Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,528 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 2 minuuttia sitten GlaGla toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1,511 - 1,520 (kaikkiaan 32,530)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Kerrotko Puuki tarkemmin, missä malleissa on ollut ongelmia jakohihnojen kansssa? Minulla on käsitys, että jakopään ongelmista päästiin eroon, kun luovuttiin ketjusta.

    Vaihteiston ongelmista pääsee eroon, kun luopuu automaatista. Jos on siis hihnakoneellinen manuaalivolkkari, onkohan sen ennuste kovinkaan huono?

    oksapuu

    Tiedät kyllä, on aiemmin keskusteltu…

    Transportterin 2.0tdi moottoriin vaihdettiin remmi ja kiristin takaisin kutsuna…

    arto arto

    Poika käy autonasentajaksi koulua joka viikko joku saku ollut korjattavana hihanrikon takia. Samoin muitten ongelmien kanssa. Niin kertoi ettei koskaan osta sellaista. Itse olen käskenyt kiertää ne kaukaa. Kyllä ne aika sekundaa on.

    Gla Gla

    Ai se oli se juttu tuo Puukin tapaus. Ei kovin vakavaa, jos yhdestä mallista korjataan jakopää takaisinkutsuna. Ei ainakaan anna aihetta julistaa Volkkaria jakopääongelmaiseksi.

    Katselin Avensiksen malleja ja niissä tuntuu olevan dieseleissä ongelmaa kannessa. Faceliftissä koneet vaihtui Bemarilta ostettuihin.  Huono juttu on kuitenkin se, että sama kone Bemarissa on ollut varsinainen murheenkryyni jakopäänsä takia. En tiedä, onko vika Toyotaan korjattu, toivottavasti on.

    Että näin se menee luotettavanakin pidetyssä merkissä. Pitää siis olla malli- ja vuosimallikohtaista tietoa, jos haluaa ongelmattoman auton saada. Hankala homma uutta ostavalle.

    oksapuu

    Samaa moottoria käytetään monessa mallissa ja tässä tapauksessa monella tuotemerkillä…

    Mutta osta pois se Golf kun tunnut siihen kovasti mieltyneen, turha näistä on kinata… Avensiskin on jo historiaa, ensivuonna tulee uudet hybridit (ainakin Rav4 ja Camry).

    Gla Gla

    Kyllä Avensis kiinnostava on, vaikka uudet taitaa olla jo myyty loppuun. Vähän käytettyjä on vielä saatavilla. Ja mikä olisikaan hienompaa nykyaikana kuin ajaa vapaatihengittävällä normaalipuristeisella bensakoneella. Todellinen antimuotiauto,sopisi minulle, kun kukaan muu ei tuon hienoutta tajua.

    Uusi farkku on muuten Corolla, joka korvaa Avensiksen farkun. Suomessa keväällä. Kuvien perusteella todella hieno ja selvästi nykyistä Aurista tilavampi. Ei kylläkään mitenkään erityisen metsätiekelpoinen. 1,8- ja 2-litraiset hybridit tai 1,2-litrainen tavallinen bensa. Hybridien vetopainoista ei ole tietoa.

    Puuki

    Jakohihnojenkin kanssa on ollut ongelmia ainakin 1,2 l ja  1,4 l tsi -malleissa. Oulun seudulla varsinkin. Onhan niitä muissakin merkeissä omat ongelmakohtansa mutta volkkareissa ainakin vaikuttaa olleen  tavallista enemmän.  Jokainen voi tietysti hankkia itselleen sopivimmaksi katsomansa auton eikä siinä esmes jollain päästögrammojen määrällä ole paljon käytännön merkitystä. Vielä vähemmän toisten mielipiteillä niiden co2-päästöjen laskennallisissa määrissä, jotka h-autoilla on melkein merkityksettömiä kokonaisuuden kannalta.

    jees h-valta

    En kyllä nyt ostaisi uutta autoa vaan vartoisin näitä Orpon autoverottomia ja hybridithän juuri pitäisi niitä olla. Vuonna 2030 aletaan jo kieltää sekä bensa-että dieselit jotta päästään hiilineutraaliin suomeen. 2045 ei kait pitäisi olla yhtään bensa tahi diesel-autoa liikenteessä enää.

    harrastelija harrastelija

    Suomessa ei Almamedian mukaan luovuta dieselautoista (kevyt liikenne) ainakaan ihan heti. Pitempi tavoite on luopua sekä diesel- että bensa-autoista joskus 2045! En osaa arvioida logistiikan järjestelystä raskaan kaluston osalta ilman dieseliä?

    Sähköautohan on pitkän tähtäimen tavoitteena, vielä on paljon ongelmia ja maapallolla tapahduttava isoja muutoksia ennenkuin pelkästään sähköautoihin päädytään!

    Toissa viikolla sain Teslan esittelyn ihan livenä Monacossa. Näyttävä autohan se on, ovetkin aukenee tarpeeksi, ettei nivelvammaisenkaan tarvitse lyödä päätään yläkamanaan 🙂 Pitihän se ajaa myös formularata, joka oli normaalina katuliikenteenä !

    Monacossa ja varsinkin Nizzassa autoja oli kadun varret puskuri puskurissa muutaman 10 sm:n välein. Arveltiin, että niissä oli jätetty vaihde vapaalle ja käsijarru pois, jolloin vekslatessa sai vähän työnnettyä rakoa!

    Seurattiin vierestä, kun ranskatar otti auton välistä liikenteeseen. Siinä ”hipaisi” sekä eteen että taakse. Naisella oli ikkuna auki ja huomatessaan seuraamisen vilkutti iloisesti kättä ja hihkaisi, että voilaa…

    Gla Gla

    Taitaa olla tuo vapaalle jättö mennen ajan systeemi, kun suurin osa autoista on automaatteja. Eihän niistä saa edes virta-avainta pois, ellei vipu ole P-asennossa. Ja kai älyavainsysteemeissäkin joku vastaava esto on olemassa.

     

Esillä 10 vastausta, 1,511 - 1,520 (kaikkiaan 32,530)