Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 12,811 - 12,820 (kaikkiaan 35,270)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Viimeisessä renkairen vaihdossa Huittisissa kun kävin niin totesin ettei juurikaan kiinnosta ne Toyotat joita siellä samassa Autotalo Pelttarissa oli myynnissä. Ei saa kyllä rahalla nykyaikaista autoa vaan karmean tylsän ja olemattoman kiesin. Peugeot sai samalla reissulla päivityksen vaikkei ollut mitään puhettakaan moisesta. Mutta kun huollolla oli tieto että kaikille ajetaan aina huoltoon saavuttaessa niin tulipa sekin samantein. Autolla on nyt 90 000 km:ia ajettu eikä tähän mennessä ole yhtäkään remonttia tehty. Huollot on säännöllisesti kerran vuodessa tehty. Akkuakaan ei ole vaihdettu vaikka auto lähestyy viiden vuoden ikää. Ja lähtee aina käyntiin oli aamun pakkanen mikä tahansa mitä näillä lakeuksilla sattuu olemaan. Ja nyt hiukan on sattunutkin. Olisin ilman muuta harkitsemassa uuteen neliveto-3008:aan vaihtoa (hybridinä) mutta kun toinen auto on kuitenkin nelikko ja pystyvä ei ole mieltä ihan nyt. Minä en ainakaan osaa autolta enempää nyt vaatia ja testihän siis jatkuu ja katsotaan sitten taas. Mutta hyvän auton olemme saaneet ostettua ja maksettua.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Jesse, hyvä se on. Kunhan härnäävät.

    Visakallo Visakallo

    Eiköhän sitä vielä sähköautollakin ajella, jos vain elinpäiviä riittää. Akkujen kehitys näyttää nyt ainakin hyvin lupaavalta:

    https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9aff44bf-b60f-48fb-917e-99adc591940b

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Lähitaksi suosii uutisen mukaan tilausjärjestelmässään sähkö- ja hybridiautoja. Väärin sammutettu: ei se auto saastuta vaan se POLTTOAINE.

    Jätkä Jätkä

    Patteriautojen päästessä valta-malliksi, on sitten otettava käytäntöön sama malli kuin oli nuoruuden aikaan. Eli ”nussi aina kun on tilaisuus”.  = Lataa aina, kun on tilaisuus!

    Ei riitä että ajoakku on 50 %:n varauksessa, jos sattuukin, että tarvittaisiin se 80 % yllättäen ja pyytämättä – ja heti.

    Nuakka

    https://youtu.be/rEkZwMEXt5Y

    Takuuajan ylittänyt sähköauto taitaa olla arveluttava ostos, eli pitäisi uusia ennen takuun loppua. Ja täällä syrjäseudulla joutunee pitämään varastossa ajokuntoista polttomoottoriautoa , kuten varavoimaa sähkökatkojen varalta. Tai sitten sammutetaan valot ja lähdetään julkisen liikenteen piiriin asumaan.

    jees h-valta

    Olisipa ollut mukava testata tänäkin aamuna kahdenkymmenen asteen pakkasessa lähdetäänkö patterivoimin liikenteeseen. Epäilenpä että polttomoottori sieltä olisi hyrähtänyt. Yhtään väheksymättä mutta tänäkin talvena olisi aika vähän ollut sähköisiä lähtöjä. Siis hybridiautolla. Oikealla patterikinnerillä olisi saattanut onnistua että kylän sähkötolpalle olisi päässyt.

    Kasper

    Niinhän ne sanoikin ennenkin PEUGEOT ei ole auto eikä piika ihminen. En ole varma onko korona muuttanut tulkintaa????

    arto arto

    Kummasti ne teslat meillä päin liikkui perukoilta tulivat mittarissa vaivaset – 30 astetta.

    ate

    Juttelin tänään tuttavan taksikuskin kanssa. Kahteen kuukauteen oli suhannut 20 tkm uudella taksikäytössä olevalla sähköautollaan. Ei kuulemma ole enää palaa takaisin be /dsl kalustoon. Ainoana miinuksena piti sitä, että latausten kanssa pitää ennakoida ja olla tarkkana mistä autonsa lataa, ettei sähkön hinta pääse yllättämään.

     

Esillä 10 vastausta, 12,811 - 12,820 (kaikkiaan 35,270)