Keskustelut Tekniikka Logbullet omistajia?

Esillä 6 vastausta, 11 - 16 (kaikkiaan 16)
  • Logbullet omistajia?

    Mielenkiintoista olisi kuulla koneen OMISTAVILTA tai sitä KÄYTTÄNEILTÄ kokemuksia laitteesta. Eli toivoisin vastauksia edellämainituilta, eikä keskustelua joka yleensä ajautuu sivuraiteelle heti ekoilla metreillä.

  • Jätkä

    Tuollaisella pienkoneella oikean savotan ajossa – ajomatka alle neljäsataa metriä, taitava kuski ajanee hyvän hakkuujäljen savotassa max kaksi kuormaa / h.

    Työtehoseuran tutkimuksessa maataloustreaktori varustettuna hydr. kourakuormaajalla ja metsäkärryllä, suoriutui keskimäärin 4,5 kuution ajosta / h. Eli 1 kuorma tunnissa.

    Oletan, että tuolla Locbulletilla kuorman keskikoko olisi n. kaksi kiintoa.

    mehtäukko

    <p><p>Noita luokkiapa se ollee.  Onhan se sinällään oikein hyvä kun saa ja voi toteuttaa vapaasti omia mielitekoja. Niihin ei voi kuitenkaan laittaa hintalappua kannattavuusmielessä.Jokainen voi aprikoida rahallista tuotosta, kun 0-300 metrin lähikuljetustaksat huitoo n.5 eurossa…</p></p>

    vmt

    Jätkä ja mehtäukko noissa kommenteissa ihan oikeassa.

     

    Missään nimessä tuollaisilla kuutiotaksoilla ei urakointi kannattaisi. Jossain erikoiskohteissa voisi esim tuntihommana olla tuollaisellekin töitä olla, mutta ei varmasti tarpeeksi eli täysipäiväisesti.

    Omissa hommissa voi kuitenkin laskea sen, että ostohommana vaikkapa ne tuulonkaadot sitten jäisi hakematta, jos ei sitä maatalaustraktoria ole tai sillä ei pääse kyseiseen paikkaan. Omissa puuhailuissa olen ehkä euromääräisesti tuolla ajettuja puita myynyt vähän vajaalla puolella koneen hinnasta. Tokihan käyttökulujakin on kertynyt ja omaa työtäkin aika paljon. Mutta siis minusta ihan hyvä kone paikkaansa.

    mehtäukko

    <p>Kuten joskus todettua, syysaamuna parkuvien moottorisahojen ääni tuo hymynkareen. Se on merkki toimeliaisuudesta siellä täällä, kun mo saa hääriä puittensa kimpussa. Monissa tapauksissa niissäkin hintalappu pilaisi koko ajatuksen, mutta muut asiat ajavat ohi.</p><p>Monesti näissä aiheissa täytyisi ajatella sitä, millä perusteella esitän jotain keskusteluun…</p>

    Rane

    <p>Kun on hiukan katsellut valmistajan videoita niin kysyisin vmt:ltä että miten käyttäjän näkökulmasta rakenteiden lujuuslaskelmat näyttää sattuneen kohdilleen?Eli onko löytynyt ns.heikkoja kohtia?</p>

    vmt

    Minulla on 2v/400h kohdalla katkennut toinen etutelin akseli. Sekin katkesi väsymismurtuman seurauksena niin, että katkeamisjälki oli pystysuuntainen eli telin aiheuttamasta vaakasuuntaisesta momentista aiheutunut. Nykyisissä koneissa onkin paksummat nuo akselit… Tuo on ainoa mitoituksesta tai materiaalivirheestä aiheutunut vika, mitä koneeseen on tähän mennessä tullut. Olen kuitenkin ajellut aika hankalissakin paikoissa ja vähän liiankin isoilla kuormilla. Muistaakseni 1,3 tonnia on valmistajan ilmoittama kantavuus ja kun kerran sattui vaaka sopivasti, niin punnitsin täyden koivukuorman, niin 2,0 tonnia oli paino. Olen sitten vähän koittanut rajoittaa kuormien kokoa, varsinkin jos on pidempää tavraa, mistä painoa kertyy ”huomaamatta”.

Esillä 6 vastausta, 11 - 16 (kaikkiaan 16)