Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,621 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 22 minuuttia sitten MJO toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1,091 - 1,100 (kaikkiaan 32,623)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Nuoruudenkaveri on ostanut hybridin. Audi on merkiltään ja syyt sellaisen hankintaan oli juuri nuo mahtavat tehoreservit, joilla voi elvistellä. Vähääkään hän ei ole kiinnostunut säästöistä, muuta kuin ostohetkellä, kun sai tositehokkaan auton huomattavan edullisesti.

    Ympäristön kannaltakaan tuo hankinta ei ole mikään suojeluteko. Päinvastoin kaahaava ajotyyli vilkkaassa liikenteessä kuluttaa luontoa ja kanssa-autoilijoiden hermoja.

    Puuki

    Kaahaava ajotyyli ei ole suora seuraus siitä, että auto sattuu olemaan tehokas. Ja elvistelykin on ihan  turhaa, koska aina löytyy niitä parempia ja isompia autoja ja sitten se oma kulkuneuvo on kuitenkin kohta liian pieni tai liian heikkotehoinen tms.

    Mutta monet hybridiautot ei välttämättä ole sen vähemmän kuluttavia kuin vastaavat polttomoottorilla toimivatkaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Miten yleensä epäilee toisen ajotyyliä kaahaavaksi jos hänellä on huomattavasti kalliimpi auto kuin itsellä. Jokainen joskus kaahaa paitsi en minä. Hyvällä autolla voi nykyisin ajella 150km/h eikä ole mitään kaahaamista. Vanhalla 80-luvun taunuksella on kaahaamista ja heikolla ajotaidolla  kuten joillakin on. Kun bussilla ajaa vihapäissään 100km/h risteykseen ja tappaa ihmisiä pitäisi päästä suoraan häkkiin. Liikenteessä surmaamisesta on aivan naurettavan pienet tuomiot. Suomi suojelee tietynlaisia rikollisia.

    Puuki

    Miltei jokainen uuden auton ostaja on kiinnostunut säästöistä uutta autoa ostaessaan. Tai onhan niitä varmaan olemassa sellaisikin monimiljonäärejä joille rahan meno ei ole juuri missään asiassa rajoitteena. Harvemmin edes heitä, kun kerran ovat miljoonansa saaneet kerättyä.

    Hyvin toimiva auto tehokkaalla moottorilla lisää liikenteen jouhevuutta. Nuoruudessa oli itsellänikin kerran semmoinen auto, että joskus ohitustilanteissa ilmavirta melkein esti ohituksen kun oma auto siirtyi ohitettavan rinnalle. Siinä tulee helposti pitkä matka ajettua väärällä kaistalla. Rampeista siirtyminen liikenteen mukaan sujuu myös helpommin, kun pääsee heti samaan nopeuteen kuin muu liikenne isommalla tiellä.

    Jätkä

    Lievä ylinopeus ei ole kaahaamista. Kaahari vaarantaa omansa, mutta ennenkaikkea sivullisten turvallisuden vaarallisin ohituksin, kiilaamalla ja roikkumalla liian lähellä perässä. Kaahari ei tottele liikennemerkkejä, esim työmaiden kohdalla, aluerajoituksissa, Stop-merkeillä, sivutieltä liikenteeseen tupsahtaessaan, eikä huomioi suojatien käytäjiä.

    Tuossa muutamia kohtia, joiden laiminlyönnistä voisi helpomminkin antaa kunnon rapsut.

    Suorituskykyinen auto ei toki pakota kaahaamaan, mutta usein maristaan, että Audi, Bemari, Mersu ja Volvo-kuskit kaahailevat. Usein heillä on keskivertoa ripeämpi auto.

    Puuki

    Jaa . Viimeksi kun oli vaaratilanne tiellä, niin vastaan tuli omalla kaistalla Toyota-maasturi, joka ohitti koko jonoa tien kaarteessa. Toyotakuskit siis kaahailevat eniten.MOT.

    Gla Gla

    Puuki: ”Hyvin toimiva auto tehokkaalla moottorilla lisää liikenteen jouhevuutta.”

    Toimia auton tietysti pitää, mutta muuten on syytä pitää mielessä käsitteiden ”liikenne” ja ”minä” ero. Ajelin aikanaan vanhalla Hiluxilla yms. kalustolla, jotka olisi kiihtynyt sataseen ehkä kehä III:n kohdalla, jos aloitti kiihdytyksen Turussa. Millään tavalla tuo ei silti mielestäni haitanut liikenteen sujuvuutta. Ennen moottoritien avaamista minä en ollut alle suurimman sallitun ajava jonojen kerääjä. Jos taas suurinta sallittua ajavan perään alkaa jonoa tulla, sujuvuuden puute ei ole vetäjästä kiinni.

     

     

     

    Jätkä

    Minä olen päässyt jo vaiheeseen, että ajelen omia ajeluitani omaan ja muun liikenteen tahtiin. Ei yhtään nouse tieraivoa, vaikka kuinka kovalla ylinopeudella ja hankalassa paikassa joku ohittaa, olen valmis nostamaan kaasulta kenkää, jos näyttää tarvitsevan tilaa edessäni, tai tilanne muuten sitä tarvitsevan.

    Olen varma, että ylinopeudella posottelevalla on jokin syy, miksi hän ajelee siten. Aika usein syyllistyn lievään ylinopeuteen, kun edellämenijä nyssyttelee alle nopeusrajoituksen, eikä keli tai muu liikenne sellaista vaadi. Ohituksen jälkeen palaudun kyllä ruotuun ja ajelen 4 – 5 km:n ylinopeutta pitemmillä matkoilla. Niin näyttää ajelevan sangen moni muukin.

    Puuki

    Alinopeudestakin saattaa saada sakot.  Hidastaa liikennettä liiaksi. Ja kyllä se sujuvuutta lisää jos suunnilleen kaikki ajaa samalla sallitulla nopeudella ja pystyy ohittamaan suht, sujuvasti hitaalla nopeudella ajavia. Siitä ne jonot yleensä syntyy, kun jonkin kuorma auton tms. perässä seuraavana ajava ei pääse nuhapumpullaan ohi  vaikka haluaisikin. Pakkohan ei ole ohittaa mutta jokainen on varmaan joskus ajanut tuollaisesssa jonossa ja tietää mitä se voi olla.

    Tolopainen Tolopainen

    Suomen historian paras hallitus teki vaalibudjetin, jonka loppusumma on yli miljardin pienempi kuin edellisen vuoden budjetti. Tällaista ei ole vielä koskaan tapahtunut. Käytännössä valtion talous on tasapainossa kun velkaa otetaan vain inflaation verran. Hallitus saavutti  kaikki taloudelliset tavoitteet. Myös sote on itseasiassa maakunnissa jo niin pitkällä että demareiden sabotointiporukka ei sitä pysty estämään. Tuo valiokunta show on täysin turhaa kun enemmistöhallitus vastaa tehdyistä päätöksistä. Pääministerin ammattimainen ote asioihin näkyy selkeästi. Kyllä tulee olemaan järkyttävää alkaa seurata Rinteen kakomista jos niin valtava katastrofi Suomelle tulisi että hänestä tulisi pääministeri.

Esillä 10 vastausta, 1,091 - 1,100 (kaikkiaan 32,623)