Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 13,391 - 13,400 (kaikkiaan 33,817)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Visakallo Visakallo

Tolopainen puhuu suuryhtiöistä ja tehtaista, minä taas en. Sehän on toki tärkeintä, että Tolopaisella pysyvät sähköt päällä. Tuossa naapurikunnassa oli taannoin tiukka tilanne, kun kuntakeskuksesta ja lähes koko kunnasta katkesi sähköt useammaksi päiväksi kovilla pakkasilla. Ensiksi tyhjeni vesitorni, sitten jäähtyivät hoitolaitokset ja asunnot, seuraavaksi hyytyivät tukiasemat, sen jälkeen piti polttoaineet hakea kaukaa, jne. Seuraus oli, että sinne rakennettiin uusi muuntoasema ja kymmenen kilometriä  voimalinjaa, hankittiin varavoimaloita ja muutama sata kpl aggregaattia.

jees h-valta

Eli kaupallinen vaikutus.

Visakallo Visakallo

Tolopainen: ”Visakallo ei ole huomannut, että on jäänyt eläkkeelle. Kannattais jo lopettaa nuo myyntihommat.”

Mitäs minä nyt olen myynyt puiden lisäksi? Kun olin vielä työelämässä, se oli kyllä aika kaukana sähköalasta.

Tolopainen Tolopainen

Minä en kanna noin laajasti huolta kuntien sähköhuollosta kuin Visakallo. Pääasia että juomat pysyy kylmänä eikä pakastin sula. Luulin että myyt varavoimaloita.

Visakallo Visakallo

Aivan eri juttuja myin. Jonkin verran tuli kauppoja myös sinne Tolopaisen paikkakunnalle. Olet varmasti niitä nähnytkin.

Visakallo Visakallo

Eipä tuo kovin rohkaisevalta kuulostanut ukrainalaisten kannalta, kun Yhdysvaltojen presidentti kehoitti 10 000 Ukrainassa asuvaa amerikkalaista poistumaan sieltä. Lisäsi vielä, ettei amerikkalaiset sotilaat tule heitä auttamaan. Alkaa Putinilla olla tie vapaa Kiovaan asti. Putin tietää, ettei eurooppalaisistakaan juuri vastusta ole, vaikka puheet ovat suuria.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Voihan Venäjä ottaa Valko-Venäjän ja Ukrainan mutta mitä sitten? Suhteet ovat lopullisesti poikki länteen.

Visakallo Visakallo

Ovat tietysti suhteet jonkin aikaa poikki, mutta palaavat taas vähitellen. Valtasihan Neuvostoliittokin puolet Euroopasta, tappoi ja kyyditsi ihmisiä Siperiaan pakkotyöhön ja kuolemaan, mutta suhteita pidettiin silti yllä.

Tolopainen Tolopainen

Ei Putlerin kannatus kestä täysimittaista sotaa Ukrainaa vastaan. Venäjä käy sotapeliä, mutta ei halua sotia. Pute on arka ja pelokas.

Visakallo Visakallo

Kun Venäjästä on kysymys ja jos olot eivät pysy siellä vakaana, Putinin jälkeen voi nousta vielä pahempi johtaja äärioikeistosta tai sotilaspiireistä.

Esillä 10 vastausta, 13,391 - 13,400 (kaikkiaan 33,817)