Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 11,561 - 11,570 (kaikkiaan 32,438)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Korona-aika on lisännyt matkailuautojen suosiota, mutta myös yöpymiseen värkättävien pakettiautojen määrää. Puskaparkkeeraus tuntuu olevan nyt muotia. Ehkä näitä puska-pakuja siirtyy jossain vaiheessa myös metsäkäyttöön liikkuviksi taukotuviksi ja yöpymispaikoiksi.

    jees h-valta

    Siitä vaan, ei minua ainakaan häirii jos joku viihtyy pienessä pelli-tai muovikopissa. Itse en voisi kuvitella moisessa yhtäkään taukoyöpymistä.

    Jätkä

    Jeessi:”Siitä vaan, ei minua ainakaan häirii jos joku viihtyy pienessä pelli-tai muovikopissa. Itse en voisi kuvitella moisessa yhtäkään taukoyöpymistä.”

    Tuota mieltä on tuuliviiri tällä kertaa asuntoautonsa kupeessa. Se lieneekin tehty kelohirsistä, kun muovi – ja peltikoppero on noin mielen päällä.

    Tolopainen Tolopainen

    On se ihmeellinen asia kun puhutaan liikenteen päästöjen vähentämisestä ja ihmiset panostavat matkailuautohin. Ei mitään logiikkaa. Noiden pyörille nostettujen kemiallisten WC kulkupelien myynti pitäisi kieltää kokonaan. Ei niitä kukaan tarvitse. Jokainen voi pysyä kotonaan ja tehdä nojatuolimatkoja sohvaltaan.

    Meillä on jo ilmastokriisi menossa ei mikään pieni lämpeneminen. Toimet hiilen polton vähentämiseksi ovat vuosikymmeniä myöhässä.

    Tolopainen Tolopainen

    Hesarissa oli tehty vertailu, mikä maa on Euroopassa rakenteeltaan lähinnä Suomea. Se on Ranska.

    Suomalaiset arvostelevat etelä -Eurooppaa ovat kuitenkin Pohjoismaista lähimpänä niiden tehottomuutta. Ay-liike rapauttaa rankasti taloutta ja korkea verotus yhdessä vähäisen työnteon kanssa.

    Lisäksi ikärakenne johtaa ongelmiin. Politiikassa tehdään hyväuskoisia päätöksiä, mutta ei varauduta lainkaan niiden seurauksiin. Hoitajamitoituksia nostetaan, vaikka ei ole hoitajia. Oppivelvollisuutta pidennetään ilman resursseja ym.

    Visakallo Visakallo

    Yksi esimerkki hyväuskoisista päätöksistä oli nämä uudet nopeusvalvontakamerat, joista edelleen suurin osa on vailla riittävän hyvin toimivaa tietoyhteyttä, jotta niistä välittyisi tarpeeksi laadukkaat kuvat keskuspaikalle. Toisaalta, jos kaikki kuvat olisivat käytettävissä, ei olisi riittävästi henkilökuntaakaan kuvia käsittelemään ja lähettämään maksuja autoilijoille.

    Visakallo Visakallo

    Ympäristöministeri Krista Mikkosen mukaan Vihreiden keinolistalla ilmastotoimissa on liikenteen päästökauppa, sähköautojen ajoneuvoveron kevennys, ainespuuvero, pellonraivausmaksut ja fossiilisten polttoaineiden veronkorotus esimerkiksi työkoneissa.

    Sangen tehokkaasti näkyy vihreiden ilmasto-vaatimukset väistävän heidän oman elinpiirinsä. Edullinen sähköauto olisi heille tietysti kiva peli, vaikka muuten yksityisautoilua kovasti vastustavatkin…

    Tolopainen Tolopainen

    Se että miksi tavallisten suomalaisten pitäisi rahoittaa vihreiden yltiöpäistä ympäristöpolitiikka on erittäin kummallista. Yleensä politiikassa pyritään ajamaan äänestäjien etua. Ei vahingoittamaan. Kommunismissa yksilöt palvelevat järjestelmää myös uskonlahkoissa.  Niin vihreä liike onkin Stasin perustama. Saanut valtavasti  vahinkoa aikaan ydinvoimavastaisuudella. Euroopassa ei mitään päästöongelmaa olisi, jos Saksa ei olisi ajanut ydinvoimaa alas.

    Lähivuosina ajaudumme tilanteeseen, että Suomessa ei enää tuoteta lähellekään kulutusta vastaavia määriä elintarvikkeita. Maaseudun jahtaaminen vihreiden toimesta on todella sairaalla tasolla.

     

     

     

    jees h-valta

    Sammaa mieltä Toloppa. Mikä muuten mahtaa olla heidän esityksensä nk. ainespuuvero? Eikö veroja puusta jo mene riittämiin?

    Puuki

    Miten paljon ilmaa kevyemmäksi  se akkuautojen ajoneuvovero pitää laskea , kun on jo kevennetty.   Perinteisten polttomoottoriautojen omistajat kustantaa sen puolen jo ajomääristä riippumatta.   Ainespuuverojakin on jo peritty kohta 100 vuotta, lisääntyvissä määrin. (myyntivero oli alkuun 25 tai 26 %, alv kait 21 %, nyt on 30/34 + 24 % – ilman metsävähä toimiville) .    Siinäkin mennään harhaan, jos oli tarkoituksena rokottaa päästöjen aiheuttajia eikä vain lisätä ideologisesti sopivalta puolelta otettavia veroja.     Jotkin muovipakkausverot olisi siihen sopivampia .  Puun lisääntyvä käyttö vähentää eikä lisää päästöjä.

    Elintarviketuotannon alasajo saattaa tuntua helpolta ja käyvältä ratkaisulta, jos itse käy vaikka Tallinnasta lahden toiselta puolelta hankkimassa tarvittavat ruokatäydennyksensä viinivaraston täydennyshankintojen mukana samalla reisulla.  Tai tilaa Matsmartista toisesta suunnasta.  Mutta kun näyttää siltä, että sadot saattaa yllättäen  tippua nykyilmastossa/kriisiherkkyyden lisäännyttyä  vaikka kuinka alas missä milloinkin, ei ole mitään järkeä lopettaa omavaraisia elintarviketuotantoketjuja.

Esillä 10 vastausta, 11,561 - 11,570 (kaikkiaan 32,438)