Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,281 - 1,290 (kaikkiaan 34,833)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Meilläpäin panostetaan nyt uusiin nopeusvalvontakameroihin. Pienen kuntamme alueelle niitä tulee peräti 12 kpl. Omalle työmatkalleni niitä osuu 6 kpl. Nyt ei auta enää olla töihin kiire!

    jees h-valta

    Kun tiedetään näitä pyöräilijöiden raivokohtauksia on se ehkä kuitenkin sääliä itseään kohtaan ettei joudu moiseen osille. Minulle tosin ei ole sattunut kohdalle mutta lööpit kertoilee kyllä kaikki mukavuudet varsinkin kaupunkiseuduilta.

    pihkatappi pihkatappi

    Pitäis ostaa autoja kunnon moottoreilla, eikä noilla mopon moteilla varustettuja krääsyttäjiä.

    Eli kuka kirjoitti tuon virkkeen 3 vuotta sitten?

    Gla Gla

    En tiedä, Jesseä veikkaan, mutta hiljattain totesin samaan aiheeseen liittyvään kommenttiin, että noilla krääsyttäjillä pärjää ongelmitta. Ellei pärjää, on ajotaidossa pahasti vikaa. Jessekin on kolmessa vuodessa tehnyt tärkeitä havaintoja. Ja sehän on kunnioitettavaa. Huono tilanne on niillä, jotka ei uutta opi.

    Eiköhän autoilijoiden joukosta löydy useammin tieraivoa kuin pyöräilijöiden. Sama se, kun tuollainen luokittelu on täysin keinotekoinen ja reaalimaailmasta irrallaan oleva juttu. Vai olenko minä pyöräilijä, autoilija vai sekakäyttäjä?

    Lassen kokemukset tien päältä voin kyllä allekirjoittaa. Monilla ei järki riitä ohituspaikan etsimiseen ja siksi vedetään olkapäätä hipoen 100 km/h ohi. Toisaalta keltaisen viivan kohdalla moni ajaa surutta vastaantulijoiden puolella, jos vastaantulijaa ei näy (ei varmaankaan mäen tai mutkan takaa näy). Risteysajon huomaavaisuuden syyksi veikkaan useammin hyväntahtoista hölmöyttä kuin sääliä. Eihän monikaan tunne edes väistämissääntöjä.

    Uusimmassa TM:ssä oli 60 tkm testissä Kia Niro. Hybridin keskikulutus oli 5,7 l/100 km. Bensakoneista Auris on päässyt parempaan, 5,6 l ja muutama diesel suunnilleen samalla lukemalla. Hyvä tulos, kun Kia on selvästi korkeampi niin koriltaan kuin maavaraltaankin eli jos pieni tavaratila ei ole ongelma, vaikuttaa se käyttökelpoiselta autolta huonommillekin teille.

    TM vertailussa Niro kulutti maantieajossa keskinopeudella 78 km/h 4,6 l/100 km. Tuosta jos taloudellisempi bensamoottorinen auto löytyy ilman hybriditekniikkaa, kovasti se kiinnostaa.

     

    harrastelija harrastelija

    Kuinkahan normaaliajoa noissa testiajoissa ajetaan? Jos tasaisella tiellä ajetaan varovasti kaasun kanssa suurella vaihteella, niin aika vähällä pääsee.

    Volvo V70:llä oli kamppanja kuka ajaa kaupunkikierroksen vähimmällä kulutuksella? Ajoin testaajan kanssa hyvin rauhallisesti isolla vaihteella ja tulos oli 4,3 l/100 km! Hävisin voittajalle yhden jymmenyksen – omalla autolla en ikinä aja niin hölmösti!

    jees h-valta

    Eihän siinä mitään hölmöä ole jos auto vain jaksaa vääntää isolla vaihteella. Peugeotin automaatti heittää aina isoa kehiin sitä kyytiä ettei todella kierroslukumittari liikoja kerkiä nousta.

    Visakallo Visakallo

    Miksi PSA-konserniin kuuluvalle Opelille annetaan viiden vuoden takuu, mutta ranskalaisille ei?

    jees h-valta

    Opelit ei mene kaupaksi kuin ”täkyillä” varustettuna. Aivan samoin kuin Kiiakippanatkin.

    Tolopainen Tolopainen

    Laatuautoille voidaan myöntää 7v takuu. Se on pitkä pienille bensaturboille. Vaati Kiialtakin vuosien kehitystyön. Nykyisin sen moottorit on markkinoiden parhaita, niin tehoissa kuin taloudellisuudessa. Puretecit jää hopealle.

    Porin seudullakin alkaa ilman ja veden laatu parantua, kun vanha titaanidioksidi tehdas on ilmoitettu lopetettavan. Eräs täysin turha ja tuonti raaka-aineiden varassa ollut toiminta loppuu, Kemiran vanhaa jäämistöä.

    harrastelija harrastelija

    Nuo pitkät takuut vaativat nähtävästi merkkikohtaiset huollot? Autokaupat puhuu kovasti ”jälkimarkkinoinnista”, eli huolloilla ja lisätarvikkeilla tienataan se, mikä uuden myynnissä on puristettu!

    Autoalalla olin viimeksi huoltoneuvojana 1967 vw-konsernissa. Koneistustyön tarkkuus ja käytettävien raaka-aineiden + seosten laatu on tällä välillä parantunut. Olipa mikä pyörivä moottori tahansa, niin huonolla voitelulla laakerit ja mäntäkin leikkaa kyllä kiinni, jos öljykalvo ei ole riittävä! (vastaus Jeesille liian pienellä kierroksilla ajeluun).

Esillä 10 vastausta, 1,281 - 1,290 (kaikkiaan 34,833)