Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 10,191 - 10,200 (kaikkiaan 33,880)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • MaalaisSeppo

    Olen jo hoitanut perheeni hiilipäästöjen kompensoinnin istuttamalla n 4.5 ha peltoheittoja kuuselle. Hyvin kasvavat. Minusta minut pitäisi vapauttaa hiilensidonnan lisärasitteista. Perheenihän on jo hiilineutraali.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Minunkin hiilitase plusmerkkinen, hiilineutraalisuus saavutettu aikoja sitten. Pelttoheittoja olen vuosien mittaan n. 20 ha istutellut , tilakauppojen mukana kaiken moista työmaata pihapiirien ryteiköistä alkaen hoidettu hiilensidontaan. Totuuden nimessä on mainittava, että puunkasvatus ja maiseman hoito olleet syyt uurastukseen, näiden osin haasteellisten kohteiden  toimissa.

    Tolopainen Tolopainen

    Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että yhteiskunta tukee autoilua, joka on vahingollista jopa tuleville sukupolville. Sellaista ei pitäisi harrastaa. Poliitikot antavat rahaa niille, joilla on eniten varaa maksaa itse omat ajonsa. Nyt ahneimmat yriittivät saada valtiolta 88k€ tukea uuden auton hankintaan romutuspalkkiota monistamalla. Jokainen käsittää, että palkkion saa vain yhteen autoon kerrallaan.

    Haba Haba

    Autoilemalla tulee verovähennystä 25 c/km joita kerryttämällä verottaja palkitsee uudella autolla jonka voi valita kauppaliikkeen sedän kanssa porukalla.

    Nimetön

    Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvällä mallilla kuin MaalaisSepolla. Mailmassa 24 yli 10 milj. asukkaan suurkaupunkia. Varmaankin ois järkevämppää ensimmäisenä sähköstää näitten suurkaupunkien asukkaitten autoja, viimmeset latauspisteet vaikka Kuusamoon.  Hyvä jos Kiinassa jo jotain valmiuksia autojen sähköistämiseen, eikös Kiinassa ole alue josta kasvaa 100milj. asukkaan suurkaupunki.

    Puuki

    Oikeastihan keskihintaisen h-auton kulut on keskimäärin n. 45-50  c/km . Ei sillä verottomalla km-korvauksellakaan tienaamaan pääse ellei ole hyvin  edullinen auto ja muutenkin pienet käyttökulut syystä tai toisesta.   Puhumattakaan 25 c/km  :n verovähennyksellä joka tehdään tuloista ei veroista.     Taisi olla joskus markka-aikaan suunnilleen sama numeroina 43 penniä/km se veroton km- korvaus.

    Miten yhteiskunta tukee autoilua, kun autoveroa ja alv pitää maksaa auton hankintahinnan päälle, ajoneuvoveroa joka vuosi aina entistä enemmän ( noussut n. 100 % 10 vuodessa) ja polttoaineen hinnassakin  n. 60 % on veroa ?  Autoilijat tukee valtiota n. 8 mrd€:lla /vuosi.   Nykyään vielä pääosin vain polttomoottorilla ajavat autoilijat tukee; kohta myös akkuautoilijat.

    Haba Haba

    Kun liikkuu taksilla voi tulouttaa myös alv:n, samalla kuitilla myös vähenee tulo josta vero maksetaan. Näin kätevästi saadaan laskettua veroa.

    Puuki

    Niinpä tietysti – sanoisi Spede (jos eläisi vielä) Hannele Laurille.

    Tolopainen Tolopainen

    Vihreät väittää myös että yhteiskunta tukee teollisuutta, vaikka se maksaa kaikki poliitikkojen veronmaksajille aiheuttamat kulut.

    MaalaisSeppo

    Metsämatkat kanattaa tehdä vuokra-autolla. Koko lasku verotukseen. Auto tietysti kotipihaan tuotuna ja haku kotipihasta. Taksikin on hyvä, niin voi mennä metsähommiin, vaikkei ajokuntoinen olisikaan. Limosiinikyyti tarjoiluineen ei ehkä menisi verottajan seulasta läpi.

Esillä 10 vastausta, 10,191 - 10,200 (kaikkiaan 33,880)