Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 11,401 - 11,410 (kaikkiaan 33,802)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Puuki

    Onko nekin latauspaikat joita kerrostalojen pihoille joutuu asukkaat kustantamaan  mukaan otettavissa ?    TM:n Lapin reissun sähköautoseikkailu talvella vaikutti kyllä olevan ihan uskottava .  On niitä muitakin ja muiden kuin TM:n järjestämiä testejä tehty. Esim. Mersun akkuauton ajelu talvella vähensi sen auton toimintasädettä n. 50 % .

    Gla Gla

    Makkaraa ja sinappia on TM:ssä maisteltu 80-luvulta saakka, joten ihan varma en ole, milloin tuo romahdus tapahtui.

    Kelkkajutussa kerrottiin, että liikkeellä oltiin suht vähällä kokemuksella. Siten juttu antaa täysin realistisen kuvan tuon porukan kelkkailusta. Mitään muuta siinä ei väitetty, joten sonta on syntynyt ihan omassa päässäsi eli kannattaa tosiaan olla kriittinen.

    Sähköautoilusta kertovissa jutuissa on sama juttu. Se on useimmille uutta, joten virheitä käyttäjälle sattuu. Sähköauton omistaja oppii ennemmin tai myöhemmin asiaan liittyvät niksit + rajoitteet ja pääsee helpommalla, mutta polttomoottoriautoilun kaltaista siitä ei nykyinfralla ja -kalustolla tule.

    Lehtien jutut on aina kirjoitettu joidenkin reunaehtojen mukaan ja se vaikuttaa lopputulokseen. Jos tätä ei ymmärrä, on kaikki itsensä ympärillä oleva sontaa. En haluaisi elää sellaisessa maailmassa.

    jees h-valta

    Oli huvittava piirre ( joskin hyvin terve) kun Glakin mainitsee ettei Nissan Leaf vastaa hänen tarpeitaan. Onhan Toyota Corolla ollut ylivertainen metsäauto tähän asti. Miten Leaf sitten lie huonompi siinä jäi epäselväksi.

    Gla Gla

    Toimintasäteessä on pieni ero.

     

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Miten niin Corolla ylivertainen?

    Gla Gla

    Jesse varmaan vastaa tuohon. Itse olen todennut vain että luotettava auto, jossa on pienet kulut, on hyvä valinta minulle. Silloin kun asiasta keskusteltiin, Jesse ajeli 3-l bensamoottorilla varustetulla Touaregilla, joka oli metsämiehen paras auto. Ilman nelivetoa ei metsässä pärjännyt. Nykyään Jessekin pärjää pienimoottorisella etuvedolla. 4000 euron varoitusvalo kojelaudassa säikytti sen verran perusteellisesti ja tein lisäksi laskelman polttoaineen kulutuksen vaikutuksesta euroihin. Onhan Pösössä isot renkaat ja kolme senttiä enemmän maavaraa eli periaatteessa fiksu valinta tällaiseen käyttöön, vaikka ns. tavallisellakin henkilöautolla pärjää.

    Mutta jokaisella on omat tarpeet. Jos minä pärjään ongelmitta taloudellisella autolla, ei kalliimpi ole välttämättä yhtään parempi. Joku toinen tarvitsee metsätalouden harrastamiseen kaksi autoa, traktorin ja mönkijän.

    suorittava porras suorittava porras

    Niukka tavaratila,josta ison osan kaappaa lataukseen tarvittavat härpäkkeet, ja suppea toimintasäde ovat sähköautojen ikävät puutteet. Tuttava huomasi eka reissulla pääkaupunkiseudulta Keski-Suomeen ,että toimintasäde on ongelma. Mikä onkaan tilanne ,kun lähdetään sähköautolla perheellä pidempään reissuun? Tuttavan sähkäri vaihtuikin kuukauden sisällä toiseen merkkiin , jossa akkujen varaus riittää 30% pidemmille matkoille. Tavaratila on siinäkin perheelliselle niukka.

    Valtio on paikannut tulopuoltaan tähän asti autoilijoiden kukkarosta . Sähköautokaan ei tule olemaan poikkeus . Pelkkä aate ”puhtaasta” autoilusta ei paikkaa budjettivajeita.

    .. .siis ajelen vielä pitkään nykyisellä polttomoottoriautolla ,jossa on riittävästi tavaratilaa tarpeisiini ja lähes 1000km:n toimintasäde yhdellä tankkauksella.(=3x heikoimpiin sähköautoihim verrattuna)

    Visakallo Visakallo
    jees h-valta

    Metsätalouden kalustossa on vain yksi auto ( huomautus Glalle) ja se on joktakuinkin 7,0 ltr:n (hiukan varmaan kymmenyksiä ylikin) avolava jossa palaa ympäristöystävällinen E85 ja on edelleen neliveto. Peugeot on puhtaasti siviiliajoauto eikä tarvita metsätilakäytössä juurikaan. Huomautin vain Glalle että auto on edelleen tarpeen mukainen ja siis kuorma-auto. Tuskin Corollan jälkeen kovin kummoista kippaa tarvitaan sähköisenäkään että korvaa. Jos se kerran mainiosti riitti. Nelikkoja näyttää niissäkin riittävän, käytettynäkin. Olettaisin jopa yleistyvän kun huomataan ettei siitä nelikosta paljon sähköllä apua ole kuin huiman nopeaan virran tuhoamiseen.

    Tolopainen Tolopainen

    Sähkömoottoreilla neliveto voidaan toteuttaa helpommin kuin polttomoottorilla.

Esillä 10 vastausta, 11,401 - 11,410 (kaikkiaan 33,802)