Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 11,981 - 11,990 (kaikkiaan 31,406)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Tolopainen Tolopainen

Niin juuri siitä on puhe, noissa volvossa on 20 tuuman renkaat tai saa ja niin hyvät ajo-ominaisuudet että riittää jokaiselle. Vaihteistokin toimii paremmin kuin useimmissa muissa.

Tolopainen Tolopainen

Leveä rengas valitettavasti kuluu kapeaa nopeammin. Enkä usko että halkaisijan kasvu vähentää kulumista se lisää kitkaa käännöksissä. Kyllä esim rekan renkaat ovat kovassa kulutuksessa kun tehdään jyrkkiä käännöksiä.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Matalat renkaat ovat epämiellyttävät ajaa suomen huonoilla teillä. Ohjattavuus ja ajotuntuma on kyllä tarkka. Itse suosin vähintään 55 profiilia. Matalat ja jäykät olen vaihtanut pois.

Visakallo Visakallo

55 profiili on minullakin ollut käytössä. Se on osoittautunut sopivaksi vaihtelevissa ajo-olosuhteissa.

Tolopainen Tolopainen

Rengasvalmistajat tekevät nykyisin sellaisia renkaita, että voivat maksimoida omat voittonsa. Testit ovat heille tärkeitä, koska testivoittajien hinnat voidaan maksimoida.   Tavis autoilija, joka ajelee kaupungissa ja köröttelee 80km tuntivauhtia talvisin, pärjää halparenkailla aivan hyvin. Ennen ajettiin pinnoitetuilla renkailla, jotka vaativat reippaasti tasapainoja.

.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Premium auto vaatii premium renkaat. Järetöntä pilata hyvän auton ominaisuudet huonoilla renkailla. Toisaalta aivan sama mitä rengasta laittaa kaukoidän kippoihin, ne ei muutu huonommaksi tai paremmaksi muutenkaan.

Tolopainen Tolopainen

Vaatii, mitä mainosmiehet manipuloi. Aikoinaan suomalaisille riitti kipattava kolukärry, jolla ajoivat lantaa pellolle. Helpotti työtä, kun lavan sai kipattua, se oli premiumia. Kunnat jakoi  köyhemmille lapsille kumisaappaita vielä 60-luvun alussa.

Jätkä

Rane:”Nykyautoissa on näköjään muotia valita korkea vanne ja matala rengas.Jolla saadaan kohtuu kalliiseenkin autoon kuuluvaa rengasmelua.
    <div class=”comment__text js-discussion-text”>

Näin vähennät autosi rengasmelua | Tuulilasi (apu.fi)

– Noinhan se on. Olen vekslannut erilaisten autojen ja renkaiden kanssa suhteellisen paljon.

Joskus, kun olen vaihdellet tai kokeillut erilaisia pyöriä ja renkaita, olen mittaillut renkaiden halkaisijoita, eli pannut eri tuumaluvulla olevat pyörät rinnakkain ja todennut totuuden: Jopa kolmen tuuman kokoero vanteessa, voi vesittyä jo sillä, että rengas 195 – 65  renkaan sijaan vanteelle murjaistaan 225 – 50  rengas. Eli voikin tuo isompi pyörä olla kehältään pienempi .

Jeessihän meni sekaisin rengasruljanssissaan siinä vaiheessa kun hänet höynäytettiin Pösön puikkoihin. Onneton haukkui minun olevan ulkona kuin pyykkinaru ja hänellä oli takuumiehinä kaikki Harjavallan rengasmiehet, jotka olivat päässeet avohoitoon pöpilästä.

Toki renkaan kulumiseen jne vaikuttaa suoraan vierinkehän pituus, mutta huonopintaisilla metsäteillä ei kovasti litteä rengas ole kovin hyvä, vaikka siellä olisi ilmaakin reippaasti.

</div>

Puuki

Premiumauton tuntee kuulemma ovien äänestä suljettaessa; jos ääni on kuin ison kassakaapin oven sulkemisessa, niin on kyseessä premiumauto, muuten tavan kärry.    Katumaastureissa ei ole yhtä hyvät ajo-ominaisuudet kuin matalammissa vastaavan kokoluokan  autoissa muissa kuin niissä reilusti yli keskimääräistä kalliimmissa automerkeissä  ja -malleissa.  Jostain joutuu tinkimään , kun saa maavaraa lisää.   4-veto ja korkea maavara on kyllä usein tarpeellinen ominaisuus   talvikeleillä ja joskus myös kesällä metsäautoteillä.  Ei ole tiestö eikä niiden hoito enää keskimäärin siinä kunnossa mitä oli esim. 80-luvulla.

Gla Gla

En tiedä, miltä kassakaapin ääni kuulostaa. Minulla ovet loksahtaa nätisti, kun ei käytä liikaa voimaa. Sitten, kun joku osaamaton paiskoo, alkaa räminä.

Esillä 10 vastausta, 11,981 - 11,990 (kaikkiaan 31,406)