sitten näppärä nelikko jonka koko oli maastossa edukseen. Nämä nykyiset ovat kyllä hiukan isoja kun ei malta aina kriipiä kylkiäkään ahtaissa paikoissa.

    jees h-valta

    Muuten siinä -86 mallissakin oli jo ilmastointi.

    6 m3 6 m3

    Niin oli jo ensimmaisissa Ladoissakin jotka Suomeen tuotiin. Veti kaikista ovista ja ikkunoista. Hyvin olivat ilmastoituja. 🙂

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 113)