Keskustelut Tekniikka Husqvarna 550xp Mark 2 jäätyminen

  • This topic has 47 vastausta, 13 kirjoittajaa, and was last updated , sitten by artoarto.
Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 47)
  • Husqvarna 550xp Mark 2 jäätyminen

    Merkitty: 

    Onko muilla ollut ongelmia jäätymisen kanssa 550xp huskeissa? Neljättä päivää uudella sahalla sahannut, ja kaasutin tai tarkemminkin kaasu alkoi jäätämään jo toisena päivänä. Talvisarja on paikoillaan ollut jatkuvasti sahassa eikä pakkastakaan ole kun korkeintaan -10 ja silti koko kaasari on ihan umpijäässä. Lämpöä ei sylinterin puolelta tule sinne kaasarille oikeastaan yhtään ja siellä kopan alla muhii hirmuinen kosteus jatkuvasti. Eikö näihin oikeasti ole olemassa mitään talviläppää tai vastaavaa ratkaisua tohon päälikoppaan, kuten tämänkin sahan edeltäjässä 346xp:ssä oli, vai onko tällä vaan sahattava kesäisin? Ikinä en ole omistanut lämpökahvasahaa ja kyllähän nämä on silti pelittäneet sieltä 80- luvun malleista asti ainakin Huskilla paljon kovemmillakin pakkasilla, mutta tämä on nyt melkoinen pettymys ollut.

  • Sakkeus

    Lisätääs vielä, että ohjekirjaa luin uudemman kerran, ja talvikäytöstä ei mitään muuta mainintaa kun, että käynnistimen päälle laitetaan se suojus. Eikös vanhemmassa 550xp:ssä ollut kuitenkin joku talviläppä mikä aukaistiin talveksi?

    Jätkä

    Tuossa värkissä ei siis ole kahvalämmitystä? Silloin siinä olisi kaasuttimelle lämpövastus.

    Ei kai siinä auta muu kuin ilmakauha tukkoon  tavalla tai toisella siitä vauhtipyörän vierestä ja mahdollisesti – vaikka takuuaika onkin, niin porataan pari reikää kaasuttimen vierestä KYTKIMEN PUOLELLE. En tiedä, olisiko tuohon talvikoppaa saatavana lainkaan (sinistä), Jos on, niin varmaan aika suolainen hinta.

    Kesäkelille reiät teipataan ja ilmakauhan suusta poistetaan tukos.

    Tarkkaile myös sitä, ettei käynnistimen ilmareiät tukkeudu lumesta, jäästä ja purusta.

    Sakkeus

    Kaasari päivän sahauksen jäljiltä. Kaasu niin jumissa, että pitää palauttaa käsin tyhjäkäynnille. Kaasuttimen/sylinterin väliseinässä ei oo reiälle paikkaa kuten aiemmassa 550xp:ssä oli, mikä tukittiin sillä kumitulpalla. Eikös tämä mark 2 pitäny olla se parannettu painos, vaan eivät sitten ees tuota läppää vaivautuneet tekemään. Vauhtipyörältä sitä ilma-aukkoa ei tukittu edes siitä vanhemmasta 550xp:stä ollenkaan kuten esim vielä 346xp:ssä se tukitaan sillä tikulla. Talvisuoja pitää kyllä pahimmat lumet pois.

    Mettämakuri

    Ko. Saha ei ole tarkoitettu talvikäyttöön, osta Stihl MS 201 tai 241

    Sakkeus

    En osta.

    Lasse

    Semmonen hatara muistikuva vastuuntuntosen Husqvarna myyjän jutuista että, ”Minä  myyn vain lämmitettävällä kaasuttajalla huskua niin sitte pelaa” eli pitää olla XPG.

    Sakkeus

    Täytyy ottaa tuo sylinterin/kaasarin välinen muovi irti ja porata siihen vaan reikä ja hommata käypänen tulppa kesää ajatellen. Lämpökahva sahaa en osta kun tykkään mieluummin sahata kuivilla hanskoilla, ja ilman kaasuttimen lämmitystä on paljon huonommatkin sahat ennenkin toimineet.

    Ola_Pallonivel

    Kesäsaha, niin eihän se toimi talvella. Lämpimän mallin hintaero on useasti muutaman kympin, niin väärässä paikassa on säästetty.

    Sakkeus

    Mulla on nytkin eri aikakaudelta huskeja yhteensä 6kpl ja yhdessäkään ei oo lämpökahvoja. Siitä huolimatta ne toimii talvisin. Tämäkään ei eroo niistä millään muulla tavalla kun, että se talviläppä puuttuu, mihin kyllä ratkasu löytyy kun poralla tekee reiän ja sillä selvä.

    Lasse

    Niin muut huskut toimii ilman kasuttajan lämmitystä muttei nämät, kokeile sitä reikää väliseinään.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 47)