Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,441 - 1,450 (kaikkiaan 32,639)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Lenkopetäjä

    Sitähän voi pököttiä kuskata letukan lavalla.jatkaa sitten sillä ku letukasta lohko halakiaa

    Gla Gla

    Jos joku ralliauto, jolla ei ole mitään yhteistä siviiliauton kanssa, selviää jostain soratieosuudesta pari sekuntia nopeammin kuin toisen merkkinen auto, minulle asialla ei ole mitään merkitystä. Kenelle on, on markkinointi hänen kohdallaan onnistunut täydellisesti ja siitä ei kuluttajana kannata olla ylpeä. Markkinointihan on tärkein syy, miksi tehdas kisaan osallistuu.

    Mutta eikös Jees vanha letukka ollut metsätalouden kalustoa ja uusikin pitäisi kai olla? Miten polttopuut sopii siihen?

    jees h-valta

    Ei ole mitään kieltoa Gla olemassa etteikö metsätilan kalustolla saa muutakin tehdä kuin vain metsätilan etuuksia. Kunhan sitä tehdään vain omaan tarpeeseen. Minulla kalustoa käytetään siihen mihin sitä tarvitaan jos sellaista nurkista löytyy. Ja aika usein löytyy. Jos ei löydy se hommataan. Kuten pojan toive mökille ettei tarvitse H-vallasta asti kuskailla eli isompi vene. Ensi kesäksi on jo rantaan tehty veneen laskulle sopiva baana ja seuraavaksi hommataan mökille mönkijä ja vene, trailereineen. Mönkijä on sujuvampi metsään tehdylle pengertyyppiselle tiepohjalle. Jonka tein tässä muutamana käyntikertana lapiotyönä. Tuli kuntoakin ilman pyöräilyä taas harrastettua. Vain kottikärryn pyörä ja liukulaakerit taisi kulua.

    Gla Gla

    Ainahan sitä käyttöä kalustolle keksii. Minä hankin kaluston olemassa olevaan tarpeeseen, en kaikkeen mahdolliseen vastaan tulevaan. Veneenkin pudotan veteen ja nostan sieltä varta vasten rakennetuilta betonirampeilta. En tarvi siihen kuormuria ja mönkkäriä.

    Autovalinnassa ajattelen niin, että perheen tarpeet on se, mikä kaluston määrittää. Siihen riittää tavallinen perheauto. Kaikki tuon yli menevä pitää litteroida esim. metsätalouden päälle. Kun minun metsätalous ei kestä toisen auton hankintaa tai maasturista aiheutuvaa tuhansien eurojen lisälaskua, joudun käyttämään tarveharkintaa ja miettimään edullisempia ratkaisuja. Mutta onneksi sinä et ole minun asemassa.

     

    Rane2

    Autoonhan saa menemään paljon rahaa tai sitten kaikki rahansa.

    https://www.idealista.fi/autokuume-nain-ostat-auton

    Visakallo Visakallo

    Aika paljon ihmetyttää, miten juuri autot on otettu päästöasiossa  niin näkyvästi tikun nokkaan, kun samaan aikaan vain 15 kpl valtameriä kyntävää isoa rahtilaivaa tupruttaa päästöjä yhtä paljon ilmakehään kuin kaikki maailman autot yhteensä. Monesti peräänkuulutetaan asioiden suhteuttamista, mutta miksi sitä ei tehdä tässä asiassa?

    jees h-valta

    Jos katsoi äsken A-Talkin niin ei pidä ihmetellä. Kaksi viherpiiperoa pääkaupungista kertoili vankkoja näkemyksiään autoilun turmiollisuudesta ilmastolle. On helppo olla isossa cityssä neuvomassa maalla eläjää kuinka kulkea polkupyörällä töihin ja kuinka hienot mahdollisuudet loistavalla pyörätieverkostolla. Mahtaisko mieli muuttua kun pitäisi lähteä 50-150 km:ia ajamaan aamusella vaikka seitemäksi töihin. Polkupyörällä pitäisi käytännössä jättää koko työviikolta nukkuminen väliin kun ei aivan muuten kerkiäisi. Mahtaisko loppuviikosta jo alkaa kyyti maittamaan.

    trimmeri

    Jeessi, olet ymmärtänyt väärin, kuten moni muukin. Eli sun täytyy muuttaa kehä kolmosen, mielellään ykkösen sisäpuolelle, kuten muidenkin. Niin myös tuotantolaitosten yms tulee siirtyä tuonne paitsi metsäteollisuuden, koska se on lopetettava. Metsät jää koskemattomina hiilinieluiksi ja hirvien, laukonpeurojen, susien yms temmellyskentäksi. Ruokaa saa ostaa sopivasti alueilta, joissa saadaan useampi sato. Ja maailma pelastuu. Hyvä on näillä leveyspiireillä asua puistolehmuksen alla ja tehdä vähintään 10 mukulaa. Saadaan se asukaskohtanen luonnonvarojen käyttökin pieneksi, Intian tasolle.

    Rane2

    Lada on kuin suomalainen kommunisti.Hautaa se suohon ja kaiva vuoden päästä ylös.Kun annat sille kunnon ryypyn niin se herää henkiin.

    https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/ladan-tiukka-kestotesti-upotettiin-vuodeksi-suohon-ja-yritettiin-saada-kayntiin-arvaat-varmaan-kuinka-kavi-6745245

    Gla Gla

    Jees: ”On helppo olla isossa cityssä neuvomassa maalla eläjää kuinka kulkea polkupyörällä töihin ja kuinka hienot mahdollisuudet loistavalla pyörätieverkostolla.”

    Jos olet pääkaupunkiseudulla joskus käynyt, olet varmaan kiinnittänyt huomiota eroihin pyöräilyn olosuhteissa pienempiin kaupunkeihin verrattuna. Ajatko mielummin pyörällä Harjavallassa vai Helsingissä?

    ”Mahtaisko mieli muuttua kun pitäisi lähteä 50-150 km:ia ajamaan aamusella vaikka seitemäksi töihin.”

    Sen mitä pääkaupunkiseudulla 10 vuotta asuneena työmatkoista mitään tiedän, yhtään nopeampia ne ei siellä ole kuin muuallakaan. Vähintään kaksinkertainen aika matkoihin kuluu kuin väljemmillä seuduilla.

    Etäisyydetkään ei ole erityisen lyhyitä. Espoosta Vantaalle on 30 km ja Helsinkiin 20 km. Aikaan suhteutettuna matkat voi siis huoletta kertoa kahdella, jotta saadaan vertailupohjaa muualle. Todella harvalla on esimerkiksi alle 2 km matka työpaikalle. Ja kuka noin onnellisessa tilanteessa on, tuskin kellään tulisi edes mieleen tuollaista matkaa autolla ajaa.

     

Esillä 10 vastausta, 1,441 - 1,450 (kaikkiaan 32,639)