Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,181 - 1,190 (kaikkiaan 32,682)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kyllä minäkin pimeällä ajaessa hidastan vastaantulijoiden kohdalla (vakkari pois ja kevennän kaasua) mikäli näkyvyys on kovin rajallinen, kuten vastaantulijoiden valojen häikäistessä yleensä on. Todella pimeällä helpottaa menemistä, kun liimaantuu rekan seuraan: se ajelee yleensä sopivaa noin 90 km/h nopeutta ja ei tarvitse itse mennä sokkona.

    Koiria varten on omia turvavöitä, jotka ovat ikään kuin tukevammat valjaat. Ne puetaan ensin päälle ja sitten valjaat kiinnitetään auton turvavöihin. Näistä koira ei pääse kiemurtelemaan irti. Turvatyyny pitää muistaa laittaa pois päältä, mikäli koira kulkee laatikossa etuistuimella, ilman laatikkoa varmaan pitäisin sen päällä.

     

    Gla Gla

    Toyota esittelee syksyllä uuden Corolla farkun. Ensimmäiset kuvat on julkaistu ja niiden perusteella vaikuttaa todella hyvältä. Jessenkin pitää alkaa ruuvata päätään uuteen asentoon ainakin Toyotan osalta ja samalla yleistää se koskemaan merkin kotimaata (esim. Mazdalta on tulossa huikea moottori). Harmi vain, ettei tuo taida metsäautoteille olla ykkösvaihtoehto:

    https://www.apu.fi/artikkelit/tassa-on-uusi-toyota-corolla-touring-sports-kaksi-hybridivaihtoehtoa

     

    jees h-valta

    Ei todella, eikä kakkos, eikä kolmoisvaihtoehtokaan.

    Gla Gla

    Suurin osa kuluttajista tuskin käyttää autoaan metsäautoteillä. Eli monien arkeen tuossa on todennäköisesti erinomainen auto.

    Kiinnostavaa on nähdä, voiko tuolla vetää kärryä. Nykyisellä Auriksen hybridillä saa vetää 345 kg eli käytännössä koukkuun voi laittaa polkupyörätelineen. Mutta ellei sisälle mahdu,  fiksumpi tapa on kuljettaa pyöriä katolla. Siksi tuossa hybridissä jää koukku turhaksi.

    Tolopainen Tolopainen

    Nesteen 95 polttoaineessa jotain vikaa kun mersujen moottoreiden vikavalot syttyy. Taitaa olla myös dieselissä kun kulutus on kasvanut reippaasti tänä vuonna siis keskikulutus. Ilmeisesti dieselin energiasisältö vähenee biokomponenttien takia.

    jees h-valta

    Ei niitä mersuja kait koreassa tehdä? Jotenkin olen mieltänyt että Toloppa ajelee koreankippanalla. Mersu on kyllä aika heikko esitys joka lajissa nykyään. Tiedä sitten missä halppistaivaassa kaikki tehdään. Yksi paapa kurvasi Vitolla liikkeen pihaan ja alkoi harmitella kun ei kulje mihinkään kun turbo JUMISSA! Autolla ajettu 130000 km:ia! Monen tonnin remontti kuulemma. Veholla tietty. Neuvoin vähän edullisemman verstaan. Muutenkin aika koomisen näköinen Vito kun oli katsastus vaatinut jouset uusimaan kun oli muka jo painunut. Nyt oli sitten laitettu jämäkät ja sanoi että pomppii kuin kenguru ja auto oli ihan pers pystyssä.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei taida Harjalassa kuulua edes radio, kun tätä bensiini ongelmaa kasiteltiin siellä. Mainittiin myös että pösö: ssä on myös ollut ongelmia polttoaineen kanssa. Luulisi vastuullisen maahantuojan informoivan asiakkaitaan. Korkea biokomponenttien määrä bensiinissä sekoittaa moottorin säätöjä.

    Jätkä

    Tollo hajoittaa Turbon hyvin nopeasti. Turbolla varustettua konetta ei saisi ensinkään polkaista heti käynnistymisen jälkeen täysille, ennen puhuttiin jopa varttitunnista. Joissakin ajoneuvoissa, jotka on tehty arktisiin olosuhteisiin, on sähköinen öljypumppu, jolla ensin kierrätetään öljyä turboon ja venttiilikoneistoon. Sitten käynnistetään. Kun tulee aika pysäyttää ja kone on kovasta ajosta kuuma, pitää jälkikäyttää, kunnes turbo on jäähtynyt sen verran, että öljy ei enää palaisi laakereihin karstaksi.

    Joissakin koneissa on jälkikäyttö, jolloin koneen voi ”sammuttaa” ja se jatkaa käymistä muutaman minuutin, vaikka avaimet on pois ja ovetkin jo lukittu.

    Vitoonkin olisi jokainen järkevä uusinut jouset myös eteen, niin auto olisi vaaterissa.

    Halvattu kun noita Satakuntalaisia pitää aina neuvoa, onko ne tynnyrissä kasvatettuja?

    Gla Gla

    Voi olla iskareillakin osuutta pomppimiseen. Ainakin, jos jouset on loppu.

    jees h-valta

    Heh, tuskin seitenkymppinen polkee autoa mitenkään poikkeuksellisen kuormittavasti. Uskon paremminkin että kyse on ollut lähinnä käytön vähyydestä mutta kyllä auton pitää sitäkin sietää. Auto ei ollut mikään tuore versio vaan todella ainakin kymmenen vuotta vanha. Päällikuoristaan kuitenkin aivan moitteeton. Olen vahvasti sitä mieltä että auto vain oli paapan käyttöön hiukan vääränlainen, ehkä suunniteltu vain kovaan pakettiautokäyttöön juuri kymmeneksi vuodeksi. Kun käyttö onkin vähäistä ja auto paljon seisoo onkin sitten auton tekniikka jumissa. Paljon parempi kompromissi pitäisi aina suunnittelun olla. Useinhan pakettiautoja käytetään juuri kakkosautoina kuljetuksen satunnaistarpeisiin. Veikkaan että suulissa seissyt paljon. Muuten nuo jätkän ”ohjeistukset” täysin vanhentuneita. Olen ajanut useammallakin turboautolla jo enkä edes ole ajatellut enää asiaa. Kyllä se aivan normaali auto on eikä vaadi erityistoimia.

Esillä 10 vastausta, 1,181 - 1,190 (kaikkiaan 32,682)