Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 13,151 - 13,160 (kaikkiaan 33,741)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Nostokoukku

Olenkohan jotenkin tunnevammainen, kun en voi mitenkään ymmärtää miten auton ulkonäkö voi miellyttää tai ärsyttää. Eihän vasarankaan ulkonäöstä näin keskustella. Kuinka autolla voi elvistellä? Auto on kyllä minulle ollut aina välttämätön paha töiden takia, kallis ja epämiellyttävä laite jonka olen yrittänyt pitää kuusiaidan takana poissa silmistä kun en ole sitä tarvinnut. Olen kyllä hieman kateellinen eräälle kaverilleni, jonka vuoden suurin ja jännittävin tapahtuma on autonsa katsastus. Joka vuosi katsastaja ihmettelee, että löytyypä vielä näin täydellisen virheetön tämän mallin edustaja. Ainoa huomautus pakoputken kannatinlaakerin ulkokehällä kaksi ruostepilkkua. Saisinpa minäkin jännitystä elämään noin pienestä asiasta. Miksi autoasioista leuhkittaessa aina pienennellään, muissa asioissa suurennellaan. Kun se kulutuskin on aina siskon luona etelässä käydessä 4,21 litraa satasella.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Puuki korjasi laskelmani (kiitos!), joka siis toteutuisi vain silloin jos autolla tehtäisiin pelkästään metsäajoa. Auton todellisten kulujen laskelmaan tulisi kuitenkin poistoa se kymppitonni.

Nostokoukku ei ole tunnevammainen mutta ei ilmeisesti ole myöskään esteetikko, jolle esineiden ulkonäkö on tärkeä.

Itse pyrin olemaan vaatimaton siitä että olen mahdottoman hyvä tehtävien lykkäämisessä.

Jätkä Jätkä

Et sinä ainoa niin ajatteleva ole, päinvastoin olen lähes varma, että näillä keskustelupalstoilla ei ole oikein tosissaan auton ulkonäköä palvovia kuin yksi. Hän tosin on täysin oman autonsa ulkonäön lumoissa, eikä parannu siitä ennenkuin on saanut Pösönsä vaihdettua vaikkapa Daciaan, mieluummin sellaiseen lintulaudan näköiseen, joka on mahdollisimman ison kokoinen ja mahdollisimman pienellä moottorilla varustettu. Silloin ”Maailman hienoin auto on Dacia”!

Tolopainen Tolopainen

Venäjä kyselyyn vastaan tässä välillä. Piirretään vastauspaperiin kirkkovene.

Jätkä Jätkä

Anneli. Entäs kun olet poistanut pari vuotta, ehkä kolmekin, tai jopa lähes koko hinnan, ja sitten onnistut myymään auton hyvällä hinnalla suoralla kaupalla. (Saat siitä paremmin kuin vaihtohyvityksenä)

Iskeekö verottaja siihen, että saat autosta paremman hinnan kuin mikä on sen jäännösarvo? Sehän olisi tuloa – vai olisiko?

jees h-valta

Jätkä oikeassa suuressa kadepilvessään. Tuossa pihalla on kaksi kaunista autoa, toinen siviiliajoon ja toinen metsätila-ajoon. Molemmat tänäänkin liikkeellä ilman aamun lämmittelyjä. Siitä startista käyntiin ja menoksi. Toisessa vielä E85:ttä täysin tankissa. Hyvin syttyy aina pariinkymmeneen pakkasasteeseen. Kyllä sitä vain autoa mieluummin katselee muotoilultaan silmälle sopivana kuin jotain kantti-kertaa-kanttia. En usko ettei se jokaisella myös auton ostoa tehdessä vaikuttaisi. Ei niin omituista otusta olekkaan.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Jätkä, en ole aivan varma, pitäisi varmistaa Hannu Jauhiaiselta, mutta arvelisin että jäännösarvolla on merkitystä vain jos auto kuuluu metsätalouden kalustoon.

Nuakka

Jos kalustoon kuuluva esine myydään, myyntitulo vähennetään kaluston poistamattomasta hankintamenosta. Jos myyntitulo on suurempi kuin poistamaton hankintameno, ylimenevä osa on tuloa. Tästä syystä eläköityneillä urakoijilla saattaa pihametsä olla täynnä koneita, kuorma-autoja yms., mieluummin antaa lahoa sijoilleen kuin maksaa mätkyjä.

oksapuu

Tai sitten myy jo sen ikääntyneen metsäauton illan hämyssä afrikkaan…

Jätkä Jätkä

oksapuu. On myytävä kahdella eri kuitilla, toinen on max jäännösarvo ja toisesta ilmenee se kaupan loppusumma. Verottajalle se ensinmainittu.

Koneurakoitsijalla sama taktiikka? Puolet kauppahinnasta pimeässä.

Esillä 10 vastausta, 13,151 - 13,160 (kaikkiaan 33,741)