Keskustelut Tekniikka Husqvarna 543 XP G ei starttaa

Esillä 2 vastausta, 21 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Husqvarna 543 XP G ei starttaa

    Kitsas on taas neuvoja vailla

    Tuulenkaadoille oli onneksi varasaha matkassa, kun jäi husse käynnistymättä kolmannelle rungolle. Ongelma näyttäisi kait olevan bensan saannissa?? Siihen kumipalloonkaan ei bensaa mielestäni tule pumppaamisesta huolimatta. Kuitenkin toisaalta kainosti haisee bensa kun sitä yrittää ryypyllä vedellä käyntiin? Lupas pari kertaa aluksi, mutta jäi lupaamiseksi ja sit lakkas lupaamastakin..

    Siis missä piilee vika?

    Onko joku osa irti vai menikö johonkin roska?

    Voiko suodatin mennä melkolailla yhtäkkisesti tukkoon?

    Huomenna olis tarkoitus hieman kurkistaa sahan sielunelämää, mutta neuvot ois tarpeen. Kiitos jo etukäteen.

  • Pavekka

    200:ssa stihlissä oli vastaava ongelma. Impulssiletku tipahti kaulalta. 201:ssä on rajoitin vaijeri.

    Onko 543:ssa ollut lämpenemisongelmia? Katselin yhden kiinnileikanneen sylinteriä. Jäähdytysripoja oli kovin harvasti ja olivat matalia.

    Jätkä

    Jäähdytysrivat on joissakin malleissa ehkä laskettu hieman hutiloiden. Enemmän huomiota pitää kiinnittää siihen, että ne olisivat puhtaat. Rivoille voisi joskus tehdä kutaa liuotonkäsittely ja kuumavesihuuhdonta. Puhdistuu kummasti.

    Kiinnileipomiseen ei aina ole syynä kovat kierrokset ja jäähdytyksen puute. Syitä voi olla bensaseoksen laihuus, matalat oktaanit, öljylaatu, öljyn vähyys. Puhutaan lämpöleikkaamisesta, sehän se lopuksi on, mutta usein on öljyn laatu niin huono, että kalvo männän ja sylinterin välissä puhkeaa, jolloin metalli hankaa metallia. Puhkeaminen johtuu siitä, että öljy ei kestä edes normaalia käyntilämpöä.

    Joskus öljyjen leimahduspisteitä vertailtiin ja eri ”tavallisen” 2-T öljyn ja synteettisen – moottorisahoille tarkoitetun öljyn välillä oli 60 astetta. Synteettisen eduksi, voi sanoa, että ”turvamarginaali” on yllättävän suuri.

Esillä 2 vastausta, 21 - 22 (kaikkiaan 22)