Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 12,821 - 12,830 (kaikkiaan 33,729)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • ate

    Juttelin tänään tuttavan taksikuskin kanssa. Kahteen kuukauteen oli suhannut 20 tkm uudella taksikäytössä olevalla sähköautollaan. Ei kuulemma ole enää palaa takaisin be /dsl kalustoon. Ainoana miinuksena piti sitä, että latausten kanssa pitää ennakoida ja olla tarkkana mistä autonsa lataa, ettei sähkön hinta pääse yllättämään.

     

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jos niillä on lämpimät autotallit mistä nykäsee Teslan käyntiin.

    Kasper

    Kyllä näissä sähköautoissa on vielä monet ongelmat. Autonvalmistajat haluaa vain tällä hetkellä testauttaa autojen ostajilla näissä olevat viat ja virheet. Näinhän se tulee auton valmistajalle halvemmaksi kun löytyy ilmaisia testaajia,,,

     

    Gla Gla

    Tietysti ongelmia voi olla. Käyntiin lähtö ei pitäisi sähköauton ongelma olla, vain latausväli. Tavanomaisessa työmatkaliikenteessä rangen pitäisi riittää, kun kotoa lähdetään täydellä akulla. Siellähän auto on aina töpselissä ja yön aikana ehtii latautua täyteen.

    Vastapainoksi voidaan mainita polttomoottoriautojen ongelmat, joita ei reilussa sadassa vuodessa ole saatu ratkottua.

    Kasper

    Akut ei ole ikuisia näissäkään. Mihin ne vähän ajetut autot joutuu joihin pitää ostaa kalliit uudet akut. Onko ongelmajätettä????

    Tolopainen Tolopainen

    Sähköauton pahin ongelma suomalaisille on hinta. Kyllä niillä reippaasti työmatkat ajelee, kun työkin on etätyötä. Mutta 60k€ pitäis sijoittaa riihikuivaa, että saa kunnon kiesin. Toisaalta noilla sähköautoilla on niin pitkät toimitusajat, jotta ei niitä kovin nopeasti tule liikenteeseen, vaikka ostajia olisikin. Kun ei ole komponentteja, autoja ei voi tehdä kuin rajoitetusti. Tämä on kuin pula-aikana, jolloin oli tuontilisenssit.

    jees h-valta

    Kun se pula-aika näkyy jo tavisruokakaupassakin. Leipää ei aina ole kuin rippeet, monenlaista tavaraa tulee vain sattumaeriä. Ei ole aivan EU loistavalla polulla.

    Gla Gla

    Kyllä minun lähikaupassa on leipää ollut hyllyt väärällään. Komponenttipula on sitten globaali ilmiö ja sen takia teollisuus EU:ssa siirtää tuotantoaan takaisin Aasiasta Eurooppaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Suomessa ei elintarvikkeista ole pula eikä tule.

    Koronarajoitustoimet voisi lopettaa, ei niillä ole enää merkitystä suurissa asutuskeskuksissa se leviää kuitenkin. Tiedottamisen voisi lopettaa ja hallitus siirtyä normitoimiin. Kaikki saavat tuon herkästi leviävän viruksen. Tilanne on aivan sama kuin kausi-influensassa, ne sairastuu vakavasti, joilla ei ole rokotetta. Korona ei ole lisännyt kokonaiskuolleisuutta Suomessa. Hallitus hoitakoon tärkeämpiä asioita. Ravintoloiden rajoitukset on aivan turhia. Rokotteita on ollut tarjolla riittävän kauan kaikille halukkaille, jokainen vastaa terveydestään itse.

    Ola_Pallonivel

    Pakko oikaista, kun on väärää luuloa sähköautojen lämmön riittävyydestä.

    Lämppärissä on samat tehot, kuin kerrostalon saunan kiukaassa. Jos siis vähän katsoo, minkä auton valitsee. Ja sitä lämpöä alkaa tulemaan melkeinpä välittömästi, kun haluaa. Siinä jää porukan diisselit toiseksi, joilla ikkunat huurussa paahdetaan pitkin maaseutua.

Esillä 10 vastausta, 12,821 - 12,830 (kaikkiaan 33,729)