Keskustelut Tekniikka Hyvä raivaussaha, n. 300 e

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 50)
  • Hyvä raivaussaha, n. 300 e

    Mökille hankittu kiinalainen raivaussaha on aina rikki, ei jaksa enää korjauttaa. Siimapäällä leikataan polkujen varsia auki, lisäksi rantapenkka työntää esiin leppää sellaisella vauhdilla että siinä myös yksi jatkuva työmaa.

    Kaipaisin vinkkejä hyvästä, luotettavasta raivaussahasta, hintaluokka noin 250 – 300 euroa.

  • Pavekka

    Mielenkiintoisia kysymyksiä. Kuka lähtee mökille tekemään urakka harvennusta vääntökäyrineen. Vastaus. Minä en ainakaan, jos kukaan muukaan. Miksi siis ammattimalleja tai loppuunkiekutettuja ammattimalleja? Vikaherkkiä ja kalliita ylläpitää.

    Andy54

    Pitää vissiin vielä selventää: katkon rantapusikon lepät jatkossa vuokraraivurilla. Mökin tontti on vanhaa niittyä joka puskee ruohoa ja heinää, joiden siistimiseen riittää mielestäni tämä:

    https://www.k-rauta.fi/tuote/akkutrimmeri-ryobi-rlt183222-18v-one-2x20ah/4892210177100

    arto arto

    Viime talvena eräs tuttu osti uuden raivaussahan 545 autotune  entinen oli samanlainen  liike olis antanut 150e  toi minulle kunnostin sen kytkimeen uudet painot ja jouset. samoin rumpu uusi. Koneella sahattu reilut 900 tuntia Oli hyvä koneeltaan riitti puhdistus ja pesu. Tuli kuin tehtaalta lähtiessään. Kunnostus maksoi reilut 50 ekua. antoi saunajuomaa vielä lisäksi. Laittoi myyntiin 350e  Meni saman tien ostaja soitti minulle lupasin takuun sahalle. Nyt nähnyt käyttäjää kehunut sahaa paljon. Osat löytyi hyllystä kotoa.

    Jätkä

    arto. Liike olisi tehnyt samat toimenpiteet ja ehkä myynyt samalla hintaa kuin tuttavasikin. Liikkeen kate hyvä, koska uudesta koneesta ei varmaan olisi  annettu ylim. alennusta, eli vaihdokki olisi mennyt nolla eurolla.

    Minä ostaisin sahan arton jäljiltä, mutta en takuulla Pavekan ”Laittamana”.

    Pavekka

    En ostaisi tunevehkeitä käytettynä ollenkaan. Varsinkaan tuhannen tuntia ajettuna ilman koneremonttia paitsi jos on  hinnassa huomioitu. Yleensä ne liikkeiden huolletut tarkoittaa että pölyt puhallettu ja  tulppa vaihdettu ja myyntiin. Joskus kytkimen jouset ja bensan suodatin jos on oikein aikaa tuhlattu.

    Kannattaa ostaa uusi ruuvikaasarilla ja miettiä noita tuneja vasta kun saa tuottavuushyödyillä niille käyttöä. Silloinkin uutena. Käytettynä niistä ei ole peruskäyttäjälle kuin kiusaa. Näin jätkäkin sanoisi jos tajuisi edes omia horinoitaan.😂

    arto arto

    Liikkeet oli ostaja kiertänyt ei alta 500€ ollut löytänyt kyseistä sahaa. Meni harrastajalle. Lupasin korjata ilmaiseksi jos vikaa tulee. Tänä kesänä osat saa maksaa. Suoralla kaupalla sai halvalla uuden. Vaihtarin kanssa hinta ovh.

    Pavekka

    Niinpä. Mielestäni aika hapokkaat  vääntökäyrät. Toki voi asioita ajatella muullakin tavoin.

    Puuki

    Vesakkoa on hyvä niitellä vaikka pitkään kantoon varreltaan lyhyenlännällä akkuraivurillakin.  Vesoo vähemmän jos on mahdollista (taimikon pituuden puolesta) niittää n. metrin korkeuteen. Katkiaa hyvin ylivuotinen vesakin siltä kohtaa.  Seuraava kierros sitten isommalla raivurilla myöhemmin , jos on tarvetta.

    Myin muutama vuosi sitten   vähän käytetyn varasahana olleen Hq 252 rx -mallin. raivaussahan 250 €urolla eteenpäin.  Jonkin verran huolto/varaosan tarvetta siinä oli mutta hyvän sahan sai uusi omistaja.

    Jätkä

    Puuki. Möit erinomaisen raivurin. Sillä on ilo päästellä, mutta ruohon ajoon se on liian raju, Sitä ei ole tarkoitettu ajettavaksi vajaalla kaasulla ja kytkimen toiminta edellyttäisi aikalailla tasaisia ja kovia kierroksia. Varaosatarve tietenkin voi olla, että koneen hintaa nostaa suhteellisen paljon. Ehjästä sahasta 250 on halpa hinta.

    mjniemi

    Mahdollisimman tehokas saksalainen. Sellaisella olen raivaillut 15 vuotta. Kertaakaan ei ole korjattu. Vain tulppia olen vaihtanut ja putsarin putsannut.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 50)