Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 13,351 - 13,360 (kaikkiaan 33,806)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Nyt löytyy auto, joka täyttää kaikki Jessen kriteerit. Se on nykyaikainen Jenkki. Se ei jää mökkitiellä ohittaessa toisten jalkoihin. Poltinpuut tulevat metsästä kotiin ennätysajassa. Hirviä hätyyttämään mennessä kulkee aitatarpeet ja muut vehkeet kätevästi lavalla!

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kaikkien-aikojen-nopein-start-upin-sahkoinen-avolava-kellisti-testissa-polttomoottori-monsterit/a5f4042d-6f3e-4dec-b65e-2eb026ec9328

    Gla Gla

    Keulan muotoilukin kuin suoraan jostain 60-luvun ranskalaisesta.

    Sinänsä hassua tuo nopeudella kilpailu. Sähköistämisen pullonkaulat on ihan jossain muualla.

    jees h-valta

    Kyllähän sähköauto varmaan avolavoissakin tulevaa on mutta nykysuomessa ei aivan tärkein investointi. Vanha polttomoottori on huippuvireessä vielä ja on päivittäin liikenteessä. Oletan tuon vievän minua metsäreissut hamaan tulevaisuuteen. On sitä paljon vanhemmillakin jenkeillä ajeltu aina vuosikaudet. Tuon polttoaine on nyt suunnilleen sen hintaista kun vuosi sitten oli bensan hinta. Joka kyllä kielii jostain outoudesta politiikassamme. Ympäristölle ystävällinen polttoaine nostetaan suhteessa samaa tahtia bensan ja dieselin kanssa. Ei paljon vaihtoehtoiset yleisty tällä tavalla.

    Gla Gla

    Ei vanhoilla ajamista kannata sekoittaa uusien autojen ratkaisuihin. Ajetaan vanhat loppuun ja katsotaan vasta sitten, millaista kalustoa on tarjolla ja mikä niistä vastaa omia tarpeita. Sinunkin uudenkarhealla kalustolla on käyttöaikaa jäljellä vuosia, joten kehitys ehtii sinä aikana kehittyä enemmän kuin me nyt osataan ennustaa.

    Puuki

    Jos vaihtaa esim. jonkin v8:n suht. vähäpäästöiseen polttomoottoriautoon, se on vähintään yhtä hyvä ekoteko kuin patteriauton ostaminen kokonaispäästöjen suhteen.    Akkuautojen  korjaukset on kuulemma kalliita (KL) .  Kun nyt alkaa olla jo vanhempaakin akuilla toimivaa kalustoa liikenteessä, niin on kertynyt myös  kokemusta autopajoilla.

    Nostokoukku

    Puuki sanoi avainsanan: kokonaispäästöt. Pitää katsoa koko ketju. Patteriautojen valmistuksessa sieltä Kongosta lähtien, missä lapset naputtaa vasaroilla kalliosta harvinaisia akkumetalleja murusiksi ja kärräävät niitä kottikärryllä kiinalaisille joppareille. Sähköauton akuista keskustelin juuri autokorjaamolla. Uusiminen maksaa kuulemma 10-20 000 mallista riippuen. Juuri oli uutinen, että nämä hybridit ne varsinaista huijausta on, kokonaispäästöt moninkertaiset ilmoitettuun verrattuna. Jos koko ketju lasketaan tuulivoimaloiden osalta Chilen kuparikaivoksilta Kiinan kaivoksien kautta myllyn pystytyspaikan tarvitsemiin rakenteisiin saakka, niin mylly tuskin ehtii tuottaa elinkaarensa aikana ”vihreää” energiaa niin paljon kuin sen tekemiseen on fossiilista kulunut.

    Tolopainen Tolopainen

    Mannerlaatat ovat liikkeellä. Kun katsoo Kandan mielenosoituksia pelinhenki on aika selkeä, nykyisillä polttoaineiden hinnoilla rahtiliikenne tulee pysähtymään. Kanadassa on kova markkinatalous, siellä ei mitään kompensaatiota tunneta. Vihreä siirtymä lyö ankarasti silmille, talouskasvu tulee tietenkin pysähtymään, eihän sille ole mitään vaihtoehtoa. Suomi on edelläkävijä kasvu pysähtyi jo yli 10v sitten. Aika hyvin on mennyt, kun ilmaisella keskuspankkivelalla on rahoitettu julkisia menoja. Edelleen kuvitellaan, että näin voidaan jatkaa valitettavasti se ei pitkään enää onnistu. Vihreä siirtymä on jo alkanut leikata ostovoimaa ja kulutusta. Energianhinnan nousu vie yhä suuremman osuuden tuloista. Ei sitä voida kompensoida, koska on tarkoitus, että kulutus vähenee.

    Persujen Putinistisiipi koki kirvelevän tappion. Puolue osoitti ryhtiä, kun pakotti Niikon eroamaan, hänen venäjä ja Kiina myönteisyytensä ei kyllä olisi ääniä tuonut seuraavissa vaaleissa, ennustan puolueen hajoavan ennen eduskuntavaaleja. Kun ei ole enää pakolaisongelmaa 2015 pakolaisista jauhaminen ei enää kiinnosta ketään, varsinkin kun tarvitaan työperäistä maahanmuuttoa yhä enemmän. Putlerin toiminta tulee lopettamaan populistisen liikkeen Euroopasta, persuilla kävi huono tuuri, valitsivat väärän hevosen. Kun hän jokaisessa puheessaan uhkaa Eurooppaa udinsodalla, jos emme suostu hänen etupiiripolitiikkaansa, se ei herätä kovin suurta ihastusta. Ei tosin pelkoakaan, lähinnä säälittää vanha mies suuren unelmansa kanssa räpiköi.

    Lienee selvä asia, että jos sota alkaa Euroopassa Rosatom ei koskaan rakenna ydinvoimalaa Suomeen. Pallo on yli herran hallussa, hän itse päättää miten Venäjälle käy. Kun ovat ongelmansa rakentaneet myöskin vastaavat ikävistä seurauksista.

    Visakallo Visakallo

    Tulevissa eduskuntavaaleissa saattaa Liike Nyt tehdä kovan vaalituloksen, syöden kokoomuksen kannatusta, mutta se voi vedota myös oikeistodemareihin ja perussuomalaisiin.

    jees h-valta

    Vai ei Toloppaa pelota edes ”udinsota”? Mitä ongelmaa Venäjä sitten on rakentanut? Napannut kätevästi Krimin niemimaan ja nyt ajaa Naton kauemmas nurkista kihnaamasta. Eikö hän siihen juuri pyrkinytkin Toloppa? Ei yksi ydinvoimala heitä hetkauta, valitettavasti meitä kyllä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Tolopaisella jälleen virkeä aamu ja oivallinen aamusaarna. Asuin Kanadassa vuoden ajan v. 1990-1991, ja ainakin silloin siellä oli sosiaalinen markkinatalous, eli jotain USA:n ja Pohjoismaiden väliltä.

Esillä 10 vastausta, 13,351 - 13,360 (kaikkiaan 33,806)