Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 10,461 - 10,470 (kaikkiaan 33,880)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Kasper

    Suomen luotettavin auto on tilastojen mukaan TOYOTA.

    jees h-valta

    Kyllähän se sen kymmenkunta vuotta luotettava on. Sen jälkeistä tarinaa vähemmäksi onkaan. Paperipeltipurkki maatuu aika nopsaan. Oikeanlaisesti kaupallinen tuote tehty. Kestää isältä pojalle tekniikasta mutta kun ei ole kuoria ympärille. Tekniikkakin vain syystä että ostajakunta on juuri sitä pappa/mammakööriä joka ajaa hiljaa ja varoen ja autoa kuormittamatta kylille kauppaan ja takaisin. Siinä ajossa kestää koreankippanakin kuten olemme Tolopaltakin havainnoineet. Pikkutoyot ovat juuri niitä perheen kakkosautoja joilla ajetaan vähän ja senkin tekee yleensä perheen naisväki. Isommista ei sitten niin mairittelevaa olekkaan. Esim. Avensis oli lyhyen aikaa kaupparatsujen kokeiltavana ja huonoksi todettiin. Yleensä sen kovan roolin ottikin sitten VW Passat, Skodan Superb, Audin A6 ja vastaavat kovat länsimaiset tien tikkaajat. mutta hienoa eristystä Toyollakin kun pakettiautoonsakin sentään kymmenkunta vuotta muiden perään saivat automaattilootan, Ranskasta. Toki se autokin on enemmän rankalaisten tekemä kuin japsien. Aika taantunut valtakunta alkaa jaappani olemaan.

    MJO

    Muttei pösöt eikä rellut?

    jees h-valta

    Näyttääkö ne MJO sinusta taantuneilta?

    Tolopainen Tolopainen

    Eikö olekin ihme, että korean kippana kestää vuodesta toiseen  vähäistä ajoa, jota ei kestäneet eurooppalaiset eikä japanilaiset kiesit. Eikä koskaan ole pompannut katsastuksesta. Sehän olisi mahdotonta, että auto, jolla on 7v takuu ei menisi katsastuksesta läpi takuuaikana. Katsastus on noille aivan turhaa rahastusta.

    Visakallo Visakallo

    Vuodesta 2018 lähtien uudet autot on ollut katsastettava ensimmäisen kerran nelivuotiaana, ja sen jälkeen joka toinen vuosi kymmeneen vuoteen asti. Vasta tämän jälkeen ne on katsastettava vuosittain, eli eipä se katsastus nyt niin iso juttu nykyisin ole. Huollon yhteydessähän se kätävimmin hoituu. Tolopaiselle tiedoksi, että onhan osassa japanilaisiakin autoja sentään viiden vuoden takuu.

    Tolopainen Tolopainen

    Jos ei katsastus ole iso juttu, miksi sitten postaat niitä aivan arvottomia tilastoja. Ne ovat mielestäsi kuitenkin pikkuasioista.

    Jätkä Jätkä

    Nuori kaveri osti aikanaan erittäin hyvässä kunnossa olevan nappisilmä-Ladan 1500 markalla. Auto oli hyvin pidetty ja juuri huollettu ja katsastettu.

    Hän nautti kaahaamisesta ja kaahaili paljon huonokuntoisilla teillä, välittämättä kivistä ja reijistä tiellä: ”Kun on niin halpa auto”!

    Sitten tuli kovia töyssyjä ja meni pari rengasta ja vannetta, pakoputki meni uusiksi, etupäässä pyörien tuennnat ja nivelet vaihtokuntoon, kuten myös koiranluut.

    Korjauskulut ylittivät reippaasti auton hankintahinnan.

    Edullisemmankin auton huolto- ja varaosakustannukset voivat yllättää huolettoman autoilijan. Periaatteessa sillä on ajeltava yhtä tarkasti, kuin kalliimmallakin autolla, jos sitä on aikomus pitää jatkossa.

    Takuu yksin ei riitä pitämään autoa liikennekunnossa, kyllä sitä on huollettava suunnilleen huolto-ohjelman mukaan.

    Puuki

    Korealaiset oli katastustilaston hännillä joten Jätkän kertoma pitää paikkansa täysin.  Minullakaan ei Volvo pompannut katsastuksesta kertaakaan 10 vuoden aikana vaikka siinä olikin vain 2 v:n takuuaika.

    Pari pv sitten tuli muuten vielä tuommonen nappisilmä Lada vastaan tiellä.  Saattoi olla historiccar  tai sitten muuten siirtomatkalla jonnekin.

    Visakallo Visakallo

    Tolopainen: ”Jos ei katsastus ole iso juttu, miksi sitten postaat niitä aivan arvottomia tilastoja. Ne ovat mielestäsi kuitenkin pikkuasioista.”

    Juuri sen takia, että niistä näkee hyvin, mille autoille katsastus ei ole iso juttu, ja mille autoille se taas on.

Esillä 10 vastausta, 10,461 - 10,470 (kaikkiaan 33,880)