Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 11,721 - 11,730 (kaikkiaan 32,438)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Yllättäen huomaan ettei aivan auvoista ole pyöräilyn fokus. On vain enemmän tai vähemmän vit….uneita autoilijoita jotka toivottavat hinkkarit sinne jonnekkin. Kai noille voisi sitten vielä jotain omia kuntoratojaan rakentaa joka paikkakunnalla, pysyiskö ne silloin pois maantie/valtatieliikenteen joukosta säätämästä?

    suorittava porras suorittava porras

    Eivät pysy ,jos ovat vaihtaneet autoliikkumisen pyöräilyyn työpaikkaliikenteessä. Tuki sähköpyöräilyyn on tuonut paljon uusia fillaristeja liikenteeseen. ”Koronaa karkuun” on ajellut myös kasvava joukko polkupyörällä viimeisen kahden vuoden aikana ja veikkaan ,että siitä muodostuu useimmille tapa. Yli 2500 kilometriä on minullakin vaimon kera takana tähän mennessä tänä vuonna.. .ja ihan ilman sähköä.

    jees h-valta

    Helppo sitä tosiaan vaimon takana, heh, heh!

    suorittava porras suorittava porras

    Ei ole tandempyörää. Välillä edellä , välillä takana , mutta jonossa. Ei pysyisi Jesse mukana alkuunkaan. Moksin keikalla  mittaa 70 kilometriä mäkistä soratietä . Nousua kertyi  runsas 1200 metriä ja palautumiajaksi ohjelma kertoi lopuksi 80 tuntia.     …niin oli alkulämmittelynä kerätty samana päivänä 50 litraa puolukoita. Siivous jäi sattuneesta syystä seuraavalle päivälle.

    Gla Gla

    Gla:”Pyöräilijät osallistuu jo tälläkin hetkellä tienrakennuskustannuksiin. Vakuutusrahoista ei tosin mene latiakaan infraan.”

    Jätkä: ”Melkoisen paksu väite. Suosittelen, että perustelet väitteesi tarkasti, ettei sinua voisi syyttää valehtelusta tai väylien rakennus / -hoitokulujen rahoituksesta mitään ymmärtämättömäksi.

    Pelkästään ja ainoastaan autoilijoilta kerätään valtion kassaan kymmenen kertaa enemmän kuin mitä kulkuväylien rakennukseen ja ylläpitoon käytetään samassa ajassa.

    Pyöräilijät eivät maksa killinkiäkään veroja ajelustaan. EIHÄN?”

    Minä olen pyöräilijä ja tilastokeskuksen mukaan valtio saa veroja palkka- ja pääomatuloista enemmän kuin autoverosta. Vielä enemmän kertyy alvista. Toki siinä potissa on mukana myös autoilijoilta kerättyä alvia. Lainarahaa on yhtä paljon kuin liikenteeltä kerätty vero. Mutta ehkä idea selvisi jo sinullekin. Liikenteen verot ei ole korvamerkitty liikenteelle, joten kaikki veroja maksavat, myös pyöräilijät, osallistuvat.

    Kuntien verotus on vielä oma lukunsa.

    Minä esimerkiksi olen käyttänyt viime vuosina tuhansia euroja rahaa pyöräilyyn. Jokaisesta on mennyt alvia, osa tosin ehkä ulkomaille, kun sieltä olen tavaraa tilannut.

    Kysy rohkeasti, jos et vieläkään ymmärtänyt. Nyt minä haluan kysyä sinulta, miten vakuutusrahoilla rakennetaan teitä?

    Puuki

    Autoliitto on huolissaan EU:n suunnitelmista sosiaalisesta ilmastorahastosta josta suunnitellaan jaettavan n. 144 mrd € köyhimpien EU-maiden autojen sähköistämiseen ym. ilmastojuttuun .  Rahat peritään fossiilisen polttoaineen myynnistä perittävästä lisäverosta.    Kohta pääsee siis polttomoottoriautoilijat kustantamaan muiden maidenkin patteriautoilua kuin Suomen.  (KL)

    Mersulla on uusi mielenkiintoinen vaihtoehto metsämiehelle  , lataushybridimallin auto ; AMG 63 SE  jossa on bensamoottori ja pieni 6,1 kW:n akku.   Ajomatka sähköllä 12 km.   Yhteensä  832 hp ja 1400 Nm vääntöä.

     

     

    Visakallo Visakallo

    Samaan aikaan Suomi aikoo laittaa kaiken biokaasun käytön verolle ensi vuoden alusta, vaikka muualla Euroopassa sen käyttöä tuetaan runsaalla kädellä.

    Puuki

    ^ Tuostakin ilmenee, että tarkoitus ei ole tavoitella ilmastohyötyjä vaan ihan jotain muuta.  Eli kyse on verojen keräyksestä ja eri lobbariporukoiden ideoiden tukemisesta.  Vihreillä sopii tietysti agendaan kurittaa maaseututaloutta tavalla ja toisella.  Mutta miten muiden puolueiden ? Ilm. on ostettu sitten akkuteollisuuden osakkeita.

    Kunnollinen akkulatausasema kustantaa liki 3000 € + asennus.   Sekin on joillekin hyvä bisnes myydä niitä Suomi täyteen ja asennus päälle.   Tulevaisuudessa ehkä akkujen vaihtoasemat tuo myös lisäkuluja autoilijoille ja bisnessaumaa.   Kokonaispäästöt ei varsinkaan Suomessa juuri muutu autoilun osalta mutta ollaan silti mukana tekemässä jotain muka hyödyllistä ilmastomuutoksen torjuntaa.

    Tolopainen Tolopainen

    Vihreille ilmeisesti suomalainen äänestäjä on vähemmän tärkeä, humanitäärinen maahanmuuttaja on kuitenkin kaikkein tärkein. Mutta mitä he täällä tekisivät, kun kaikki on kohta kiellettyä. Myöskään ihmisten toimeentulolla ei ole väliä kunhan vain nostetaan veroja ja ollaan suojelevinaan veroilla luontoa.

     

    Gla Gla

    ”Mersulla on uusi mielenkiintoinen vaihtoehto metsämiehelle  , lataushybridimallin auto ; AMG 63 SE  jossa on bensamoottori ja pieni 6,1 kW:n akku.   Ajomatka sähköllä 12 km.   Yhteensä  832 hp ja 1400 Nm vääntöä.”

    Mikä tuossa kiinnostaa? Jos Mersu tekisi tiloiltaan farkku-Corollaan verrattuna kilpailukykyisen korotetun farkun, jonka kulutus olisi olematon ja hinnaltaan ominaisuudet huomioiden verrattavissa Corollaan sekä mahdollisuus laittaa vetokoukkuun kärry eikä pelkkä pyöräteline, silloin voitaisiin puhua kiinnostavasta mallista. Vaan ei taida Mersulla osaaminen riittää.

     

Esillä 10 vastausta, 11,721 - 11,730 (kaikkiaan 32,438)