Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,491 - 1,500 (kaikkiaan 32,588)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Kun nykydieselin pakoputkesta tulee ulos puhtaampaa tavaraa kuin mitä moottori imee ilmansuottimensa läpi polttoaineen täydellisen palamisen vuoksi, niin en oikein puhuisi kärsyttämisestä. Veikkaan jopa, että Jeessin Pököttimen pakoputkesta tulee pahemmat käryt ja enemmän törkyä!

    harrastelija harrastelija

    Minulla on sellainen -88 mallin diesel-lousku, ei se niin kauheasti kärytä, kun pitää talvella töpselissä ja käyttää riittävästi kierroksia. Käyttöautona omassa ajossa on hyvä!

    Ladattava hybridi on aivan eri auto kuin nämä ”väliaikaiset” liikehybridit! Miten se liikehybridi antaa sähköä, kun odottelet tyhjäkäynnillä liikennevaloissa Jees? Tosin nämä uudehkot h-autot taitaa kaikki jo olla stop-start tyyppiä?

    Katselehan Jees Toyotan koeajoja vaikkapa Rav4 ja Lexusis vastaavista malleista! Toyotallakaan ei ole muita oikeita ladattavia hybridejä kuin Prius, joka oli ensimmäinen hybridi.

    jees h-valta

    Toimiihan ne suodattimet sen ensimmäisen vuoden-pari mutta kuten tiedämme esim. moni on sinisen litkun unohtanut suuripiirtein samantein sinne kaupan hyllyyn. Ihminen menee juuri siitä mistä aita eli auto on katalin eli antaa mahdollisuuden filunkkiin mennen tullen ja sitähän se juuri tekee. Minulla tulee bensa-autosta mitä tulee mutta en siinä kuitenkaan pysty filunkkiin joten se toimii suht aina hyvin.

    jees h-valta

    Auto sammuu nykyään liikennevaloissa harrastelija aivan äänettömäksi yhtiökumppaniksi ja siten ei tarvitse kuin valojen ja puhaltimen virrat. Toimii loistavasti. Raw4:jää en aio koeajaa koska vanha nuoruuden kaveri sen jo teki ja sanoi ettei ikinä semmoista vanhakantaista paskaa. En ole jälkeen nähnyt mutta oli silloin aikeissa myös ranskalaisvalmisteeseen. Oli mm. pösön koeajanut ja tykästynyt kyllä. Juuri siihen VÄÄNTÖÖN ja meluttomuuteen.

    Jätkä

    Jeessi. Ne Siniset litkut (Urea), joita lisätään joskus autoon, ovat siinä mielessä aikalailla määräävässä asemassa, että auto pysähtyy, jos litkut loppuu.

    Se on vaan järjestetty sillälailla.

    Visakallo Visakallo

    Harrastelija taisi tuolla edellä kysellä korkeapuristeisten bensamottoreiden perään:
    Muiden kehittäessä pieniä turbomoottoreita Mazda on pysynyt itsepintaisesti vapaasti hengittävissä, iskutilavuudeltaan vähän suuremmissa moottoreissa. Ratkaisu osoittautui oikeaksi, sillä uusi polttoaineenkulutusta ja päästöjä mittaava WLTP-metodi suosii Mazdan kaltaisia merkkejä.
    Ensimmäisen sukupolven Skyactiv-moottoreissa sekä bensiini- että dieselmoottorin puristussuhde on 14:1. Nyt Mazda esitteli uuden Skyactiv-X SPCCI -bensiinimoottorin, jonka puristussuhde on peräti 16:1. Vuonna 2008 Mazdalla käytössä olleeseen MZR-moottoriin verrattuna Skyactiv-X on jopa 35–45 prosenttia taloudellisempi. Uusi bensiinimoottori kuluttaa yhtä vähän tai jopa vähemmän kuin Mazdan uusimmat dieselmoottorit.

    jees h-valta

    Harrastelija, tarkoitin kyllä ladattavan hybridin olevan erinomainen kaupunkiauto.

    Lenkopetäjä

    Mazdan moottoreita en kyllä pidä yhtään minään.niillä öljypolttimilla ajellu vähä liikaaki.voihan se olla että ovat oppineet jo moottoreita tekemään ei tuoreemmista kokemusta.onko mazdoissa fordin pata vai fordissa Mazdan?

    Gla Gla

    Mazda olisi erittäin kiinnostava, jos kutosen farkkuun tehtäisiin oikea tavaratila. Nykyinen on kahta pykälää pienemmän auton mitoilla tehty. Tilaa korissa olisi, mutta se on hukattu järjettömiin ratkaisuihin. Maavaraa on saman verran kuin Visakallon katumaasturissa ja rengaskoko mukavan suuri eli varsin sopiva täkäläisiin olosuhteisiin. Isot pyörät matalassa korissa on myös tyylikäs ulkonäön kannalta. Vapaasti hengittävä bensakone ei yhtään pahenna tilannetta, vaikken tiedä, onko lopputuloksen kannalta väliä, nostetaanko paineet turbolla vai puristussuhteella. Eikös sieltä ole skyactiveturbokin tulossa.

    jees h-valta

    Mazda on varmasti autona aivan riittävän hyvä laadultaan mutta jos tehdään noin kohtuuhyvä perusmoottori niin kuinkahan hurja paketti se olisikaan turboahdettuna?

Esillä 10 vastausta, 1,491 - 1,500 (kaikkiaan 32,588)