Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 13,301 - 13,310 (kaikkiaan 33,802)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Eipä ole Silviaa ennen kustannukset kiinnostaneet. Mikäs hänelle nyt oikein tuli?

    https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5ce390d8-42d9-4060-b58e-54878e8cece2

    Tolopainen Tolopainen

    Kun nykyiset energiakustannukset realisoituvat kuluttajahintoihin, kenelläkään ei ole enää sen jälkeen kivaa. Vihreät on tämän sekoilukauden jälkeen pitkään oppositiossa eikä demareitakaan hallitukseen ikävöi kukaan. Vielä kuvitellaan, että talous kasvaisi tänä vuonna.

    Puuki

    Vihreät tehneet ihan varteenotettavan ehdotuksen, että varorahoista korvattaisiin maaseudun asukkaille kalleimmaksi tulevat polttoaineverojen korotukset.   Hiilipäästöoik. veroista sitten jatkossa ne rahat.   Mutta uupuu ehdotus miten tapahtuisi käytännössä.

    Voisi kyllä ottaa huomioon metsän kasvatuksen hiilinielun myös tuossa autoilun suhteettoman korkeassa kok.verotuksessa.  Eli kompensaatio käyttöön toisin päinkin kuin vain lisämaksujen ja käyttökulujen lisäämisen muodossa.

    Tolopainen Tolopainen

    Täysin perusteeton esitys. Maalla työpaikalle pääsee kun kävelee tuvasta navetalle. Monilla on pääkaupunkiseudulla kymmeniä kilometrejä työmatkaa. Nurmijärveltä käydään paljon töissä Helsingissä.

    Visakallo Visakallo

    Alkaa vain ne navetat käydä Suomessa aika vähiin. Onko niitä toiminnassa enää viittäkään tuhatta?

    Tolopainen Tolopainen

    Kaupunkiajossa auto kuluttaa kuitenkin eniten. Autojen polttoaineen kulutus on noussut, kun maalaiskuntia on liitetty kaupunkeihin. Kun katsoo maalaiskuntien väestökehitystä, suurimmasta osasta kuntia väestö häviää seuraavan 100v aikana.

    Puuki

    ”Maaseutua” on kaikki alue mikä on kehä3:n ulkopuolella.    Työmatkakulujen ja kuljetuskulujen kompensoinnista on kyse.   Kuljetuskulutkin on nouseet paljon tässä viherryttämisinnossa.  Biolisät on kalliimpia kuin norm. polttoaineet , senhän pitäis olla juuri toisin päin , jos oltasiin oikeasti huolissaan liikenteen päästöistä.

    Puuhastelija

    Maalaiskuntien väestönkehitys on helppo katsoa taaksepäin ja laskea siitä tulevaisuuteen samalla kaavalla. Mutta muuttujia on paljon ja jopa semmoisia muuttujia joita emme osaa huomioida. Voi olla, että maaseudut on tyhjänä jo 50v päästä tai maaseudulla asuntopula jo 20 vuoden päästä.

    Tolopainen Tolopainen

    Niin kyllä maaseutu on melko tyhjä jo 50v päästä. Monet talot ovat silloin tyhjillään ja harjat alkaa olla notkollaan. Kaikenlaiset kuoriaiset löytävät rauhallisia nakertelupaikkoja talojen nurkista ja ylisiltä, jos eivät metsissä saa olla motoilta rauhassa. Mitkään ei lisäänny niin paljon kuin joutoalueet. Suojelijoista alkaa olla pula maaseudulla, kun ovat keskittyneet kehäkolmosen sisäpuolelle.

    Maaseutu on yhtä autio kuin tämä palsta 50v päästä nykyisistä kirjoittajista.

    Mutta onko sillä enää väliä, jos Putleria ei pysäytetä lännen toimesta Ukrainan rajoille, hän laajentaa valtakuntaansa aivan loputtomasti. Ei diktaattoreita ole koskaan kukistettu neuvottelemalla. Hiukan huvittava uutiskuva,  kun amerikkalaisia joukkoja tuli eilen Puolaan pienellä potkurikoneella, menivät kentällä kahteen pakettiautoon.

    Gla Gla

    Täysin järjetön hallintohimmeli olisi maaseudun kompensaatio polttoainekuluissa. Itse asun poliitikkojen silmin katsottuna tiheästi asutulla kaupunkialueella, mutta ajot on reiteillä, jossa ei joukkoliikennettä ole. Edes metsäpalstan kohdalla ei ratikka- tai bussipysäkkiä ole.

    Väitän, että tuollaiset puheet kompensaatiosta on täyttä irtopisteiden keruuta vailla haluakaan järjestelmää toteuttaa. Eli vihreille ei pidä edelleenkään antaa mitään arvoa.

Esillä 10 vastausta, 13,301 - 13,310 (kaikkiaan 33,802)