Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 11,751 - 11,760 (kaikkiaan 32,438)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Visakallo Visakallo

Onko Tolopaisen huomattavasti nuorempi rouva alkanut vaatia hieman lähtevänpää kulkupeliä?

Tolopainen Tolopainen

Eikö se ole hyvä, jos liikenteessä kiihtyy kulkupeli, eikä kuski.

oksapuu

Tällä hetkellä uusien (vähän laadukkaampien) autojen toimitusajat on pitkiä…

Komponentti pula riivaa ja varustelutasosta on jouduttu tinkimään…

Gla Gla

Pitää vaihtaa kuski, jos kiihtyy.

Jätkä

Gla;”Kuntien verotus on vielä oma lukunsa.

Minä esimerkiksi olen käyttänyt viime vuosina tuhansia euroja rahaa pyöräilyyn. Jokaisesta on mennyt alvia, osa tosin ehkä ulkomaille, kun sieltä olen tavaraa tilannut.

Kysy rohkeasti, jos et vieläkään ymmärtänyt. Nyt minä haluan kysyä sinulta, miten vakuutusrahoilla rakennetaan teitä?”

Minulla on kysymyksiä, mutta sinulla ei älli riitä vastaamaan mihinkään:

-Jos ja kun kunnat tekevät kevyen liikenteen väyliä, niin käyttävätkö ne siihen vain ja ainoastaan näiden teiden käyttäjien veroja ja Alv-maksuja, joista osa menee Valtion pussiin, josta kaiketi valtionosuuksien määrä on joskus jopa niin suuri, että ne tuntuvat kuntataloudessakin. Vaikka ne eivät enää ole korvamerkittyjä. Kuitenkaan ei sinunkaan fillarista ole mennyt käyttöverojen kaltaisia maksuja valtion kassaan, kuten autojen liikennekäytöstä menee, vaikka niiden omistajakin maksavat tuloveroa – jotkut jopa pääomatuloveroakin, sekä pakolliset vakuutukset.

Pyörällä ei ole liikennevakuutuksia, joten henkilövahingot maksetaan autoilijoiden vakuutuksista, jos pyöräilijä on hullunkiilto silmissään paahtanut auton alle.  Yhteiskunta hoitaa melko pitkälle itse itsensä kolhineen pyöräilijän sairaalahoidot, koska hänellä ei ainakaan liikennevakuutusta ole.

Jos olet ymmärtänyt, että vakuutusrahoilla rakennetaan teitä, olet ymmärtänyt väärin, mutta sehän ei ole tavatonta.

jees h-valta

Jätkän analyysissä vinha perä kyllä.

Jätkä

Anneli:”Kunnallisveroa maksavat pyöräilijätkin ja sillä rakennetaan pyörätiet.”

-Valtionosuuksilla pyörätiet rakennetaan – jos niitä johonkin rakennetaan. Vain autoilijoilta peritään kymmenkertaisesti pakollisina veroina se summa, mikä käytetään maantieliikenteeseen. Loput menevät mikä mihinkin, mutta sieltä riittää myös kevyenliikenteenväylien valtionosuuksiin, joiden määrän voisi ihan piruuttaan laskea olevan 200 % toteutuneista kustannuksista – ja vielä täysin ilman kuntaveroa ja ALV osuutta.

Ola_Pallonivel

Riippuu varusteista, venyykö auton toimitus. Digimittari kannattaa jättää ainakin ruksimatta.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Ei Espoo taida saada valtionosuuksia… no Länsimetroon, raiteisiin ja Kehä 1:seen kyllä sai, joten saattoi siinä ohessa jokunen pyörätiekin valmistua.

Jätkä

Esim kerran paarusti menemään kevyenliikenteenväylää varttuneempi mieshenkilö. Vierellä oli katu, minä tulin autolla sivukadulta ja lähestyimme samaan aikaan risteystä, jossa oli minulle kolmio.

Pysähdyin ehkä herran mielestä liian äkkiä, vaikka pyörät eivät laahanneet senttiäkään. Hän harppasi autoni eteen ja alkoi osoitella kärkikolmiota. Nytkäytin autoa sellaisen puioli metriä eteenpän – Kyllä sai patu jalat alleen. Jos  olisi jäänyt siihen, olis varmaankin jompi/kumpi saanut turpaansa. (En minä)

Esillä 10 vastausta, 11,751 - 11,760 (kaikkiaan 32,438)