Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 10,541 - 10,550 (kaikkiaan 33,857)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Vihreä aate on vain kulissi pyrkyryydelle, se sallittakoon nykymaailmassa, missä oman edun ajaminen ja häikäilemättömyys on vain hyve.

    Visakallo Visakallo

    Kyllähän siinä vihreät pitäisivät melkoista messua, jos minkä tahansa muun puolueen korkeimmalla johdolla olisi joku vastaava kytkös.

    Rane
    Visakallo Visakallo

    Mannerlaatat näkyvät liikkuvan automaailmassakin. Eipä tätä olisi mitenkään voinut uskoa kun 90-luvulla Fiattia omistin:

    https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6327eb2b-533f-40ae-9bd5-d24a8347f29d

    jees h-valta

    Ja aina paranee kun ranskalainen laadunvalvonta ja valmistus pääsevät täyteen vauhtiinsa. Yhteistyökuvio on vahva ja tuo paljon hyvää kalustoa maanteillemme. Eritoten pakettiautot ovat jo nyt valtakunnan ykkösluokkaa. Italian autot yhdistettynä myös osittain ranskalaisella tekniikalla ja mukavuudella eritoten on loistohomma. Muotoilussakin näkyy jo hyvin yhteistyö. Ducatokin on todella laatutyylikäs auto.

    MaalaisSeppo

    Fiateilla tuli ajeltua reilut 20 v. Melko hyvin toimivat. Kori oli akilleen kantapää. Regatan ostin melko uutena ja ruostesuojautin pari kertaa. Ruostui silti. Vaihdoin 7000 km ajettuun Tempraan ja vein ruostesuojaukseen läheiseen liikkeeseen, jossa Regattaa olin suojauttanut. Liikkeen edustaja oli huomannut Regattani läheisen liikkeen pihalla myynissä ja sanoi, että olisi ollut hyvä liike poistaa liikkeen ruostesuojaus merkit Regatan sivuikkunoista ennen vaihtoa. Kieltämättä huonoa mainosta olikin ko auto. Tempralla ajelin minä ja lapset n 330000 km edullisia kilometrejä.

     

    oksapuu

    Varsinkin nuo vanhemmat Ducatot on oikein laatu-tyylikkäitä…

    Ainakin noiden sinisten maalipeite repsottaa oikein komeasti…

    jees h-valta

    No joo, syystä että ne kestävät aikaa yllättävän hyvin. Tuon sinisväriongelmaisten Ducatojen ikä on enemmän kuin tarpeeksi ja siinä ajassa Hiacen pellit repsottaa jo paljon pahemmin kuin se Ducaton maalivirhe.

    kim1

    Se sininen väripigmentti oli ongelma jo 2-3vuotiaissa  ducatoissa silloin joskus vuosituhannen alussa…,ja on aivan totta että 80 ja 90 lukulaiset hiacet varsinkin takaluukun  osalta olivat herkkiä ruostumaan…,mutta toisaalta harva moottori on kestävämpi kuin hiacessa tai hiluxissa käytetyt,unohtamati land cruiserin koneita jotka ovat lähes särkymättömiä,jos edes joskus viitsii öljyjä vaihtaa…

    Tolopainen Tolopainen

    Suomessa kävi hyvä tuuri, että paperitehtaita on vähennetty 20 viimeisen vuoden aikana niin paljon, että OL3 koko sähköntuotanto voidaan käyttää sähköautojen akkujen lataamiseen, jos valtiovalta haluaa edistää sähkösutoilua. Toistaiseksi toimet ovat olleet näpertelyä. Tuki ei ole lähelläkään riittävää tasoa toistaiseksi. Tuo yhden ydinvoimalan teho riittää koko sen liikennesuoritteen hoitamiseen, joka nykyisin tehdään polttomoottori autoilla ja vain kolmannes energiasta käytetään liikkumiseen ja suurin osa menee ilman lämmittämiseen. Miljoona tonnia bensiiniä maksaa autoilijoille 1.6mrd€. Suurin osa rahoista päätyy onneksi valtion kassaan. Jos tuo energia korvataan sähköllä, rahaa kuluu vain 500 milj ja valtio saa verotuloja vajaa 250 milj€ eli valtio menettää miljardin kun bensa-autot korvataan sähköautoilla. Lisäksi tulee vielä autoveron menetys ja autoalalta häviää tuhansia työpaikkoja, kun sähkömoottoreissa ei ole mitään huoltamista.

Esillä 10 vastausta, 10,541 - 10,550 (kaikkiaan 33,857)