Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,481 - 1,490 (kaikkiaan 32,599)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Suomalainen verotus ei ehkä sittenkään ohjaa autoteollisuutta. Sitä ohjaa isommat voimat. Ne samat, jotka tällä hetkellä ovat syyllisiä mm. siihen että uusien autojen co2-päästöjen lasku on hidastunut tai pysähtynyt mm. epätaloudellisten korimallien suosion kasvun takia.

    Jätkän kanssa olen kerrankin täysin samaa mieltä. Nyt eletään hypeä, jonka tuloksia muutaman vuoden kuluttua hämmästelee sama porukka, joka nyt osallistuu diesel-vastaisuuteen. Mutta kun nenän vartta pidemmälle ei nähdä, näin se menee.

     

    jees h-valta

    Ei nähdä ei, meinaan ettei nähdä että autot ovat bensaversioinakin kehittyneet vääntäviksi ja pieniruokaisiksi ja siihen saadaan sähköllä edullista lisävetoa esim. toiselle akselille. On tainnut tuo Glankin pyöräily tosiaan teettää sen ettei nenän vartta pidemmälle nähdä.

    Lenkopetäjä

    Japsit kehitteli jo 80luvun lopulla 3pyttysiä 12venttiilisiä pikkupensoja.moottorinohjaus ja ahdintekniikka ei ollu sillon vielä oikeen mistään kotosin

    arto arto

    Japsit kehitteli jo 80luvun lopulla 3pyttysiä 12venttiilisiä pikkupensoja…………Nyky japsi 3 pyttyinen vajaa litranen ahdettu 270 heppainen kelkan kone. Kyllä hyvin liikkuu.

    Gla Gla

    Toki bensakoneet voivat olla ominaisuuksiltaan hyviä, mutta sama on dieselin suhteen. Sähköllä tai ilman, kuten Mersun esimerkki näyttää. Turha muodin takia on yhteen tekniikkaan lukkiutua.

     

    Lenkopetäjä

    Kyllä dieselit tulee pysymään autojen keulalla.toivottavasti ainaki

    jees h-valta

    Pysyy, niin kauan kun vanhat romut vielä liikkuu ja niillä saa ajaa. uusiahan ei tulla valmistamaan, kyllä autoteollisuus tuon on jo pitkälti päättänyt. Uusia lopettajia ilmaantuu vuosittain useita. Eipä silti, ei ihme, kukapa niin hullu olisi että sellaista enää ostaisikaan.

    harrastelija harrastelija

    Pelkästään liikehybriidi bensakoneen keralla on väliaikainen ilmiö, koska talvi- ja kaupunkikulutus ei juuri kummene. Liikhybridi dieselissä on turha, koska talvi- ja kaupunkikulutus on lähinnä dieselin varassa. Suurin ero bensa- ja dieselmoottorin kulutuksessa on juuri talvi- ja kaupunkikulutuksessa. Saastuttaminen riippuu pääasiassa kulutuksesta, koska nykyiset dieselit ovat saatu suodatetuksi vastaavan laisiksi kuin bensakoneet.

    Lopuksi vertailussa dieselin 30 % parempi hyötysuhde tulee pitkälti suuremmasta puristussuhteesta. Bensakone ei pääse tasapeliin, ellei saada purissuhteen eroa tasatuksi. Aikoinaan lyijytetraetyylillä lisättiin bensakoneen nakutus- (puristus-) kestävyyttä. Nyt se on jo pitkään saatu etanolilla, joka on biotuote.

    Hakuaisimpa nähdä sellaisen Otto-moottorin , jonka puristussuhde lähentelee 20?

    Lenkopetäjä

    Se taitaa jäähä näkemättä.

    jees h-valta

    Bensa/sähkön loistavuus onkin siinä että juuri kaupunkisaastuttavuus lähes loppuu kun sähköllä pystytään lyhyet ”kylmäsiirtymät” hoitamaan. Dieselihän on silloin juuri huonoimmillaan. Ja siitä juuri suurimmat kaupunki-ilmanlaadun ongelmat. Dieselit katoaa, vanhanaikaista kärsytintä ei puhtaaksi saa vaan lousku kone tuuppaa ulos sellaista katkua ettei pahemmalla väliä. Ihmiset ei kuluneita suuttimia vaihda vaan ajavat niin kauan kun auto joinkuin kulkee ja siinä vaiheessa ympäristö kärsii ja pahasti hiukkaspäästöistä. Jotka kuitenkin ovat ihmisen terveydelle vaarallisimpia. Melkein verrattavissa suoraan asbestoosiin.

Esillä 10 vastausta, 1,481 - 1,490 (kaikkiaan 32,599)