Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 13,131 - 13,140 (kaikkiaan 33,735)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Verkkotapahtuma 12.3.2022. Ilmoittautuminen käynnissä.

    (Virhe korjattu, kiitos Teukan.)

    https://www.metsakeskus.fi/fi/metsanomistajan-paiva-2022-verkkotapahtuma

    Teufelin Zumi

    Tähdellä (*) merkityt tiedot ovat pakollisia.

    Ei ollut (*).

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Miulla ei mennyt ilmo läpi ilman Y-tunnusta, mutta oma moka: laitoin siihen viivan kun kenttä olisi pitänyt vaan jättää tyhjäksi!

    Visakallo Visakallo

    Nyt on Jesselle tarjolla kaikki kriteerit täyttävä menopeli seuraavaksi autoksi. – Ei muuta kuin haapoja nutulleen ja ranskalaista tyylikkyyttä pihaan:

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ranskalainen-tyyliauto-valittiin-maailman-kauneimmaksi-ei-maksa-miljoonia-ja-tulee-juuri-suomeen/66a8e4cc-bac4-40ad-bdbc-2283915b120a

     

    jees h-valta

    Ei se paljon pösön mallista erotu. Sama kummalla ajaa kun hyvällä ajaa jokatapauksessa.

    Gla Gla

    Ehtii vanhentuakin ennen kuin nykyinen tulee vaihtokuntoon.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Hyundai Ionic 5 on onnistunut muotoilultaan jos sähköautoa havittelisi.

    Gla Gla

    Kävin katsomassa nettisivuilta, eikä säväyttänyt.  Hinta alkaen 48 k€ lähinnä masentaa. Miten tavallisella ihmisellä tuohon pitäisi olla varaa, kun ei ennenkään ole ollut? Minkäänlaista povattua hintojen laskua ei ole näköpiirissä, vaikka tekniikaltaan eli valmistuskustannuksiltaan tuo on polttomoottoriautoa halvempi. Ainoa ilahduttava asia on vetokyky 750/1600 kg.

    Mainosmiehen vilkas mielikuvitus jaksaa edelleen naurattaa:

    Henkeäsalpaavan edistyksellinen IONIQ 5 uudelleenmäärittää sähköauton käsitteen. Futuristisella autosuunnittelulla, hämmästyttävällä älyteknologialla, huippunopealla latauksella ja virtaviivaisella tyylillä varustettu IONIQ 5 on luotu kuljettamaan sinut pidemmälle.

    Clamshell-tyyppinen konepelti ulottuu auton koko leveydelle korostaen ikonista ja huipputeknistä olemusta. Kuution muotoisista pikseleistä koostuvat LED-päiväajovalot ovat keulan kruununjalokivet, ja ne loistavat myös kaikissa tulevissa IONIQ-malleissa.

    Etupuskuriin integroitu aktiivinen ilmanottoaukko alleviivaa huipputeknistä ulkonäköä. 

    Tämä on silti paras kohta:

    Nauti etuistuimien ensiluokkaisesta mukavuudesta. Voit laskea selkänojan yhdellä napin painalluksella lepoasentoon ja ottaa latauksen aikana vaikkapa virkistävät päivätorkut.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Totta, sähköautot ovat kalliita, mutta kuten joku radiossa sanoi, suurin osa autoista ostetaan käytettyinä, joten tuollaisen Ioniqinkin saa muutaman vuoden päästä paljon halvemmalla. Mielenkiintoista nähdä, kuka voittaa pelin. Joku luonnonsuojeluliiton edustaja sanoi radiossa että sähkö ja kaasu olisivat nyt suositeltavat voimanlähteet autoon. Itse toivon että bio- ja sähköpolttoaineet löisivät läpi mahdollisimman nopeasti, ts. ajamista voitaisiin jatkaa polttomoottorien turvin. Tässä olisi se etu että autoilu muuttuisi paljon nopeammin päästöttömäksi jos se ei vaatisi autokannan uusimista vaan vaihdettaisiin vain polttoaine.

    Jätkä Jätkä

    Akkujen nykyhinnoilla sähköautot jäänevät lyhytkierrätysautoiksi, eli eipä taida juuri yli kymmenvuotiaita täyssähköisiä näkyä liikenteessä. Hybrideillä tietenkin kitkutellaan, kun sen saa halvalla akun ollessa käytännössä viraton – jopa myyty romuksi.

    Kuinkahan niiden katsatuksen kanssa käy, kun auto ei käytännössä olekaan hybridi, pitää ilmeisesti ainakin pääsröverot korottaa?

    Tuo Ranskis noudattaa vanhaa kaavaa, eli tärkeintä on ulkonäkö, käyttöominaisuuksilla ei ole painoarvoa.

Esillä 10 vastausta, 13,131 - 13,140 (kaikkiaan 33,735)