Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,634 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 9 minuuttia sitten GlaGla toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1,451 - 1,460 (kaikkiaan 32,636)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Heh, en aja kummassakaan pyörällä mielelläni joten Glan vinoilu ei nyt tehoa. Alle kaksi kilsaa tulee erinomaisesti mieleen taittaa autolla. Uskon että pääkaupungissa noissa matkoissa on varsin helppo hypätä ratikkaan mutta täällä maaseudulla hypätään aivan tavanomaisena omaan autoon. Täällä ei ole parkkiongelmia kuten yleensä vilkkaissa kaupungeissa joka omalta osaltaan pakottaa hakemaan muita liikkumismuotoja. Jopa muutamalla tulee mieleen polkupyöräkin mutta useimmat ottavatkin sen mukaan työpisteelle koska se muuten varastetaan.

    Rane2
    eero heikki eero heikki

    Hyvä perunasato tulj,timoja olj ja vähän rosalindoo,mitäs muuta teille kuuluu,

    harrastelija harrastelija

    Ilalla oman jakoryhmän kanssa paloiteteltiin kaksi hirveä. Nyt täytyy laittaa annospaketteihin ja pakkaseen! Näm hirvet eivät ainakaan talvella hävitä männyn taimia.

    Gla Gla

    Jees: ”Heh, en aja kummassakaan pyörällä mielelläni joten Glan vinoilu ei nyt tehoa.”

    Ei se ollut vinoilua. Hain perspektiiviä suhtautumiseesi kaupunkilaisen asemaan. Ei homma mene niin, että kaupungissa on lyhyt, pyörällä kuljettava matka ja maalla pitkä, autolla kuljettava 50-150 km. Helsinkiin tullaan yleisesti töihin 100 km:n säteeltä, vaikka ollaan sentään ruuhka-Suomen ytimessä, jossa on useita kaupunkeja kylki kyljessä toisissaan kiinni.

    Puuki

    Pääkaupunkiseudulla on kuitenkin toimivampi joukkoliikenne (vaikka melko hitaasti sillä bussillakin pääsee reunoilta keskustaan) mutta haja-asutusalueilla on vähennetty joukkoliikennettä jatkuvasti.

    Visakallo Visakallo

    Energiayhtiö St1:n omistaja Mika Anttonen on noussut Suomen rikkaimpien ihmisten joukkoon myymällä kansalle pelkästään bensaa ja dieseliä. Kuluvalla vuosikymmenellä Anttonen on satsannut voimakkaasti ympäristöystävällisimpien energiavaihtoehtojen kehitystyöhön – jossain määrin oman perusbisneksensä vastaisten ratkaisujen.
    Anttosen mielestä keskustelua ilmaston lämpenemistä ehkäisevistä päästöistä käydään edelleen väärällä tasolla, harhaanjohtavasti myös Suomessa.
    Nykyiset päästöystävälliset toimet Euroopassa ovat kalliita siihen nähden, mikä on niistä saatava hyöty. Resurssit pitäisi keskittää sinne, missä on paras vastine saatavilla – esimerkiksi Afrikkaan, sen metsittämiseen.
    Suurin potentiaali ilmaston lämpenemisvauhdin jarruttamiseksi on hiilen sitominen maahan. Tarvitaan metsittämistä, ja lisäksi sekä tuuli- että aurinkovoimaa. Jos näin ei tapahdu, on ihan sama mitä me täällä teemme.
    Sähköautot eivät edistä asiaa juuri lainkaan.
    Jos vuonna 2040 on 800 miljoonaa sähköautoa , sen arvioidaan laskevan öljynkulutusta 7,4 miljoonalla barrelilla päivässä. Kuitenkin öljynkulutus kasvaa tällä hetkellä vuositasolla noin 2 miljoonaa barrelia per päivä, eli vajaassa neljässä vuodessa on nykyinen kasvu kuitannut sähköautojen öljynsäästöpotentiaalin.

    Apli

    Anttonen on fiksu mies, hatunnosto hänelle… Mutta olen sitä mieltä edelleen että suurin uhka on liikaa ihmisiä maapallolla, paras ilmastoteko minkä nykyihminen pystyy tekemään, on olla tekemättä lapsia, niin mukavia kun ne onkin.

    Jätkä

    Jonkinlainen ympäristöteko olisi Afrikan väelle värkätä koulutusta työntekoon, järjestää tuottavaa työtä.

    Syntyvyyden säännöstelyä Ydinvoimaloita, joiden avulla sähköistys tulisi edullisemmaksi ja ihmisten elintaso paranisi sen verran, että pakolaisvirta Afrikasta laantuisi ja sinne alkaisi edes paluumuuttajia siunaantumaan.

    Ei ole järkevää paistaa pihvejänsä siellä avotulella, parempi olisi kasvispihvit sähköliedellä ja antaa hiilinielujen kasvaa sielläkin, hiilijalanjälkien pienentyessä.

    Rane2

    Afrikassa voi paistaa pihvinsä aurinkoenergiallakin.Vaatii pientä säätöä mutta hyvää ilmeisesti tulee.

Esillä 10 vastausta, 1,451 - 1,460 (kaikkiaan 32,636)