Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,271 - 1,280 (kaikkiaan 34,833)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Puuki

Paljonko ne on letukan päästöt sitten ? Ei ihan pienet taida olla, jos on vanhaa kalustoa.

jees h-valta

Mitä on merkitystä jo autoelämänsä illassa olevan päästöillä? Eikö ole kyse tulevaisuudestamme jolloin ilmastoa vielä kauan tupruttavat uustekeleet ovat ratkaisevassa asemassa. Sitä paitsi USA-autot ovat olleet suvereenisti ensimmäisiä joissa katalysaattori on hoitanut silloisen tiedon mukaisen pakokaasujen siivouksen. Ja hyvin ovat hoitaneetkin. Edellisenkin kanssa voi huoletta sen puolesta mennä katsastamaan. Viimeksikin juuri katsastusmies sanoi ettei nämä kyllä ole kovia tupruttelemaan. Kun noistahan ee oteta kuin senaikaiset vaatimukset huomioon. Mielestäni ei kuulu meidänkään alkaa spekuloimaan asioilla joita ei enää ole edes mahdollisuus muuttaa ajantasaiseksi. Uustuotannon pöljyyksistä taas voidaan, ja pitääkin olla jotain mieltä.

Puuki

Ei sitä Keskisen Lamborghininkaan päästötasoa voi enää muuttaa sen kummemmaksi. Tämän ajan vaatimusten mukainen se varmaan on sekin. Se on ihan ok. sitten.

Ajomäärät ne ratkaisee paljon. Jos ajelee vaikka 250 g/km co2:a päästelevällä autolla 2000 km vuodessa, niin vähäpäästöinen 100 haittagramman pirssi päästää 10 000 km/vuosi ajoilla 2 x enemmän.  Ja vieläpä pienemmällä haittaverolla.

Jätkä Jätkä

Vesa Keskinen ajelee varmaan työmatkansa Lambolla. Kävellen siinä kuluisi 20 sekuntia, Labolla 5 minuuttia ei riitä, jos auto on tallissa ja ajetaan kaupalla sisälle.

Jeessillä taimikonhoitomatka  (tankillinen)  tehnee Pohjois-satakuntaan kolmisensataa kilometriä edestakaisin / päivä. Suosittelen polkupyörää tuolle ”luonnonsuojelijalle”.

Edes jenkkiautojen katalysaattoreilla ei hiilidioksidia saa poistettua pakokaasuista.

Tolopainen Tolopainen

Kannattaa kokeilla sähköpyörää. On mukava peli eikä maksa kuin pari tonttua. Muutaman kilometrin ajomatkat on pelkkää huvia kun voi härnätä muita pyöräilijöitä kilpa-ajoon.

Gla Gla

Loppuuko akku muutaman kilometrin jälkeen vai miksi rajaat matkat noin lyhyeen? Itse ajan luomuna 50 km keskinopeudella 28 km/h, kunhan ei ajeta vastatuuleen. Sähköpyörän avustus lakkaa nopeudessa 25 km/h ja sen jälkeen pitääkin polkea tosissaan, jos vauhtia aikoo tuosta nostaa.

Viikko sitten kylläkin hävisin sähköavusteiselle. En saanut kiinni tasaisellakaan tiellä, vaikka parhaani tein. Toki pohjalla oli 40 km alkuverryttely, mutta ei se mikään selitys ole. Täytyi olla viritetty pyörä tai sitten sen kalibrointi hiukan suurpiirteinen. Yleensä ilo on siis minun puolellani, kun noita ohittelen. Mutta suosittelen toki minäkin kokeilemaan sähköpyörää. Kivasti silläkin matka taittuu.

Olen muuten metsätalouden ajojakin pyörällä hoitanut. Tarkastuksia tosin, raivuria tms. työkaluja en mukaani ole ottanut. Enkä merkannut kilometrejä ajopäiväkirjaan. Ihan hyvä aamulenkki, kun ajaa ensin 30 km, sitten hölkkää muutaman kilometrin taimikoita läpi ja sitten ajaa taas 30 km.

Tolopainen Tolopainen

Ei tässä vielä ole ehtinyt pidemmille lenkeille akku riittää n. 120km. Että kyllä siinä mankelimies hyytyy.

Rane2

Tuolla muutamia uusia polkupyöräinnovaatioita.

https://www.youtube.com/watch?v=lNVXSS81APg

Nimetön

Sunnuntaina meni pitkästi yli 100km ja en minä huomannut mitään hyytymistä. No hienoja pelejä sähköavusteiset ja oma paikansa niillekkin.

Aika yllättävä oli toi Tanelin toteamus muutamapäivä taaksepäin että Taneli hiljentaa aina auton nopeutta kohdatessaan toisen auton, polkupyöräilijän vaikea asiaa todeksi uskoa. Normi tilanne pyöräilijälle kun pyöräilijä kohtaa auton ja hyvinki kapealla tiellä pyöräilijän takana tuleva auto ei jää pyöräilijän taakse odottaan vaan pyhkäsee surutta samanaikasesti pyöräilijän ohi. Sunnuntaina ajoin vilkasliikenteisellä tiellä 20km (en mene toistakertaa) ja pahimmillaan kun henkilöauto tuli minua vastaan ja takaa pyhkäsi iso asuntoauto samanaikasesti minun ohi ja tiellä 100km nopeusrajotus ja kukaan ei kaasua nostanut ja tie aika kapea ja ilman pientareita. Itse en ruukaa pyöräilijää ohittaa jos samanaikasesti tulee auto vastaan. Nykyajan autoilijat niin kiireisiä että ehkä joka kymmenes hetken himmailee ennen kuin kolmanneksi väliin kiilaa.

Nimetön

Risteysalueilla autoilijat on kyllä yllättävän huomaavaisia vaikka pyöräilijä ois väistämisvelvollinen niin pyöräilijä saa aina mennä ensimmäisenä, ehkä se on vain sääliä pyöräilijää kohtaan.

Esillä 10 vastausta, 1,271 - 1,280 (kaikkiaan 34,833)