Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 13,251 - 13,260 (kaikkiaan 33,778)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Gla Gla

Muutaman otsikon perusteella viime syksynä kasvu on ollut kovaa, mutta Kauppalehden ja Talouselämän artikkelit on kirjautumisen takana.

Vielä ei meillä siis ole varmuutta asioiden oikeasta tolasta, vain Visakallon perääntyminen kommentistaan. Silti Reva-Leena ehti jo kivittämisen aloittaa. Valitettavasti tälläkin kertaa itse asiasta keskustelu jäi sivuseikaksi.

Sinänsä kun kylmä syksy/alkutalvi saa kivihiilikattilan putket punaiseksi, kertoo se paljon nykytilanteesta.

Visakallo Visakallo

Myönnän virheeni, anteeksi siitä. Sekoitin Suomen ja ja koko maailman kivihiilen kulutuksen, joka sen ennätyksen teki. Suomen loppuvuoden kulutuksen nousu oli kieltämättä iso. Reva-Leenan kommentit jätän kyllä omaan arvoonsa, eihän häneltä voi vaatia aivan samaa kuin muilta.

Tolopainen Tolopainen

No ei tuo mitään, eihän virhe ensimmäinen ollut.

Gla Gla

Kyllä nyt lyödään, kun tilaisuus pitkän odottelun jälkeen tuli.

Suomen kivihiilen kulutuksen kasvullahan ei mitään merkitystä olisi ollut, mutta maailman kulutuksen kasvulla jo on.

Visakallo Visakallo

Tolopaiselle olen aika kateellinen, sillä hän ei ole tehnyt koskaan yhtään virhettä, toisin kuin minä, joka teen niitä edelleen lähes päivittäin. On ne onneksi jo hieman vähentyneet samalla kun tekeminenkin on vähentynyt.

Visakallo Visakallo

Tuossa vielä Helenin tietoja. Siellä on kivihiilen osuus hieman vähentynyt viime vuosina, mutta nyt todennäköisesti taas noussut.

https://www.helen.fi/helen-oy/energia/energiantuotanto/energian-alkupera

Gla Gla

Ei noista piirakoista ota selvää. Puhutaan osuuksista, ei määristä. Sitten kaukolämmössä kivihiilen osuus on kasvussa, vaikka sähkössä laskussa.

Visakallo Visakallo

Helenin 2021 tietoja ei taida olla vielä saatavilla?

Gla Gla

Todennäköisesti ei, tilastokeskuksellakaan ei ole.

Tolopainen Tolopainen

Työn tekemistä olen Visakallon tapaan vähentänyt ja keskittynyt enempi rahan ansaintaan.

Esillä 10 vastausta, 13,251 - 13,260 (kaikkiaan 33,778)