Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 10,371 - 10,380 (kaikkiaan 33,890)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Kestääkö auton valintasi kriittisen tarkastelun, perustuuko faktatietoihin. Väitän jotta usein ei perustu. Tähti tai leijonan kuva keulalla vaikuttavat valintaan liikaa,  en ostaisi eurooppalaista autoa. Euro normisto on tehnyt diesel moottoreiden valmistamisen henkilöautoihin mahdottomaksi ja niin on käymässä myös bensiinimoittoreille. Köyhiltä viedään autot. Kansalta viedään oikeudet, he saavat kyllä äänestää, mutta eivät päättää mistään. Ennen Neuvostoliitossa kansanedustajat saivat vain  taputtaa suosiotaan osoittaen pääsihteerin puheelle täysistunnossa. Kansanedustajien päätösvalta Suomessa alkaa olla samalla tasolla. Tosin porukkakin on  sillä tasolla, että on hyvä, että asiantuntijat hoitavat päätökset ja tuo joukko porisee keskenään.

    jees h-valta

    Tolopalla aika outoja automieltymyksiä-kin. Onhan kait sentään eurooppalaisilla autoilla senverran pitkä historia että taitaa koreankippanoiden käyttöaste siihen nähden olla aika köykäinen. Ei ole suomessakaan kovin suurta jalansijaa korealaiskiesit saaneet. Kyllä ne halppiksiksi mielletään. Ehkä hiukan Ladaa paremmaksi mutta ei juurikaan muuta.

    Visakallo Visakallo

    Kerran tänä talvena hätäjarrutus aktivoitui, kun kaksi rouvaa käveli kylätien oikeaa puolta rinnakkain vastaan, ja ajoradan puoleinen heilutteli kävelysauvoja poikittain edessään. Järjestelmä varoittaa kyllä äänimerkillä ennen jarrutuksen alkua.

    Neliveto Proacea alkaa varmasti jatkossa nähdä täällä maakunnassa:

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-se-nyt-viimein-on-nelivetoisen-toyota-hiacen-seuraaja/6f4b9039-de9e-4372-99e5-b12681428c1a

    rööri roope

    Kyllähän sitä 70-80 luvulla tuli ajeltua italian saksan ranskan englannin ruotsin erimerkkisillä autoilla.Kyllähän ne tahtoi ruostua ja hajota käsiin aina jotain pikkuvikaa Pl.Saab.

    80 luvun lopulla siirryin karvahattu Corollaan ei mitään ongelmi.Jatkona Carina samoin hyvä käyttöauto.

    2000 alusta siirryin Mazdaan ongelmia riitti välillä sorruin paska golfiin.Sen jälkeen muutama Volvo joilla jatkan toistaiseksi.

    Varmin käyttöauto ollut Toyota.

    Jätkä Jätkä

    Jeessi. Ei autojen historian ensiaskelilla ole mitään merkitystä nykytilanteessa.Jos alkutaipaleen pioneerien saavutuksia tarkastellaan, niin suurin osa uranuurtajista on lopettanut ja tehnyt konkurssin jopa yli sata vuotta sitten.

    Jos nyt vertaillaan automyyntitilastoja, niin ekana Suomessa on Toyota. (Tilasto Marraskuulta 2020) =12435 kpl.  Toiseksi nousee Hyundai-konsernin Autot, joita myydään kahdella eli merkillä – 9260 kpl.  Perässä tulee Volkkari, jolla tosin on sisarmerkkejä, Skoda samoin, Volvo, Ford, Merssu, Nissan jne.

    Onpa siellä Pösökin sijalla 12, vaatimattomalla 2416 kpl:n myynnillä. Siis Hyundai-kippanoita myydään Suomessa neljä kertaa enemmän kuin Pösöjä!

    Kolmenkymmenen eniten myydyn merkin joukossa ei ole aivasen ainutta Jenkki-autoa.

    Olisikohan sinun – Jeessi rukka, hakeuduttava Psykiatrin puheille noiden omituisten harhojesi kanssa. Puhuisit autoista, märän puun polttamisesta, metsien harvennuksesta ja puukaupoista.

    Visakallo Visakallo

    Iltalehti vertaili 5-vuotiaiden katumaastureiden tilastoja Traficomin julkaisemasta katsastusraportista, ja automallien erot olivat dramaattiset. Tilaston kärkipään autot paljastuivat todellisiksi luottopeleiksi, joista viiden vuoden ajon jälkeenkin katsastuksen reputti alle kaksi prosenttia. Häntäpään luvut olivat yli kymmenen kertaa huonommat – siellä joka viides auto ei läpäissyt katsastusta. Parhaimpien autojen joukossa olivat Mercedes GLA perässään Honda CR-V ja Nissan Juke. Kaikkien kolmen hylkäysprosentti jäi alle kahden. Kärkikolmikon kannoilla tulivat Skoda Yeti, Audi Q5 ja Mitsubishi ASX. Listan häntäpaikalla oli Dacia Duster, Peugeot 2008 ja Kia Sorento. Traficomin katsastuslistauksessa oli nimetty vain ne automallit, joita oli käynyt yli 100 kappaletta katsastuksissa. Listaukseen on liitetty myös automallien keskimääräiset ajokilometrit.

    Gla Gla

    Olen samaa mieltä siitä, että GLA on luotettava ja muutenkin parhaimmistoon kuuluva.

    Visakallo Visakallo

    Heh, kohta alamme taas saada  tietoa katsastustilastojen epäluotettavuudesta…

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Se aiemmin linkittämäni autoblogin pitäjä kertoo vinkin käytetyn auton ostajalle: auton rekisterinumero Bilteman varaosapalvelun tietokantaan, josta selviää runkonumero. Sen avulla saa tietoa auton historiasta, mm. missä se on ensimmäistä kertaa rekisteröity. Runkonumero kai löytyy helposti myös auton papereista ja autosta itsestään, mutta jos näihin ei pääse käsiksi helposti niin voi käyttää rekisterinumeroa.

    Visakallo Visakallo

    Enpä olisi uskonut, että viiden vuoden ikäisissä, eli vain 50 000-200 000 km ajetuissa katumaastureissa olisi noin suuret erot katsastettaessa. Olin siinä uskossa, että autojen laatu olisi nykyisin jo tasaisempi.

Esillä 10 vastausta, 10,371 - 10,380 (kaikkiaan 33,890)