Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 10,401 - 10,410 (kaikkiaan 33,882)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Ehkä Visakallon pitäisi nyt katsoa ongelmaa hiukan laajemmin. Voisi alkaa miettiä enemmän ratkaisukeskeisesti.

    Visakallo Visakallo

    Niinhän minä aina teenkin, ja aloitan aina itsestäni, koska se on lähinpänä ja suorassa käskysuhteessa minuun. Olen aina pitänyt vain yhtä autoa kerrallaan, ja  nyt aikeissa siirtyä biokaasun käyttäjäksi.

    MaalaisSeppo

    Visakallo siis elää itse itseänsä käskien. Ehkä käyttää myös maanittelua ja palkitsemista.

    Näinhän me kaikki enemmän tai vähemmän tietoisesti teemme. Tietoisesti toimien voi saada parempia tuloksia. Kehityskeskustelu itsensä kanssa voisi olla hyvä apuväline. Autoaihe voi tietysti olla monelle vaikea rasti tällaiselle Jaakobin painille. Jos siitä selviää puhtain paperin, niin itsetunto kohoaa kummasti.

    Tolopainen Tolopainen

    Hyvä valinta Visakallo, kaasu on polttomoottoriin paras polttoaine. Moottorin hyötysuhde voitaisiin tehdä paremmaksi kuin dieselissä, jos tehtäisiin pelkästään kaasukäyttöinen auto. Nykyisissä voi käyttää kaasua tai bensiiniä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kaasuautoa valitessa kannattaa kiinnittää huomiota bensatankin kokoon. Pitemmilläkin matkoilla toki selviää pienelläkin tankilla, kun bensa-asemia on tiuhemmassa kuin kaasuasemia. Apuna voi käyttää bensakanisteria. Jos kaasutankki on jälkiasennettu, bensatankki on yleensä iso, ja alun perin kaasuautoksi suunnitelluissa (esim. Skoda Octavia) tankki on yleensä pieni.

    Hesarin kommenteissa tuli esiin hyvä ehdotus sähköautojen lataamisen helpottamiseen: vapaana ja käyttökunnossa olevat latauspaikat hintoineen pitäisi löytyä kännykkäsovelluksesta, josta voisi myös varata itselleen paikan. Latauspaikkoja voisivat bensa-asemien lisäksi tarjota esimerkiksi kauppakeskukset ja yksityiset asunto-osakeyhtiöt. Niidenkin latauspaikat ovat päivisin monesti vapaana.

    Tolopainen Tolopainen

    Tulevaisuus on tietenkin sähköautoissa 2030 jälkeen. Infran rakentaminen niille kestää vielä vuosikymmeniä. Se on niin suuri urakka, että ei tapahdu vuodessa eikä kahdessa.

    Sähköautojen määrä ei koskaan voi nousta lähellekään polttomoottoriautojen määrää. Harvinaisia maametalleja ei ole maapallolla niin paljoa, että ne riittäisivät satoihin miljooniin autojen akkuihin ja sähkömoittoreihin.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jos vetytalous kiinnostaa, Verde-lehdessä on artikkeli ja soininvaara.fi-sivustolla lisää keskustelua aiheesta.

    http://verdelehti.fi/2021/01/29/tuulivoima-ja-vetyteknologia-tarvitsevat-toisiaan/

    MJO

    Sähköautoilu tulee kasvamaan räjähdysmäisesti lähi vuosina. Perinteiset autovalmistajat sijoittavat kymmeniä miljardeja tuotekehitykseen. Nyt on käynnistynyt todellinen pudotuspeli. Vuoteen 2030 on ikuisuus. Monen polttomoottoreihin uskovat tekevät ’kodakit’. Kodak uskoi filmikameroihin ja kuoli pois.

    jees h-valta

    Kyllä ne kuolee sähköautoilijatkin pois. Jos ei muuhun niin nälkään. Kun ostaa kalliin sähköauton ei ole varaa enää siihen asumismuotoon johon sähköautoilu sopii, eli kaupunkiasuminen.

    Visakallo Visakallo

    Eipä se autokanta Suomessa uudistu sen nopeammin kuin ennenkään, vaikka tarjolla olisi minkälaisia sähkö- tai muita uudenlaisia kärryjä miten paljon hyvänsä. Jokainen voi laskea, kuinka kauan kolmen miljoonan auton uudistuminen kestää sadantuhannen auton vuosivauhdilla. Nyt jos vielä osakemarkkinatkin romahtavat, menee autokauppa entistäkin hiljaisemmaksi.

Esillä 10 vastausta, 10,401 - 10,410 (kaikkiaan 33,882)