Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,436 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten 140ärrä toimesta.
Esillä 10 vastausta, 11,611 - 11,620 (kaikkiaan 32,438)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Tai sitten Angela soittaa Sannalle, jonka jälkeen huomataankin kyseessä olleen vain ikävä väärinkäsitys, joka syntyi tietokoneen tekemästä virheestä. Ainakin nikkelitehtaan kohdalla tuollainen menettely olisi jo käytössä.

    jees h-valta

    Näin se varmaan on nähtävä. tuskin akkutehdas siitä enää mihinkään häälähtää.

    Visakallo Visakallo

    Toivotaan, että tämä asia ratkeaa Suomen kannalta myönteisesti. Samalla pitäisi valtion korkeimmallakin tasolla vakavasti pohtia, mistä syystä Ruotsi on viime aikoina vetänyt aivan Suomen nenän edestä niin paljon ulkomaisia tehdas- ym. investointeja puoleensa?

    Puuki

    Mistä tuossa hankkeen luvan perumisessa on kysymys , kun on ehditty jo rakentaa kait melko pitkälle ?  Kuka veti välistä vai löytyikö viitasammakko/liito-oravan papanat  vasta niin myöhään alueelta ?

    Gla Gla

    Tehdas sai luvan, mutta ympäristöväki valitti luvasta. Oikeus totesi, ettei lupaa olisi voinut noilla päästöillä myöntää.

    Puuki

    Vihreät kannattaa kovasti akkuautoiluun siirtymistä mutta päästöjä ei saisi tulla niistäkään.  Tottahan se toki onkin, että akkuautot ei ole ympäristön kannalta mitään ekoautoja.  Niitä olisivat biokaasu- ja vetyautot.  Mutta välimallina mennee akkuautotkin , kun kohta ei muita voi valmistaa.  Muualla ajellaan enimmäkseen ns. vähäpäästöisillä ja täällä koetetaan pelastaa koko mualima viheriäiden toimesta , sillä 0,0x %:n osuudella jolla ollaan mukana, maksoi mitä maksoi . (ja kyllähän se maksaakin) .

    Ps  Olisiko ratkaisu ristiriitaan se, että Suomessa siirryttäisiin oikeaan ekoautoiluun Retu Kivisen malliin :  patteri-autoja saisi valmistaa ja ostaa mutta käyttää vain  ilman akkuja  (?) .  Ohisalolleko voisi ratkaisuehdotuksen lähettää vai kuka se heillä päätökset tekee ?  Kertokee palstan punavihreät ekotoverit te  (petkele, res-vaari ym.) .

    Visakallo Visakallo

    Saksalla on taipumus välittömästi nokittaa, jos se kokee tulleensa jollakin tavalla huonosti kohdelluksi. Eipä se ennustajan lahjoja juurikaan tarvitse, jos kuulemme Fortumin kohdanneen Uniperin kautta  Saksassa joitakin ongelmia.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Akkuihin on tulossa ratkaisuja mutta jokusen vuoden vie. Ligniini ja natrium akkujen materiaaleina lyövät läpi tai sitten ei…

    Tolopainen Tolopainen

    Meillä on aika vähän käytössä kymmenen vuotta vanhaa tietotekniikkaa nykyisin. Emme edes tiedä minkälaisia sähköautojen akut ovat kymmenen vuoden päästä. Tuskin samanlaisia kuin nykyisin. Energian säästö tulevaisuudessa perustuu uuteen tekniikkaan. Ei siihen, mitä nyt on olemassa.Uuden tekniikan käyttöönotto ei ole vienyt kehitysedellytyksia vanhoilta teollisuudenaloilta päinvastoin esim vanhanaikainen selluteolisuus on puhdistanut maineensa, kun se ei enää pilaa vesistöjä. Siitä on tehty biotuoteteollisuutta ja sehän myy.

    jees h-valta

    Toloppa, ajelemme todennäköisesti ihan tavisbensa-ja dieselautoilla myös kymmenen vuoden päästä. Nekin harvat koffelit jotka sortuvat patteripiiliin luopuvat siitä jos vain voivat. Suomessa alkaa pitkä taantuma tämän nousuorastuksen jälkeen eikä täällä ketään viiden-kuuden vuoden päästä yritäkkään söpöttää sähköautoilusta mitään. Saamme aika suuresti kiittää siitä nykyhallitustamme. Eteläeuroopan pankitkin pitää meidän pitää pinnalla. Kuten ilmeisesti sinne kiitävät teollisuuden yrittäjätkin. Kunhan vain meillä on putipuhtoista ja hiljaista. Siis museoon ja hautajaistunnelmiin vaivumme.

Esillä 10 vastausta, 11,611 - 11,620 (kaikkiaan 32,438)