Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 10,391 - 10,400 (kaikkiaan 33,883)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Jos ihan tarkkoja ollaan, niin Huyndain vastapeluri on nyt Stellantis, koska Fiat Chrysler Automobiles FCA ja PSA fuusioituivat tammikuussa. Stellantis-konsernin alla on nyt 14 eri automerkkiä.

    jees h-valta

    Kiitos tarkennuksesta Visa, näinhän tosiaan onkin. Ja hiukan tuli sitten lisää myyntivolyymia samassa tarkennuksessa. Mutta Jätkähän onkin nukkunut näiden ja näitä aiempien ohi jo vuosikymmeniä. Onnessa korean tusinasarjatuotannon.

    MaalaisSeppo

    Minä olen ajellut jo 50 v eurooppalaisilla autoilla. Ei kertaakaan ole tullut katsastuksessa hylsyä. Pientä laittoa ennen katsastusta kyllä on ollut autoilun alkuvuosina, kun ajelin Fiateilla. Tulipahan opeteltua mm hitsausta ja muuta. Englanninkieliset korjauskäsikirjat olivat hyviä.

    Gla Gla

    ”Nykyään vain tahtoo olla niin osien valmistajia on hyvinkin rajallinen määrä. Yleensä autotehtaat ovat kokoonpanotehtaita joihin alihankkijat tuovat omat osansa. Samoja niveliä jouseja, vaihdelaatikoita yms tulee eri merkeille samoista tehtaista. Tämä koskee ns jokamiehen autoja joita tehtaat suoltavat tuhansia päivässä.”

    Vaikka valmistajia olisi rajallinen määrä, tuotteiden variaatioiden määrä on huimaava, samoin tehtaiden kyky tuottaa tällainen määrä hallitusti ja dokumentoida tuotannosta kaikki asiakkaiden ja yhteiskunnan velvoittamat asiat. Komponenttitoimittajat eivät siis ole itsenäisiä toimijoita, joiden valikoimista autotehtaat itselleen osat tilaavat, vaan tehtaiden suunnittelu määrittelee, millaisen tuotteen ja millaisilla laatuvaatimuksilla se tarvitsee. Tavallisen perheautonkin eri versioiden määrä on niin suuri, että harvoin linjalta tulee kahta samanlaista autoa. Ellei muuta eroa ole, niin väri ainakin.

    Jätkä Jätkä

    Jeessi näkyy olleen jo kuolonunessa, josta Bisakallo häntä koittaa herätellä. Putkentaivuttelustakaan hän ei taida juuri mitään ymmärtää, puuntuottamisesta ei mitään.

    Näyttää täällä kuitenkin samassa sarjassa olevia muitakin, ei tosin kovin montaa.

    Tuota pelleä lukiessa tulee mieleen vanha tarina , josta on päätelmä: ” Hokee kuin v..un-löytäjä”. Jeessi on saanut ensimmäisen oikean auton elämänsä ehtoopuolella, eikä siitä pysty olemaan hokematta. Sama tyyli jokaikisessä asiassa ja kaikki on ”maailman parasta”, kunnes ne vaihtuu, jonka jälkeen toteaakin, että  ”Ihan paskan möivät”.

    mettämiäs

    ”Parhaimpien autojen joukossa olivat Mercedes GLA perässään Honda CR-V ja Nissan Juke.”

    Viat taitavat johtua suurelta osin myös autojen käytöstä ja huollosta, sillä itselläni niitä hylsyjä ei ole tullut. Sen verran voin noista merkeistä todeta, että n. 10 vuotta sitten ajattelin luopua farkuista ja siirtyä maastokelpoisempaan nelivetoiseen ”sity-maasturiin”. Koeajoin kaksi uudehkoa CRV:tä ja pettymys ajo-ominaisuuksien suhteen oli niin suuri, että olin jo pyhästi päättänyt jättää tuon em. siirtymisen kokonaan tekemättä. Mutta sitten erehdyin tekemään tosi ison virheen ja koeajoin erään eurooppalaisen käytännössä CRV:n kanssa saman hintaluokan sityn…

    jees h-valta

    Niin, mettämies erittäin oikeassa. Minä käyn sen vuosihuollon aina Toukokuussa josta jo mittaristo alkaa muistutellakkin. Välillä en edelleenkään konepeltiä ole joutunut aukomaan. Yllättävän iso pissapojan nestesäiliökin. Nyt nimittäin valtatie on hiukan enemmän kuluttanut näinä päivinä. Mutta työmaalla on painepesuri aina kätevästi tarjolla joten aika hyvin puhtaanapitokin sujuu. Tuo on nimittäin aika ilmeinen tosiasia että juuri Honda on varmaan huonoimpia ajettavia noissa cittareissa. Sitä on kuulunut kyllä muualtakin.

    vmt

    Jenkkiautoja ei välttämättä ole tarpeen morkata, vaikka se ehkä sivistyneeltä tuntuukin.. Itse olen nyt päivittäiset ajot sellaisella ajellut 6 vuotta ja 180 tkm. Päädyin sellaiseen, kun aattelin olevan kestävä tyhjänä ajellessa, kun yli 10 tonnin perävaunun painoille kuitenkin tehty.. Kolme merkkivaihtoehtoa oli, ja yksi jäi pois, kun V8 moottorin halusin siinä olevan. Edelleen tyytyväinen tuohon käyttöautoon!

    On mulla nytkin 3 saksalaista autoa ja pari muutakin amerikkalaista, että näkemystä eri mantereiden autoista myös vähän. Itäautoista ei muuta kokemusta kuin, mitä niitä joutunut korjailemaan välillä toisille ja joskus kyydissä olemaan ja harvoin ajamaankin. Ei sytytä sitten yhtään..!

    Mutta viisautena voin teille kertoa, että saksalainen tai amerikkalainen auto kannattaa valita!

    Tolopainen Tolopainen

    Jenkkiautot on tehty markkinoille, jossa bensiini maksaa neljäsosan siitä mitä täällä ja tuumakoon avaimille. Jos haluaa kuljettaa isoa rautamäärää paikasta toiseen ja maksaa siitä paljon. Se on tietenkin jokaisen viisas valinta. Jenkit aiheuttaa tuplasti hiilipäästöja/  kansalainen verrattuna suomalaisiin ja neljä kertaa enemmän kuin ruotsalaiset. Aikamoisia sikoja. Tosin siat on siistimpiä ja saastuttavat ilmakehää vähemmän eli tässä tehdään niille vääryyttä.

    Maapallon luonnonvarat ovat lainassa tulevilta sukupolvilta, tällä menolla ihmiskunnan tulevaisuus ei ole kovin pitkäikäinen. Fossiilisten polttoaineiden käyttö pitää pudottaa sille tasolle kuin niitä voidaan valmistaa synteettisesti. Suomessa se tarkoittaa n. 500000t/ y. Nyt se on lähes kymmenkertainen kohtuulliseen tasoon nähden. Tuo ei vielä ole edes säästäväistä käyttöä. Valtion pitäisi maksaa romutuspalkkio vain siinä tapauksessa, että luopuu autosta pysyvästi.

    Meilläkö ei ole muka varaa ilmaston suojeluun, sotilasmenoihin maailmassa käytetään ainakin 2000mrd joka vuosi. Riittäiskö 1800 mrd niin 200mrd jäisi ilmastonsuojeluun.

    Visakallo Visakallo

    ”Valtion pitäisi maksaa romutuspalkkio vain siinä tapauksessa, että luopuu autosta pysyvästi.”

    Tolopaisella taitaa olla oma lehmä ojassa… Kolme autoako Tolopaisella nyt seisoo pihassa ajamattomina?

Esillä 10 vastausta, 10,391 - 10,400 (kaikkiaan 33,883)