Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,501 - 1,510 (kaikkiaan 32,575)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • harrastelija harrastelija

    Mazda 323 Familia oli muistaakseni 6. auto, hankintavuosi jotain 1977. Tuo nimi perheautona oli vähän virheellinen silloin 5-henkiselle perheelle. Moottori litranen vapaasti hengittävä bensa ja ajettiin pitkiäkin matkoja K-S:sta Kainuuseen ja pieneksihän se kävi. Jatkossa oli sitten Dadsun (Nissan) Cherry, joka oli vielä pienempi tiloiltaan. Tavaratilaan ei mahtunut kunnolla edes marjasankko pystyyn 🙁

    Gla Gla

    Mutta samaa tasoa taisivat olla kaikki sen ajan autot ominaisuuksiltaan. Aivan kuten nykyäänkin. Uusimman TM:n vertailussa litraisissa turbokoneissa (Golf yms.) oli hienoja ominaisuuksia. Kulutus maantieajossa 4-5 litraa, riittävä kiihtyvyys jne.

    Jätkä

    Nyt vaan kävi niin, että Golf pesi koko porukan, vaikka onkin vanhin versio kaikista mukana olleista.

    Lenkopetäjä

    Nostan hattua volkkarille.pitää korjaamot ja varaosaliikkeet pystyssä

    Jätkä

    Maantiellä ajellessa huomaa nopeasti, että Saksalaisautot ovat tien päällä suhteessa paljon useammin kuin muut merkit. Ainoastaan Korealaiset näkyvät liikenteessä erittäin usein, nykyään ne ovat kyllä myös myyntitilastoissa hyvin menestyneiden joukossa.

    Toyotaa myydään paljon, mutta ilmeisen vähän niillä ajetaan.

    Jos katselee esim. Nettiauton myytävänä olevia autoja, niin siellä Volkkarit, joilla on ajettu yli 400 000 km – ovat sangen yleisiä,. Monessa muussa sen luokan autoissa ei moiset lukemat ole yleisiä.

    Jos autolla ajetaan kolme kertaa enemmän kuin jollain muulla saman hintaluokan autolla, niin luonnollisesti sen huoltoon on jouduttu satsaamaan hieman enemmän. Se ei muuta miksikään sitä totuutta, että  Volkkarissa on esim. ajo-ominaisuudet ylivoimaisesti luokkansa parhaat. Tuossakin vertailussa se pesi koko porukan.

    jees h-valta

    Onhan se volkkari hyvä ainakin siinä ettei autoa tarvitse kovin loppuun ajaa. Kun valoja palaa kuin joulukuusessa niin on pareen pistää paaliin hyvissä ajoin. Kallis reerattava jokatapauksessa. Koneitakin hajoilee kesken normikäyttöajan. Kyllä volkkari aika nopea on poistumaan liikenteestä. Toki siihen vaikuttaa myös saksalaispelkisteisyys. Eihän kukaan pelkkää peltitoosaa halua.

    jees h-valta

    Silloin kun 1993 valmistettu auto menee katsastuksestakin läpi ilman ainuttakaan vikahavaintoa kuten Chevrolet Fleetside meni juuri aamusella niin vois jo puhua autostakin.

    Puuki

    Enemmän niillä volkkareilla taitaa tulla ajokilometrejä kuin pösöillä. Huoltokustannukset ja käyntivälit vaikuttaa kokonaiskustannuksiin kuitenkin melko paljon.  Pitkän takuun autot joutuu käyttämään suht. kalleissa huolloissa usein. Sieltä ne pitkän takuun kustannukset palautuu autoliikkeelle.

    Saksalaisissa autoissa on yleensä hyvät ajo-ominaisuudet . Volkkarin lähiajan aikaiset ongelmat kaksoiskytkinvaihteistoissa ja jakopäänhihnojen kanssa on kyllä heikentänyt niiden luotettavuutta.

    jees h-valta

    Eipä ole kuulunut että ranskalaisissa olsi ajo-ominaisuuksia moitittu. Volkkarin premiumin jälkeen ainakin ranskalaistavis on suorastaan loistava.

    Jätkä

    Eipä ole kuulunut, että kukaan olisi koskaan ajanut ranskiksella miljoonaa kilometriä. nettiautossakin kaupitellaan niitä jopa alle satatuhatta ajettuina.

     

Esillä 10 vastausta, 1,501 - 1,510 (kaikkiaan 32,575)