Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,011 - 1,020 (kaikkiaan 32,569)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Puuki

    Huyndai näkyi valmistaneen sporttimallin keskikokoisesta 30i -perheautosta. Siinä voisi olla  ihan käypänen auto, jos ei vierasta sitä korealaisille tyypillistä muovisuutta sisustuksessa.

    jees h-valta

    Nyt alkaa mennä kyllä tuon toivottoman höpinä hiukan liian paksuksi. Ei siellä Peugeotin mittarissa kyllä montaa kilometriä ollut vaan niin uusi kuin auto suomeen tuotuna olla voi. Ja sai vielä lähes puoli vuotta linjalta varrotakkin. Eli uusi ja virheetön. Niitä kuvia esim. VW:sta näki varmaan tämäkin ja ne virheet oli Palin rehellisesti kuvannut ja ne olivat todella pieniä ja harmittomia. Mutta virheitä kuitenkin ja se pahin tietysti siellä insinööriluomuksen tärkeimmässä päässä eli koneessa. Uudesta autosta minulla ei ole ollut koko aikana mitään huomautettavaa. Ei siis yhtään mitään.

    EDIT: osa tekstistä poistettu

    Gla Gla

    Visakallo: ”Jos itse teet Gla noin, niin onko toistenkin tehtävä samoin? Aika moni haluaa ajaa uudella autolla ja nauttia uusimmasta tekniikasta. Eihän siinä mitään pahaa ole, eikä se oikeasti ole edes kovin kallista, kun sovittaa autonsa tulojensa mukaan.”

    Ei ole. Kyse kommentissani oli pääomakulujen suuruudesta, ei toiminnan pahuudesta. Kulut ei putoa, vaikka miten haluaisi ajaa uudella ja nauttia sen tekniikasta tai vaikka olisi Wahlroosin tulot. Päätyy sitten Mazdaan, Mitsuun, Pösöön tai ihan mihin tahansa. Sen sijaan kulujen määrää voi tehokkaasti leikata vaihtamalla uuteen harvemmin. Kunhan vaihtaa ennen kuin korjauskulut alkaa nousta liiaksi eli mielestäni kohtuuhintaisista puhuttaessa laadukkaassa autossa suunnilleen kymmenkertaisella kilometrimäärällä sinun tämänhetkiseen lukemaan verrattuna. Ongelma onkin tietää ennalta, mikä tämän hetken uusista malleista on näin laadukas. Vaikuttaa siltä, että mallisarjan sisälläkin on vaihtelua, kun esim. jossain moottorivaihtoehdossa on ongelmaa, toisessa ei jne.

    ”Onhan joidenkin ostettava uusia autoja, että toiset saisivat niitä käytettyjä autoja.”

    Kun minä nykyisen autoni uutena ostin, en kyennyt noin yleviin ajatuksiin. Ihan vain ja ainoastaan omiin tarpeisiini sen hankin.

    Nämä vastauksena myös Jessen edellisen sivun kommenttiin.

     

    Visakallo Visakallo

    Ford tiedottaa tuovansa Ranger Raptor pick up -lava-auton uuden version ensi vuonna Euroopan markkinoille. Suomen maahantuonnista vahvistetaan auton saapuminen syksyllä 2019.

    Kyseessä on tällä hetkellä Euroopan parhaiten myyvä pick up. Fordin omien sanojen mukaan Raptor on mantereen rankin ja kykenevin lava-auto.

    Ranger Raptor on Ford Performance-osaston luomus, jonka alustasta ja korista on rakennettu mahdollisimman kestävä ja luotettava kaikissa olosuhteissa. 213-hevosvoimainen, 2-litrainen kaksoisahdettu dieselmoottori operoi 500 newtonmetrin väännöllä. Vaihteistona on 10-pykäläinen automaatti.

    Ford kertoo muun muassa suorittaneensa voimalinjalla 200 tuntia jatkuneen kestävyyskokeen, jonka aikana pakokaasuahtimet operoivat punahehkuisina.

    Kauppalehti aikoo koeajaa auton myöhemmin.

     

     

     

    jees h-valta

    Ford kehuskelkoon vaan mutta ensinkin koko luomus on jo ajastaan pihalla jos dieselillä mennään. Miksi ei sielläkin ole käytetty aivan toisen suuntaista voimalinjaa eli pieni turboahdettu bensa-ja sähkömoottoriavusteinen nelikko. Tuohan on Suomessa nyt täysin mahdoton pidettävä kulujen puolesta eikä niin raskaasti ajoneuvoverotettua kukaan osta. Kallis tulee olemaan sekä ostoltaan että pidoltaan. Ja vielä foorti. Ja maamme on silloin viherpiiperlandia.

    Jätkä

    Hieman on Jeessillä ajatusta, muuta ei paljoa. Tuollainen iso rohjake toimisi hyvin pienellä polttomoottorilla, generaattoreilla – akuilla ja sähkömoottoreilla.

    Lähinnä malliin polttomoottori lataisi akkuja, joiden voimalla pyörisi sähkämoottori vieden laitetta  eteen – ja taaksepäin.

    Moottoriksi riittäisi pienehkö – jopa vain 100 heppainen moottori, koska tuo roju ei maantiellä tarvitse puoltakaan siitä tehosta ja akut potkisivat ylämäissä ja ohitustilanteissa tarpeelliset tehot.

    harrastelija harrastelija

    No mikä idea se on noihin hybrideihin laittaa 2,5 litran bensakone? Sitten on vain liikehybridi, jolloin iso bensakone ryystää saastuttavaa bensaa. Oikean maastokelpoisen hankkiminen pääasiassa työautoksi tarvitsee vahvan dieselin oikealla ruiskuohjatulla koneella, jossa on tarvittava päästösuodatin.

    Visakallo Visakallo

    Samaa mielta harrastelijan kanssa. Raskas työ vaatii kunnon moottorin ja auton. Harrastukset ja aitatolppien kuskaamiset onnistuu muillakin kieseillä. Suomen pienet automarkkinat elävät täällä omaa elämäänsä, mutta Euoopaassa ymmärtää hyvin, että Fordin Ranger Raptor on siellä myydyin pick up. Balttiassakin niitä näkee aika paljon.

    jees h-valta

    Eihän bensakoneen mikään 2,5 ltr:n tarvitse olla. Kyllä tuon Rangerin kippanaa vie huomattavasti pienempikin. Yleensäkään maastoajoon ei voimalla tee mitään muut kuin hajottaa paikkoja. Joku 1,5ltr:n turbobensa vie ja lataa aivan riittämiin ja tehoa on vielä reservissäkin. Sellainen löytyy mm. suomeen tulossa olevasta DS:sta joka nyt ei ole lava-auto mutta hienostoSUV kuitenkin. Raskas työ ilmeisesti vaatii vain lapselliset huvit jos autoa pitää yrittää paikkoihin joihin autolla ei ole tarpeen päästä.

    Jätkä

    Älä Jeessi puhu maastoajosta, kun et ole ikinä ajellut maastossa muulla kuin traktorilla ja nekin ajot ovat olleet ”Terveisten ajoa”. Juuri se hitaasti ajo edellyttää hyvää vääntöä koneesta ja polttomoottorissa se saadaan vain dieselillä.

    Sähkömoottori on eri juttu ja maasturina sellainen, jossa joka pyörässä on oma sähkömoottori ja tarpeeksi voimaa takana, varmistaa sen että joka pyörä vetää – aina.

    Kunnollinen peräkärry vastaa monasti vanhaa lava-autoa, eikä sitä tarvitse raahata koko aikaa mukana, kuten lavaa.

Esillä 10 vastausta, 1,011 - 1,020 (kaikkiaan 32,569)