Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 16,261 - 16,270 (kaikkiaan 33,059)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Tolopainen Tolopainen

Nykyisin on paljon henkisesti kuolleita nuoria ihmisiä. Eivät elä, vaikka ovat elossa. Ei heillä ole mitään tavoitteita, kunhan kuluttavat päivänsä johonkin.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Minulla setä juoksi 67-vuotiaana vielä maratonin. Pari vuotta myöhemmin olin hänen hautajaisissaan. Ei auttanut vaikka oli kova kunto.

Nykynuoret asettaa liikaa vaatimuksia itselleen. Pitäisi 20-vuotiaana olla jo huipulla ja se masentaa, kun siihen ei päästäkään. Ihminen ”kasvaa ja varttuu” elämässään niin kuin puu. Siihen ei ole oikoteitä.

pihkatappi pihkatappi

Eikös tuo 67-vuotiaan taival voi olla monelle ihanne tilanne. Lähtö saappaat jalassa ja olet toteuttanut itseäsi ja ollut hyvässä kunnossa vielä lopussakin. Jotkut makaavat vaipoissa tai sairastavat muuten luijasti ja kituvat pitkään, ei se lasten lasten lapsillekaan ole mielekästä, kun pitää käydä katsomassa vähän väliä laitoksessa.

jees h-valta

Miehelle 60-70 väli on hiukan semmonen murrekohta. Jos ja kun siitä ja ensimmäisistä ongelmista selviää voi elää pitempäänkin. Mutta moni menee jo puolimatkassakin. Itsensä hengen ottoa en suosittele kellekkään. Aina se on jälkipolville ja tutuille traakisempi kuin normilähtö. Eikä siitä kuitenkaan palkita. Olen itse ostanut ensimmäisen metsäni ihmiseltä joka kaupat tehtyään ja kotopuolensa metsät myös jälkipolvelle siirrettyä käveli jonain yönä Kokemäenjokeen. Ja sinne jäi kun oli myöhä syksy. En sitten ole kuullut löytyikö keväällä. Tästä aikaa jo kymmeniä vuosia.

Tolopainen Tolopainen

Olisit maksanut oikean hinnan, niin ei olisi ollut noin pettynyt.

Visakallo Visakallo

Ei tule uutta Neuvostoliittoa ainakaan Putinin johdolla:

HS: Keski-Aasian tasavallat haluavat nyt loitommalle Venäjästä. Jos Putinin sotimisen tarkoitus on etupiirien turvaaminen, on käymässä päinvastoin. Kazakstan vahvistaa asevoimiaan, Kirgisia ja Turkmenistan ostavat aseita Turkista, Uzbekistan ja Tadžikistan varautuvat paluumuuttajien aaltoon.

Puu Hastelija

”Onhan niitä aika paljon eläkeyhtiön sijoituksissa, ainakin joka kuukausi maksavat tuottoja”

No nyt alkaa Tolopaisen jutut jo kiinnostamaan.  Mihin yhtiöön olet sijoittanut? Minkä välittäjän kautta?

Toistetaan nyt nämä kysymykset. Osakesäästötilillä nämä eläkeyhtiöihin tehdyt sijoitukset siis eivät ole, sen jälkeen höpinä siirtyikin metsäliiton osuuksiin  joihin voisi sijoittaa ilman omaa pääomaa. Kuulostaa erikoiselta,  itse olen tuonne sijoittanut vain puukauppatuloja – siis omaa pääomaa.

”Voin ostaa ja myydä kuuluitta joka päivä spankin rahastoja, miksi käyttäisin välittäjää.”

Eli et tarvitse mitään s- mobiilia  nettitunnuksia siis yhtään mitään alustaa käydäksesi kauppaa näillä spankin rahastoilla? Uskomatonta, itse kuvittelisin, että joku välittäjä  esim. S-pankki täytyisi olla,  mutta ei kai sitten.  Vilkaisin muuten s-ryhmän rahastotarjontaa. Olikohan siellä 4-5 hieman eri koostumuksella olevaa rahastoa ilman merkintäpalkkioita. Hallinnointikulut kyllä olivat +-1% rahastosta riippuen.  Ei kovin edullista  jos ajattelee suoria osakesijoituksia.

”Nykyisin voin käyttää itse omat rahani, ei ole tarvetta haaskata osakkeisiin.”

Haluaisin nyt varmistaa, että olet ymmärtänyt mitä eroa on tällaisella spankin osakerahastolla ja hajautetulla osakesalkulla?

”Niiden arvo säilyy tilillä, kun inflaatio on henkilökohtainen. Se riippuu siitä paljonko tuloista kuluttaa, jos kuluttaa 10%, inflaatiota ei ole”

Tuolla taannoin suunnittelit koko kropan magneettikuvausta, mutta surkuttelit siihen kuluvaa aikaa tehottomilla koneilla. Mitä jos sen magneettikuvan tekisi osissa. Ensin kuvaisi vaikka pään?

Ihan vielä ei muuten tullut lähdettyä niitä kuituja ajamaan. Päivällä tuli grillailtua rannassa (kausi avattu tältäkin osin) ja seurailtua kun kalasääkset tekivät syöksyjään tyyneen järvenpintaan. Yllättävän harvoin nousivat näkyvä kala kynsissään. Ehkä kuitenkin useammin, kuin mitä omat yritykset eilen pilkin kanssa.

Tolopainen Tolopainen

Ei ole tapana vasta noviisien tekemiin ivallisiin kysymyksiin.

Visakallo Visakallo

Parhaitenhan sitä fyysisessä ja henkisessä kunnossa pysyy, kun eläkkeellä olessaankin puuhastelee omaan tahtiinsa jotain mielekästä. Sydäntalvi vierähti mukavasti mm. sijoitusasuntojen sisäremontteja tehdessä. Kohta alkaa taas metsänhoitotyöt. Yhteiskuntakin tuli tällaista eläkemiestä vastaan matkavähennysten ja kemeran korotuksen muodossa. Lisäksi tuli vielä erinomainen osinkokevätkin.

Tolopainen Tolopainen

Noin, mutta ei työt enää huvita. Laitan muutaman rastin ruutuun ja allekirjoituksen. Kyse ei ole Kemerasta. On niitä muitakin mahdollisuuksia ansaita. Tulihan niitä osinkoja Nordeasta. Puttonen on kolminkertaistanut varallisuutensa kymmenessä vuodessa ei huono, meikäläinen on vain tuplannut. Mutta kuusinkertaistanut likvidit varat. Puttonen on kuitenkin virassa oleva proffa ja meikäläinen eläkeläinen, mutta hänellä on vain 10k€ kuukausipalkka. Miten talousosaaja  voi viihtyä noin pienipalkkaisssa työssä. Jos olisi talouspäällikkö meidän osuuskaupassa saisi lähes tuplapalkan.

Esillä 10 vastausta, 16,261 - 16,270 (kaikkiaan 33,059)