Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 14,851 - 14,860 (kaikkiaan 32,341)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Tolopainen Tolopainen

Miinan osien varastointia tuskin on killetty, ne on niin yksinkertaisia valmistaa, että ei kannata varastoida.

Metsänmies

Vilppu:”Metsänmies kirjoitti:

”Komentaja tietää, jv-miinat on korvattu aseilla, jotka ovat kuin miinoja, mutta eivät ole miinoja. Esim. entinen kylkimiina, nykyinen viuhkapanos, mutta huomattavasti tehokkaampi.”

Kylkimiinalla torjutaan panssaroituja ajoneuvoja, viuhkapanoksella jalkaväkeä. Ei ole kyseessä ollenkan sama”.

Kun olin itse armeijassa, opetettiin silloin kylkimiinojen käyttöä kaikkiin pyörillä ja teloilla oleviin kohteisiin, myös miehistönkuljetukseen ja huoltoon. Vilppu on oikeassa siinä, että panssareita viuhkapanoksella on turha yrittää tuhota, mutta kaikkessa muussa tuhovoimassa ne ovat tehokkaampia ja tarkempia, kuin kylkimiinat. Esim.  tuossa Kiovaan suuntautuneessa kolonnassa on suurin osa ajoneuvoita, joihin viuhkapanos tehoaa. Panssareiden torjuntaan menneiden aikojen kylkimiinat on korvattu olalta laukaistavilla panssarintorjuntaohjuksilla, kevyillä ja raskailla kertasingoilla, jne. , jotka ovat kylkimiinoja tehokkaampia.

Vilppu

Metsänmies

Nou hätä. Sain kirjoituksestasi sen käsityksen, että kylkimiina olisi nykyisin nimeltään viuhkapanos. Sitä yritin sanoa, että kyseessä on kaksi eri tarkoituksiin kehitettyä taisteluvälinettä.

Metsänmies

Vilpulle. Kirjoitin vähän huolimattomasti. Tarkoitin , että tuo viuhkapanos on pitkälti samalla toimintaperiaatteella käytettävissä, kuin entinen kylkimiina, kuitenkin nykyaikaisemmalla tekniikalla. Ja on panssarikohteita lukuunottamatta kylkimiinaa tehokkaampi.

Teufelin Zumi

Jalkaväen touhut on minulle tuntemattomia. Voisi kuvitella että viuhkapanos lähettää sirpaleita laajalle alalle. Kylkimiinassa sitten on kuparisydän ontelo sisus jonka ympärillä on räjähde, tankin osuessa kupariontelo sulaa ja sulattaa samalla panssarin reiän.

Rane

”Jalkaväen touhut on minulle tuntemattomia”

Minkäs väen touhut ovat Teukalle tuttuja?

Scientist Scientist

Jeltsin kyllä muistikuvieni mukaan esitti Venäjän liittymistä Natoon. Ei otettu kuuleviin korviin. Nyt Venäjä etsii ystävänsä mistä suinkin löytää, kaikki kelpaa.

Rane

Vanha ryssän sanonta:Tupataan vaikkei tykätä.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Venäjä, kiina ja intia sen kun porskuttaa. Länsi ajaa pakotteilla kansalaisensa köyhyyteen ja kurjuuteen. Idioottimaista politiikkaa.

Kurki Kurki

Kehvelin kannattaa sitten muuttaa Venäjälle, kun siellä porskutetaan.

Esillä 10 vastausta, 14,851 - 14,860 (kaikkiaan 32,341)