Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 10,491 - 10,500 (kaikkiaan 33,876)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Nykyistä taksikalustoa kun katselee siellä missä takseja vielä näkee, eli keskussairaaloiden edessä, niin nämä VW Caddyt, Toyota Proace Cityt, Citroen Berlingot, jne monikäyttöautot ovat lyöneet itsensä läpi. Eivät maksa liikaa, mahtuu pyörätuoliasiakaskin kyytiin ja saa asiakkaan tarvittaessa pitkälleenkin. Sitten ovat nämä Volkkarin, Skodan, Volvon, jne perusfarkut. Isot sedanit ovat taksihommissakin katoavaa kansanperinnettä.

    Rane

    Ranella kävisi sähköpakettiauto ehkä nelivetona mutta niissä toimintasäde on vieläkin huonompi kuin henkilöautoissa.

    eVito-pakettiauto | Mercedes-Benz-pakettiautot (mercedes-benz.fi)

    jees h-valta

    Olishan se hienoa jos saisi lopettaa elämänseurannan vaikka tiettyyn vuoteen kuten Jätkä näämmä. 2018 taisi olla sitten hänellä hyvä vuosi. Sen jälkeen ei sitten vuosia eikä tilastoja ole sitten muuteltu. Mutta minun ei parane kun haavat kasvaa joka vuosi ja pitää laskea joka vuosi koska palstalaiset vaatinevat hakkuun aikaan kuutioita kehiin. Mutta mersu on auto sanoo Jätkä ja taksit ovat mersuja vaikkei ne olekkaan. Ne oli vuonna 2000-2015 mutta menettivät maineensa koska tekivät huonoa tusinapulkkia. Jolloin taksitkin muuttuivat kaikiksi autoiksi ilman merkkimaksamista. Nyt ratkaisee käytännöllisyys.

    jees h-valta

    Noh, Ranelle tidoksi että 340km:ia on Peugeotin kertalatausmatka sähköpakettiautona. Aika pitkälle heittää paketin silläkin.

    Kasper

    Olen seurannut tätä autokeskustelua mielenkiinnolla. Vakuutusyhtiön lista hinauksista näyttää hyvän tiedon autojen kestävyydestä. Listan kärjessä mersu, bemari ja audi. Siellä on vaan se toyota vähiten hinauksia tarvitseva merkki.

    Puuki

    Voi olla että Tojotalla ajetaan vähiten km:kin/auto  noista mainituista.   Hinata pittää auto joskus esim. lumihangesta tai vaikka ketjukolarisumasta , ei siinä kestävyydellä silloin ole paljon mitään tekemistä.

    jees h-valta

    Kannattaa joskus ajella noita pääväyliä kun hesalaiset perjantaiehtoona lähtee möksäilemään. Aika harvassa on muut kuin kovat maantienielijät eli juuri nämä Kasperin mainitsemat siellä kyttää perspeilissä ohitusta aina ja kaikkialla. Ja jos kintuissa olet Toyotalla tai Skodallasi ei ole ihme jos tulee niistä katuraketeista romuakin joskus aina hinattavaksi. Ne kun ei aina ole niitä kärsivällisimpiä hemmoja siellä ratin takana. Kaljasuonta krinnaa heti alkumatkasta mökillepäin jo. Parempi koittaa pysyä vain vauhdissa mukana. Toyota on hiukan turhan laiska noihin kisoihin. Mutta saahan sillä sitten tilastoja kaunisteltua kiireempien romuja väistellessä.

    mettämiäs

    ”Tosin pienenä yksityiskohtana täytyy huomauttaa, että nyt eletään jo vuotta 2021. On asiat muuttuneet aika paljon vuoden 2018 jälkeen.”

    Jätkän kommentiksi kuitenkin tosi hyvin ajan tasalla; tavallisesti ne Jätkän tiedot ovat kultaiselta 1980-luvulta…

    jees h-valta

    Niin ja Tapion taskudokkari on kulunut perstaskussa varmaan jo kuuskytäluvulta. Raamattu ja virsikirja ja mitä se Rautavaara aikanaaa laulelikaan. Jätkän aapinenkin varmaan samalla.

    Jätkä Jätkä

    Nerot ovat taas yhtyneet. Hienoa, mutta toidottavasti eivät pysty lisääntymään.

Esillä 10 vastausta, 10,491 - 10,500 (kaikkiaan 33,876)