Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 11,001 - 11,010 (kaikkiaan 31,273)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Kalle Kehveli Kalle Kehveli

On se Tolopainen oikeassa, edes 2000 ha ei riitä kohtuu palkkatuloon verrattavaan tuloon. Liikaa tulee pehmeiltä mailta huonoa puuta, joka menee kuiduksi.

Puuki

Riippuu ihan siitä minkälaista metsää se 2000 ha olisi. Jos lähes kokonaan pelkkää taimikkoa  niin ei riitä mihinkään. Mutta jos norm. metsää ja keskikasvu  edes 3 mottia/ha/v niin kasvun verran hakkaamalla kuitupuustakin tulisi ~ 60 k€/v.  Kyllä sillä jo pitäisi pärjätä , jos ei sitten ruokittavia ole montaa kymmentä.

Tolopainen Tolopainen

Kovin olisi niukkaa, jos vain 60k€ olisi bruttotulo 2000ha metsätilalla vuodessa, millä siinä eläisi, jos tuosta puolet menisi tilan kuluihin ja toinen puoli eläkemaksuihin.

jees h-valta

Mitähän ihmeen eläkettä Toloppa vielä makselee metsätulostaan? Minulla ainakin on eläkkeet tienattu aivan muulla tapaa ja nyt vain vartoillaan pottia kotiin.

Tolopainen Tolopainen

En maksa eläkemaksuja, vaan nautin eläkettä. Sinun ikäisenä olin ollut jo vuosia eläkkeellä. Milloin pääsemme uuden putiikin avajaisiin, eikö se kiinteistön ostokin ollut liipasimella.

Tolopainen Tolopainen

Työ on tuttu sana. Viimeksi kuulin sen Kuopion torilla, kun myyjä kysyi mistä työ ootta.

Visakallo Visakallo

Tolopainen Jesselle: ”Sinun ikäisenä olin ollut jo vuosia eläkkeellä.”

Miksi niin pätevä mies laskettiin firmasta niin nuorena eläkkeelle?

Tolopainen Tolopainen

Niin, sopimuksen mukaan tehtiin. Kyllä se tietenkin suuri menetys yhtiölle oli, mutta selvisi siitäkin.

Visakallo Visakallo

Montako piti palkata Tolopaisen tilalle?

Tolopainen Tolopainen

Mistä kuvittelet, että olisi löytynyt yhtä päteviä tilalle. Ne joutuivat lopettamaan sen liiketoiminnan kokonaan. Kävin muutaman asiakastapaamisen vetämässä, mutta eivät halunneet maksaa riittävästi.

Esillä 10 vastausta, 11,001 - 11,010 (kaikkiaan 31,273)