Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,301 - 1,310 (kaikkiaan 34,832)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Olishan se mukava jos suomalaisten autovalinnoissa olisi edes jotain järkeä. Kun katsoo tuota takavuosien suosikkia Nissan qasqaita, ei voi kovin tyylikkääksi sanoa. Ja Nissanin tekniikka on todellista halpista, valitettavasti. Pösön laadusta emme todella ole kuulleet mitään.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kävin tsiigailemassa Kian mallistoa. Uusi ladattava hybridi Kia Niro phev olisi ihan kiinnostava, mutta ei taida olla nelivetomahdollisuutta siinä. Muotoilultaan onnistunut ja kaikki tarvittavat lisävarusteet löytyy.

    jees h-valta

    Muut valmistajat eivät ole aiemmin käsittäneet miksi Nissanin Qashkai myy. Kun ei ole muut valmistajat huomanneet ikääntyvää elintasomaiden väestöä. Nissan tarjosi sen edullisen korkean auton paapoille joiden lonkat oli jo työelämä tuhonnut. Sen auton näkö ei silloin ole merkityksellinen vaan sen käyttötoiminnallisuus. Sitä ei käsitä jos ei ole seurannut miten ikäluokka 60-kuolema vängertää matalista Toyota Avensiksistaan ja Väyrysmersuistaan kauppaan. Minä olen seurannut. Ja nythän jo valinnanvaraakin SUV-autoissa löytyy. Hyvä niin.

    Jätkä Jätkä

    Perillisellä on nyt jonkin aikaa  (muutaman vuoden) -ollut KIA Ceed diesel, enlä Pökötillä ajelevalta olisi luullut irtoavan  mainintaa ”pienimpiä kippanoita” mopoautoonsa nojaten. Ceed on aivan täysverinen keskiluokan perheauto, jossa ajo-ominaisuuksissa ja toimivuudessa ei ranskiksella köröttelevällä pitäisi olla varaa sanoa yhtään mitään.

    Taksissa näkyy liikkuvan yllättävän paljon sekä KIA:a, että Huyndaita.

    Myyntmäärät antavat osviittaa järjen voittamisesta autokaupoilla Suomessa Pökötti luokkaa alle 2 % – KIA n. 8 % Arvatkaapa, kumman merkin osuus nousee ja kumman laskee!

    rööri roope

    Eräs katsastusmies osti Hundain.Perusteli niin vähän tulee prosentuaalisesti katsastuksen yhteydessä Hundaista ”hylsyjä”.

    rööri roope

    Onhan se pökötti hyvä auto.Kaveri osti 1988 405:n ja ajoi sillä yli 20 vuotta.Kori ei ruostunut,mutta kaikki liikkuvat osat joutui vaihtaa ainakin kerran osa niistä  useamminkin.

    Öljyn vaihto oli siihen kallis talviaikaan.Perusvika huohotinputki jäätyi jonka johdosta kaikki öljyt ruikkasi konehuoneeseen.Hinaus korjaamolle.Auton  ja moottoritilan pesu ja uudet öljyt.

    Ei ne pienet ongelmat haittaa menoa.

    Jätkä Jätkä

    Huohottimen jäätyminen on ollut myös ainakin Volkkareissa esiintä ”ominaisuus”. Siihen kehiteltiin jonkinlainen ratkaisu, joka ei välttämättä ollut ihan valmistajan ja ympäristön mieleen.

    Kävin entisen työnantajan koulukeskuksessa. Siellä autonasentajalinjan opettajien autorivissä oli pari KIA:a ja Huyndai, pari Opelia ja Volvo. Ei ollut yhtään Ranskista.

    rööri roope

    Rallin MM sarjan kolme kovinta:riisikupit Hundai ja Tojota sekä rakennus sarja Ford.

    Mihi lie ranskikset hävinnä?

    Muuten tuli tehtyy tänään eläkeanomus 2.Joutaa tää jälkee aamupäivän sylkee kattoon ja iltapäivän väistellä.

    Alkaa siirto Portukaliin lähestyä.

    Tolopainen Tolopainen

    Valtio haluaa autosta käyttömaksua 581€ tuli lasku. Polttoaineeseen on mennyt tänä vuonna saman verran. Eli ei tuo dieselin pitokaan enää ole kovin kannattavaa kuin valtiolle. Eiköhän tuossa noita päästömaksijakin ole jo aivan riittävästi.

    Jätkä Jätkä

    Jos ihaillaan Rallimaaiman menestyjien merkkivalikoimaa, kannattaisi muistaa, että niissä VRC- autoissa, jotka joukkoa johtavat, on ehkä se keulamerkki, joka on keulaan liimattu, – sama kuin tuotantoautoissa.

    Kaikki ne huippuatot on tehty aivan eri osista, jotka eivät vakioautoon sovi, siellä on moottorit lohkoista lähtien aivan erilaisia kuin myyntimalleissa.

    Ilmeisesti kaikkien autojen moottorit valmistetaan Saksalaisissa moottoripajoissa, siellä myös tehdään alustan hiilikuituiset tukivarret jne.

    Auton kori”pellit” ovat hiilikuitua ja joku lokasuoja tai puskuri on niin kallis – käsin tehty osa, että sen hinnalla saisi kyseisen automallin vakiona kaupasta .

Esillä 10 vastausta, 1,301 - 1,310 (kaikkiaan 34,832)