Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 11,181 - 11,190 (kaikkiaan 33,815)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• jees h-valta

Kun osaa ei tarvii itkeä. Kyllä autosta monensortin plusmerkkistä tulee vastaan lähes viikoittain. Nytkin taimetusreissut Pohjois-Satakuntaan, ei tarvinnut rahteja siirtelystä maksella ja sai hyviä paanoja myöten työmaan viereen paketit. Todella vähällä vaivalla ja ajankäytöllä parin hehtaarin istutus läpi. Todennäköisesti olisin muuten joutunut ottamaan istutustyönkin samalta terminaalin pitäjältä jos ei olisi kunnon kuljetusalustaa ollut. Tonni säästyi taas. Noin. Se sujuvuus on etu jota ruikuttajat ei ymmärrä. Kalusto toiminnan mukaan ja se siitä.

Tolopainen Tolopainen

Taimet tuli noudettua kuomullusella peräkärryllä ja hyvin sai kuljetettua. Ei tarvitse olemattomia tuottoja sille laskea. Avolavavolava olisi lisäkustannus.

Gla Gla

”Kalusto toiminnan mukaan ja se siitä.”

Kerrankin ollaan samaa mieltä. Arvaa, paljon minun kuljetusalusta maksoi neljännesvuosisata sitten ja mikä on sen vuotuinen kustannus.

Tolopainen antoikin jo vihjeen, vaikka kuomua ei olekaan.

rööri roope

Ei verottja raa jaa.Omia maksettuja ne on jotka palautuu.Se siitä tulosta.

Rane

Vanha kansakin tiesi että se piirtää kellä on liitua.

MaalaisSeppo

Mulla taimet kulkee sokolootan takakontissa. Otan istutukselle mennessä sopivan annoksen mhy:n varastolta. Ainoa lisäkulu 10 km ajomatkan pidentyminen.

Jätkä Jätkä

Tollo:”Onpa ihmeellistä, kun Harjavallassa autokin tienaa, muualla se on kulu. Kun on vilkas mielikuvitus, menotkin muuttuu tuloiksi. Kyl maar kuitenkin puutilit joutuu kottaamaan.”

– Tollon pähkäilyyn yhdyn. Palstalla on kaksi ALV-neroa ollut  – Jeessi ja Joo vaan. Heillä järki taitaa olla pahasti kokkareissa, kun kuvittelevat verottajan tilittävän heille ALV:t. Nyt osittain ovat saaneet Duon vahvistukseksi höynäyterryä Annelin, jota ainakin minä olen tähän asti pitänyt ihan täysijärkisenä metsänomistajana.

Ei kilometrikustannukset ole niiden maksajalle mikään tulolähde, korkeintaan ne ovat vähennyskohde.

Kuinka voi tiliksi laskea sen, että esim maksaa tonnin, jonka voi vähentää ja verovaikutus on rahassa 300? Laskelmieni mukaan jää asiakas vielä 700 miinukselle. Tiliä voisi tuossa tapauksessa tehdä, jos kulut on tonni – jos verottaja maksaisi rahana kaksi tonnia tilille!

Puuki

Kyllä autolla voi teoriassa ”tienata” takasin  auton kuluja.  Ajopäiväkirja johon kaikki liikkumiset ja mielellään kallis auto, vähän kok. km:jä/v.  (jotta km-kulukorvaus saadaan riittävän korkeaksi)  jolle pääoma+mukut lasketaan /km.  Jyvitetään metsäajoille km:t  ja avot, hintaa/ajo-km saattaa tulla 2-3 € .

Jätkä Jätkä

Teoriat ovat teorioita. Verottaja ei kuitenkaan maksa oman auton käytöstö mitään, ainoastaan hyväksyy vähennyksiin noita kuluja. Kaiken kukkuraksi ”Tiliin” vaikuttaa se, paljonko on veroprosentti ja se lienee kaikilla samaa suuruusluokkaa oleva pääomatulon veroprosentti.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Verottajan ohjeessa itse asiassa rohkaistaan vähentämään todellisia auton kuluja, ja vain jos se ei ole mahdollista, sitten käyttämään km-taksaa.

Alv:n mainitsin vain siksi, että jos auton saa menemään metsätalouden kalustoon, sen hankintahintaan sisältyvä alv lienee vähennyskelpoista niin kuin muunkin kaluston.

Esillä 10 vastausta, 11,181 - 11,190 (kaikkiaan 33,815)