Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 13,181 - 13,190 (kaikkiaan 33,749)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Puuki

    Eipä se 911 kovin kummoinen sijoitus ole, niitähän on tehty paljon…

    Mutta joku 50-60 luvun erikoisempi pyöreälinjainen onkin sitten arvokamaa.

    Voi olla että jokin muu Porschen malli on parempi mutta vuosimalli  ja kunto ne ratkaisee paljon museoauton arvosta merkin ja mallin lisäksi.

    Citikka on yhtä huono ellei vielä huonompi vaihtoehto pohjoisiin olosuhteisiin autoksi kuin muut ranskalaisetkin.   Pehmeiden istuinten mukavuuskaan ei sovi pitkänmatkan ajoon kovin hyvin.  Citikan olis ehkä kannattanut jatkaa sillä perunankuljetuskärryllään siellä peltopuolella eikä pyrkiä tasaisempien teiden autojen valmistukseen.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    ?

    Tolopainen Tolopainen

    Jesse on huolestunut Venäjän eduista, mutta toisaalta on rintarottingilla ylistämässä Venäjän armeijaa. Onko se nyt sitten niin vahva, että pärjää omillaan vai tarvitseeko Suomelta turvatakuita. Neuvostoliiton kanssa kuitenkin oli ystävyys yhteistyö ja avunanto sopimus Saksan hyökkäyksiä varten. Kuulosti paljon ystävällisemmältä kuin nykyinen linja. Kotiryssä palvelutkin oli jokaisella merkittävällä poliitikolla käytettävissä ja ay-liike sai avustuksia.

     

    Jätkä Jätkä

    Puuki:”Citikka on yhtä huono ellei vielä huonompi vaihtoehto pohjoisiin olosuhteisiin autoksi kuin muut ranskalaisetkin. Pehmeiden istuinten mukavuuskaan ei sovi pitkänmatkan ajoon kovin hyvin. Citikan olis ehkä kannattanut jatkaa sillä perunankuljetuskärryllään siellä peltopuolella eikä pyrkiä tasaisempien teiden autojen valmistukseen.”

    -Kohtalaisen selkeästi ilmaistu varsin yleinen käsitys TUOSTA aiheesta. Ei mitään lisättävää…

    Puuki

    Pitää korjata sen verran, että munankuljetus (ehjinä) pottupellolla onnistui siis rellulla eikä citikalla mutta ranskiksia on kuitenkin molemmat.

    jees h-valta

    Tulipa sitä joskus kuutisen vuotta ajeltua Citroen BX19 GTI:llä ja kyllä siinä siihen aikaan jo oli autoa aika paljon enemmän kuin monessa sen aikaisessa. Sillä kyllä tuli ajettua pitkiäkin matkoja ja aina on riittävän hyvin toiminut. Ottaen huomioon että siinä oli tekniikkaakin toisin kuin yleensä sen ajan saksan ja japsin kotteroissa. Yksi parhaita ominaisuuksia oli sisältä vivusta säädettävä maavara. Jos auto jäi tukkoisella metsätiellä pohjasta kiinni nosti vain kopan ylemmäs ja taas edettiin. Meillä siihen aikaan oli Pomarkussa mökki jonka tietä ei juurikaan talvihoidettu ja siinä kyllä tuppasi tarpeen olemaan. Joskin se tuli kyllä sitten välistä ajettua kunnolla kiinnikkin kun liikaa yritti.

    Jätkä Jätkä

    ”Rättisitikan suunnittelu aloitettiin jo 1930-luvulla ja 1939 valmistuivat ensimmäiset prototyypit. Alkuperäiset lähtökohdat suunnittelulle olivat tehdä auto, jolla kaksi maanviljelijää voisi viedä 100 kilon kuorman torille 60 km/h:n nopeudella ja tarvittaessa ylittää kynnöspellot yhdenkään kuljetettavan kananmunan rikkoutumatta. Kulutus saisi olla enintään 3 l/100 km. Legendan mukaan: tässä onnistuttiin kulutusta lukuun ottamatta;”

    Puuki. Kyllä se Citikka oli!

    Jätkä Jätkä

    Tiedän yhden (1) Citikka-fanin, jolla on ollut iät ja ajat Citikoita. Ja hän jopa kehuu niitä !

    Tunnen myös useita entisiä Citikan omistajia, joilla se on ollut ensimmäinen ja viimeinen Ranskis.

    Myöskään Talbottia ei kovinkaan moni käyttänyt kuin yhtä vähän aikaa. Moni sellainen, joka osti ”Suomessa hyvin tehdyn” ihan uutena alkuinnostuksen kiimassa, manaili pari vuotta myöhemmin mm sitä, että vaihtohinta on romahtanut aivan mitättömäksi, eli he REHELLISESTI kertoivat pettyneensä tavaran laatuun.

    Sama Citikan kanssa: Tuo loistava kumipussijousitus aiheutti sen, että auto oltuaan jonkin aikaa parkissa, oli kallellaan johonkin suuntaan, ellei suunnilleen maassa kiinni.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    ”Sama Citikan kanssa: Tuo loistava kumipussijousitus aiheutti sen, että auto oltuaan jonkin aikaa parkissa, oli kallellaan johonkin suuntaan, ellei suunnilleen maassa kiinni.” 

    Tuota samaa ilmajousitusta on monissa saksalaisissa luxus autoissa, samoilla ominaisuuksilla ja seuraamuksilla!

    Puuki

    Niinpäs olikin rätticitikka. Tipparelluun sotkin sen. Perun sen korjauksen .

Esillä 10 vastausta, 13,181 - 13,190 (kaikkiaan 33,749)