Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 10,501 - 10,510 (kaikkiaan 33,875)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä Jätkä

    Kuvittelette vaan, että Mersukuski maksaa joka kerta uuden auton hinnan, kun kolmen vuoden välein vaihtaa autoaan. Se kuuluu kuitenkin sarjaan ”erittäin hyvin hintansa säilyttävät autot.

    Siinä sarjassa ei Ranskiksia eikä Talimannien kulkineita ole…

    Näin ollen Merssu-taksi vaihtuu uuteen Merssu-taksiin samalla välirahalla kuin Mondeokin mondeoon – ehkä jopa pienemmällä, niin hyvin se hintansa pitää, eli väliraha ratkaisee —- Edelleenkin….

    Jos teidän teoriat pitäisivät paikkansa, niin kaikki taksit olisivat Datsioita.

    Kiivetkää kellaristanne sinne  80-luvulle, koska olette vielä 60 – luvulla, ressukat.

    Ne, jotka elävät tiiviisti tässä hetkessä, varmaan kaivavat vaivattomasti taksiautotilaston, jossa näkyy tämän hetken taksit merkki- ja mallitietoineen.

    jees h-valta

    Aika outo lähestymistapa tähän aiheeseen Jätkällä. Väliraha on väliraha ja sen ratkaisee se sama ajetut kilometrit/ikävuodet oli sitten taksi tai siviilipirssi. On aika sama onko auto kalliimpi tahi halvempi uuden hinnaltaan. Se väliraha määräytyy markkina-arvon mukaan. Tuskin enää on edes orjallista juuri tietty vaihtoikäkään. Kyllä se auto taksinakin kuluu mutta nykyauto kestää automaattilootalla kyllä viisi-kuusi vuotta kaupunkiajoakin. Kyllä se yleensä vaihto ajoitetaan isomman ja kalliimman huollon alle. Tai jarruremontin tarpeeseen. Mitä minä olen taksimiesten kaas keskustellut ihan näillä kuukausilla.

    Visakallo Visakallo

    Taksiautojen autoveron palautuksen asteittainen loppuminen on muuttanut, ja muuttaa edelleen uudempaa taksi-kalustoa halvempaan suuntaa. Näistä asioista on aivan turha täällä edes kiistellä. Taksialalla on muutenkin käynnissä pudotuspeli. Suurimpia kasvukeskuksia lukuunottanmatta taksiautojen määrä on nyt jo pudonnut jopa alle puoleen entisestä.

    Tolopainen Tolopainen

    Miksi syrjäseuduilla takseja pitäisi olla, kun ei ole enää ihmisiäkään. Näyttää tuo taksien määräkin vain nousevan koko ajan kiitos tuon välttämättömän uudistuksen, jonka Sipilän hallitus teki vapauttaessaan taksiliikenteen kilpailulle

    Visakallo Visakallo

    Niin, ensin kyllä määrät nousivat, mutta nyt onkin jo tilanne toinen.

    Jätkä Jätkä

    Jeessi :”Aika outo lähestymistapa tähän aiheeseen Jätkällä. Väliraha on väliraha ja sen ratkaisee se sama ajetut kilometrit/ikävuodet oli sitten taksi tai siviilipirssi. On aika sama onko auto kalliimpi tahi halvempi uuden hinnaltaan. ”

    -Noillako perusteilla Jeessi autokauppojaan tekee? Kyllä vaihdokin hinnoittelussa vaikuttaa sen hinta uutena, takuun vielä voimassaolo ja huoltokirjan aukottomuus sen lisäksi, paljonko on kilsoja rullattuna.

    Hyvin paljon vaikuttaa myös se, vaihtaako Merssun Merssuun, tai ei vaihdakaan Pösöä Pösöön – suosittelen kokeilemaan…

    Jos Jeessen luulo pitäisi paikkansa, niin kolmen vuoden ikäinen Merssu ja saman ikäinen Pikku-Pösö olisivat samoilla kilometreillä saman arvoisia autokauppiaan tarjouksissa.

    Jätkä Jätkä

    EDIT

    Visakallo Visakallo

    Eduskunnalla on sopimustaksit, eli kansanedustajat eivät käytä yleisiä takseja kuin äärimmäisessä hädässä.

    Visakallo Visakallo

    Vielä vähän niistä taksi-Mersuista. Autojen ensirekisteröinneitä ei suoraan näy taksikäyttöön menevät autot, mutta jotain voi isompien Mersujen osalta päätellä, jos katsoo vuodet 2018, 2019, 2020. Säännöllistä miinusta on tullut joka vuosi. Vastaavasti esim. isot Skodat, Volvot ja muutamat muut taksikäyttöön soveltuvat näyttävät plussaa.

    Jotkuthan eivät tilastoihin usko, mutta se on taas heidän oma asiansa:

    https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/henkiloautojen_vuosittaiset_merkki-_ja_mallitilastot/2020/malleittain

    Jätkä Jätkä

    Suurimmalla osalla näyttää prosenttiosuus laskeneen systemaattisesti – jopa kymmeniä prosentteja. Voiko siitä päätellä, että Mersujen osuus taksessa on romahtanut? Kun taas jonkin merkin / mallin myynti on räjähtänyt, niin onko se satojen prosenttien nousu merkki taksiautoista, vai vain uuden mallin kohauttavasta vaikutuksesta.

    Noita puoliharmaita takseja en oikein laskisi vielä takseiksi, koska he ovat omalla käyttöautollaan alkaneet taksiyrittämisen, eikä homma ole vielä vakiintunut uriinsa.

    Kaikenkaikkiaan taksit ovat lisääntyneet – jopa niin, että on alkanut eloonjäämistaistelu, jonka seurauksena hyvinvoivia taksiyrittäjiä tulee olemaan  sangen vähän.

    ”Maahantuoja haistoi tilaisuuden: ”Eemeli” on edelleen taksien kuningas, mutta et taatusti arvaa kakkoseksi sujahtanutta yllättäjää!”
    Että semmoista. Hollolassa ajetaan taksia Dacioilla, mutta kai vähemmän muualla.

    Samanlainen ilmiö on Harjavallassa, mutta sekin lienee poikkeustapaus.

    Meillä oli yhdellä yrittäjällä samaan aikaan viisi autoa ja kaikki Pösöjä. Näin oli useampi vuosikymmen, mutta sitten hän lopetti ja möi yrityksensä. Uudella yrittäjällä ei mennyt kauvaa, kun hän oli hävittänyt Pösöt ja vaihtanut yllättäen useampaan erimerkkiseen koko laivueensa.

Esillä 10 vastausta, 10,501 - 10,510 (kaikkiaan 33,875)