Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 10,381 - 10,390 (kaikkiaan 33,885)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Puuki

    Eikös Korean kipoissa ole 5 vuoden takuu ? Miten sitten voi olla mahdollista noin huono sijoitus katsastustilastossa ?  Ai niinhän se tais ollakin –  takuu kattaa vain osittain ja vain isommat valmistusvirheet.  Ne jotka ei kuulu auton ominaisuuksiin.

    Jätkä Jätkä

    Normaalikäyttäjällä jää myös määräaikaishuollot tekemättä / leimaamatta, jolloin myös pikkuvirheet jäävät helposti korjaamatta.

    Monet ovat luistelleet jopa moottoriöljyjen vaihdossa ainakin öljyn laadun kohdalla. nykyautoissa esim jakoketju on kranttu öljyn suhteen.

    Takuu ei vastaa huollon laiminlyöntejä.

    Visakallo Visakallo

    Sekin on myönnettävä, että jotkut autot vain ovat paremmin suunniteltuja kestämään vaihtelevissa olosuhteissa. Ajo Suomen kuoppaisilla sorateillä, reikäisillä asfalttiteillä ja suolatuilla valtateillä jopa 80 asteen lämpötilaeroissa laittaa autot sellaiseen testiin, jota kaikki valmistajat eivät ole täysin huomioineet.

    Tolopainen Tolopainen

    Nuo tilastot on mitä on. Oman tilaston mukaan eurooppalaiset autot eivät mene läpi edes ensimäisestä katsastuksesta ilman hylsyä.

    Gla Gla

    Oma tilasto onkin paras tilasto. Ja tulos taatusti sopiva.

    Jätkä Jätkä

    Mutta on kiistaton totuus, että vain täydellinen ääliö kuvittelee, että 15 000 €uroa maksava auto olisi parempi kuin 45 000 €uroa maksava. Taikka edes yhtä hyvä!

    Vaikka autot olisivat saman kokoiset, samanlaisella tekniikalla varustettuja ja niissä olisi samanlaiset ajo-ominaisuudet, niin ei kai kukaan kuvittele, että niiden alusta olisi käyttöä yhtä paljon kestävä edes hyvällä tiellä saati esim metsäautoteillä ajeltaessa.

    Eräs nuori metsänhoitaja oli hirviporukassa ja hänellä oli aivan hyvä Volkkari Golf. Olin monta kertaa hänen kyydissään ja kyllä pohja romisi usein ja kovaa. Kaveri ajoi tarkasti raiteita pitkin ja keskustan palteet ja kivet jyrisivät pohjassa, niinpä kohta alkoi pakoputki röpöttämään  ja kivet kiilautuivat tukivarsien ja jarrukilven / levyn väliin.

    Kyllä auto rapistui äkkiä.

    Visakallo Visakallo

    Eipä kukaan ole väittänytkään, etteikö myös auton hinnalla olisi vaikusta sen laatuun, mutta kun näissä tilastoissa on jatkuvasti aivan saman hintaisia autoja niin paremmassa kuin huonoimmassakin päässä. Kyllä se jotain kertoo siitä, että autojen suunnittelussa on eroja.

    Metsuri motokuski

    Nykyään vain tahtoo olla niin osien valmistajia on hyvinkin rajallinen määrä. Yleensä autotehtaat ovat kokoonpanotehtaita joihin alihankkijat tuovat omat osansa.  Samoja niveliä  jouseja, vaihdelaatikoita yms tulee eri merkeille samoista tehtaista. Tämä koskee ns jokamiehen autoja joita tehtaat suoltavat tuhansia päivässä.

    MJO

    Oma tilastohan onkin se ainoa oikea tilasto. Mitä sitä tyhjää valtakunnallista kymmenien tuhansien autojen tilastoja tuijottaa.
    Uskoo vain omaan mutuun, niin tuloskin on yleensä itselle mieluisa.

    jees h-valta

    Ensinkin palaan vielä tuonne Jätkän oksennukseen kun hän vertasi Huyndai-konsernin valmistamia autoja myyntitilastossa Peugeotin myyntiin. Eikö oikea vertailu silloin ole PSA-konserni vastaan Huyndai-konserni. Joten päättelen tästä ettei sinunkaan Jätkä mielentilasi aivan vertailukelpoinen ole noin niinkuin isommassa kuvassa muihin metsällisiin kirjoittelijoihin. Kuten Gla totesikin, se oma tilasto on aina kaunis, pohjautuu yleensä juuri siihen jolla ajaa itse. Käytettyjen kuntoisuus on mahdoton vertailukohta noin yleistasolla kun pitäisi ensin standardoira ne käyttäjät. Ja Tolopalla kuvitelma että eurooppalaiset reputtaa heti ensikatsastuksella. On siellä sitten ainakin yksi ranskalais-pösö joka on jo ensikatsastuksensa käynyt. Nyt alkaa olla 75000 km. mittarissa eikä ole lämmitelty eikä jäähdytelty kun on aamusti puoli-seiskan aikaan lähdetty kohti Ulvilaa. Paakkasen pykäliä liiemmin murehtimatta. alkuperäisakulla joka nyt jo neljä vuotta startannut aivan virkusti auton liikenteeseen. Kesät-talvet vielä start/stopilla.

Esillä 10 vastausta, 10,381 - 10,390 (kaikkiaan 33,885)